Sötét jövő

Rakéta indítás a sztratoszférából

2017. október 10. - Wittigen

A privát cégek belépése a űrutazás/kutatás szférába a Virginnel kezdődött, legalábbis én rájuk emlékszem, de javítsatok ki ha tévednék. Aztán jött a Space X és írtunk egy angol cégről is, és most pedig a Microsoft is beszált a buliba. Vessünk egy pillantást az előbb említett cég társalapítójának Stratolaunch fantázianevű, hatalmas repülőjére.

A céget, melyet amúgy ugyan úgy hívnak, mint a repülőgépet 2011-ben alapította Paul G. Allen, éz tűzték ki célul, hogy egy olyan indítási módszert fejlesszenek ki, mely gazdaságosan tud rakétát alacsony földkörüli pályára. Az általuk elképzelt gondolat a világ legnagyobb repülőgépében kulminálódott ki, mely nem olyan régen (2017.05.31-én) gurult ki a hangárból.

A szárnyfesztávja 109 méter, hossza 86 méter elméleti hasznosteher 250 tonna felett, össz felszállási teher pedig 600 tonna. Hatótávolsága 2000 tengeri mérföld, meghajtásáról pedig 6 db Boeing 747-es hajtómű gondoskodik. A repülőgép teste nagyrészt szénszálas anyagból készül a súlycsökkentés miatt. A tervek szerint akár több küldetést is végre tudnának hajtani egy repülés alatt. 2 nagy előny is származik az elképzelésből, amennyiben bevállik: A hasznos terhet és magát a járművet is jobban lehetne védeni, egy hangárba tolással a természet elemeitől. Továbbá a gép bármelyik reptérről (ezt azért túlzásnak érzem) fel tudna elméletieg szállni, és nem volna szükség a hagyományos függőleges kilövésre. Másodszor: rövidítené a hasznosteher összeszerelése és annak pályára állítása között eltelt időt, illetve negyobb flexibilitást nyújtana a megrendelőkenk. Még az évtized végére szeretnék működőképesnek tudni a repülőt.

via.: Stratolunch

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr10012557521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása