Sötétjövő

Négy óra az út New Yorkba

2015. november 14. - leventex97


Legalábbis állítja egy Britt cég, akik egy furcsa hibrid hajtóművet barkácsolnak össze, mely végtére annyira nem is lehet ismeretlen előttünk, scifanok előtt. Ismerkedjetek meg a SABRE rendszerrel!

 

Ő volna az. Egészen egyszerű elogondolás. Végy egy sugár hajtóművet, rakj utána egy rakéta hajtóművet, és meg is vagy. Az ősöreg matematikai művelet, nevezetesen az 1+1=2 elvégzése után egyeneságú eredmény lesz a megnövekedett sebesség. Az elképesztően nagy sebesség. Ez az elmélet 1989 óta tálcán van, és azóa kísérleteznek vele, de most karnyújtásnyi távolságba került a britt cég és 2020-ra már teszteket ígérgetnek.

 

Működési elve végtelenül egyszerű: míg a légkörben van addig úgy működik, mint egy rendes sugárhajtómű, azaz levegőt szív be, kompresszálja, majd folyékony hidrogénnel keverve azt, rakéta üzemanyagként elégeti. Utána már a hajó/repülő saját tartalékait használja. Ja igen, el is felejtettem említeni, hogy igazából az űr a végcél, a négy órás útidő csak melléktermék. Az eddigi problémák csak a beáramló levegő hőmérséklet változásával volt, de methanol befecskendezésével megoldották a problémát. A britt Reaction Engines Limited a hajtóműveket saját hajóján szeretné alkalmazni, nevezetesen a SKYLON-okon. 

Amely repülők azért is érdekesek, mert a többi magáncégtől és eszközeitől (Virgin Galactic-SpaceShipTwo, vagy SpaceX-Dragon) különböző módon ez a jármű nem szükségeltetne plussz orbitális pályára juttató rakétát, és képes lenne felszállni egy szokványos repülőtérről, majd szub vagy akár teljes orbitális pályát elérni.  De a SKYLON egyenlőre csak a tervező asztalon létezik. A projekt létjogosultságát mutatja az, hogy a britt kormány 60 millió azaz 24 és fél milliárd forint tőkét injektált a cégbe. Reményeik szerint 2025-re pilóta nélküli tesztrepüléseket hajthatnak végre.

via.: IFLS

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr438048726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.