Sötét jövő

Mérföldkő és oldal expanzió

2016. október 10. - Wittigen


Fontos mérföldkőhöz értünk, a tegnapi naptól engedélyezett a Sötét Jövő rebootja! Illetve szó lesz még a jövőben tervezett expanziónkról is. De elsőnek a mérföldkő.

Mit is jelent ez valójában? Mint tudjátok, és néhányotok meg is osztotta (azoknak köszönöm) már régóta próbálom (próbáltam) felvenni a kapcsolatot az eredeti készítővel, ki a aneten.hu-s domainen Garviel művész név alatt tevékenykedett. Első keresésem nem járt sikerrel, ami egyfelől betudható az alacsony elérés számnak (1054 elérést generált, van Lökéshullám rész, mely bőven e felett teljesített, több reakcióval.) másfelől meg a szerkesztő viszonylagos anonimitásával. Nekünk is csak egy alacsony felbontású kép és egy név állt rendelkezésünkre, amit még a Cryo*Dead csapatával készített.

Kezdeti próbálkozásaim még Simon Gábor tippjei alapján újságokkal kezdtem, több levelet is írva, hogy van-e/volt-e Boros András nevű munkatársuk. Egy válaszolt, más válaszra se méltatott. Utána született a fentebb is látható felhívás, de mint ismert ez is kudarcba fulladt. Aztán a mai napig jegelve lett az eredeti készítő felkutatása. Ennek fő oka az volt, hogy még a névre sem dobott fel hasonlót a facebook keresője. Így hát félretettem a dolgot. Aztán nem olyan régen, megtört a jég!
Történt az, hogy október 6-án, amikor a Cryo*Dead facebook lapját tataroztam, kedveltem egy posztot. És akkor hirtelen rám ír a cryosok feje, hogy talált egy nevet. Ami akár az eredeti honlap embere is lehetne. Tudtuk még azt is, hogy felvidéki/szlovák (pontosan nem tudom) területen lakott. A kedvelt dolgok és csoport tagságok között több szlovák/cseh (nem tudom őket megkülönböztetni) feliratú is volt. Túl sok volt a véletlen egybeesés, még akkor is, ha a név nem egyezett, úgy voltam vele, hogy nincsen veszteni valónk, úgyhogy írtam egy levelet.

"Előszöris elnézést, hogy így ismeretlenül levelet írok önnek, de remélem, hogy nem céltalanul. Egy Boros András nevű illető után kutatok, akinek volt egy sci-fi tematikájú, Sötét Jövő nevű honlapja. Amennyiben ez a Boros Gábor nem ön volna, akkor elnézését kérem, és levelem tárgytalan. Ellenben, ha véletlenül mégis ön volna az a bizonyos személy, aki után régóta kutatok, úgy nagyon boldog lennék. Bele is vágnék! Sajnálatos módon viszonylag későn ismertem meg a Sötét Jövőt, de ez nem akadályozott meg abban. hogy a legtöbb cikket elolvassam, ami fellelhető volt a honlapon. Fiatalságom miatt akkor néhány lehetőséget, így például a novellák nagy részét kihagytam, illetve a Kranburn-t nem kezdtem el. A honlapon ismertem és szerettem meg a Cryo*Dead és az Elfújta a lökéshullám című képregényeket, és megannyi más, számomra addig ismeretlen művet. A honlap a napi rutin megnyitásaim közé tartozott megszűnéséig. Bezárását sokáig fájlaltam, és az űrt azóta se tudta betölteni más honlap. 1 évvel a bezárása után elkezdett motoszkálni a fejemben egy ötlet, mely nagyban épített az általam megismert Wayback Machine nevű oldalra és az ott fellelhető töredékekre az oldal cikkeiből (mert, hogy valaki archivált!!!!). Elhatároztam, hogy szeretném életre kelteni az oldalt. E intencióm puszta rajongásból fakad. Nem célom nevet lopni vele, és még kevésbé célom pénzt keresni vele. A honlap fan rebootolásával egy időben elkezdtem kutatni az eredeti készítő után, hogy legalább engedélyét elnyerhessem. Ebben a munkában segítségemre volt Cryo*Dead csapat tagjai, akik a mai napig aktívak. (Már közös munkatörténetünk is van, de az egy másik sztori.) Reményeim szerint e levél a megfelelő kezekbe jut. Tisztelettel
Horváth Levente
Sötét Jövő rajongó"

És innentől nem volt más hátra, csak a várakozás és a reménykedés, hogy tényleg ő az akit keresünk. Szerintem a "Harmad napra feltámadt" kezdetű bibliai sor senki előtt nem ismeretlen. Na itt is csak 3 napot kellett várnom, hogy válasz érkezzen levelemre:

"Szia Levente. Jó címre jött az üzenet, én lennék az. Természetesen semmi gondom azzal, hogy fölélesztetted a "márkanevet". Hobbiproject volt, ami egyre több időt kezdett felemészteni, úgyhogy fájó szívvel, de abba kellett hagynom. Kár, hogy akkor nem jelentkezett senki, akinek átadtam volna az egész oldalt.
Szóval sok sikert a folytatáshoz, ha esetleg tudok valahogy segíteni, akkor szólj. Megnézem még, nincs-e véletlenül valahol egy biztonsági mentés az oldalról, vagy elrakott anyagok.
Ja... az eredeti oldalnak még mindig megvan egy FB oldala. Ha szeretnéd folytatni, kinevezlek adminisztrátornak. Régen alszik már az oldal, a bejegyzések láthatósága gondolom egy darabig nagyon alacsony lesz, de építeni lehet rajta."

Amikor ezt a levelet olvastam, szó szerint a felhők fölé ugrott a gyomrom. Közben félúton elkezdtem aggódni, hogy mi lesz akkor, ha mégsem adja az áldását, másfelől mi van akkor, ha nem veszi észre/nem is ő az. De szerencsére nem vált be egyik rémálmom sem. Sőt! Hozzáférést kaptam az eredeti Sötét Jövő oldalhoz és az Elfújta a lökéshullám facebook oldalához is. Valamint szert tettem egy korai adatbázisra az eredeti honlap tartalmával. Szóval a következő időszak dolgos lesz. Ugyanis megkezdem a Sötét Jövő általam kreált facebook honlapjának manuális átköltöztetését a az eredetire, valamint ezzel egy időben a GWBT lap felélesztését is megkezdem, a régi részek újra posztolásával. Egyszóval lehet, hogy kicsit rendszertelen leszek posztok terén :) (Bazi nagy meló lesz manuálisan áthurcolkodni, és más lehetőség nincs. A "Page Merge" funkció csal a likeok számát viszi át, semmi más adatot, aminek így nem éppen van értelme szerény véleményem szerint, de mindegy.)

Ennyit a mérföld kőröl, és most akkor az expanzió:
Felvetett ötletként érkezett ismerőstől, hogy nem lennék e érdekelt a fantasy cikkek megjelentetésében a sci-fi mellett. Lehetőségektől nem zárkózunk el, főleg ha gyakorlatilag tálcán kínálják magukat. Eredetileg más megoldással szerettem volna megoldani a más tematikájú cikkek megjelenítését, de realizáltam, hogy az általam elgondolt dolog nem pont úgy működik, mint ahogy én azt gondoltam, így lefoglaltam a blog.hu rendszerében a Sötét Múltnak egy linket, és később majd elkészítem a honlapot hozzá. Szóval a közeljövőben megnyitásra kerül majd a Sötét Múlt társoldal, mely a fantasy kedvelőinek szeretne kikapcsolódást ajánlani. ( A kép csak promó, nem végleges.)

Egyenlőre ennyi. Az előző honlaphíreket megtalálhatjátok az r:systemnews tag alatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr7211785639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása