Sötét jövő

Star Wars: Redemption - egy ízig-vérig rajongói játék, mely megélt a demó fázist

2021. augusztus 04. - Wittigen

A rajongói alkotások világa kezd kissé kiszélesedni, kezdetben voltak a kis írások, aztán komplett regények, aztán kisfilmek, már egy-két hosszabb és értékelhetőbb minőségű filmmel is találkoztam, azonban az elmúlt 5 év egyik új (és egyben valamiért nagyon üldözött) mellék terméke a rajongásnak a videójátékok.

Azonban azokat a rajongói kezdeményezéseket, melyek nem egy könyv/film megalkotására irányulnak, nagyon óvatosan kezelem, többségiben nem is írok róluk, míg nincs valami kézzelfogható (ez alól kivételt képeznek a HL3 próbálkozások), mert nem akarom belelovalni magamat egy ötletbe, hogy aztán koppanjak, mert semmi nem lesz belőle. Erre nagyon jó példa az egyik legkorábbi remake próbálkozás. Nagyon sokáig hajtottam az egykor elkaszált Apeiron féle Knights of the Old Reublic után, mely egy Unreal alapú újraálmodása lett volna a Bioware zseniális SW RPG-nek, csak az EA és Lord Mäus felkapta a fejét, és azt mondta, hogy N E M (és most meg nézzenek oda, KOTOR remaket kapunk). Szóval a rajongói alkotások egy bizonyos szegletével szemben nem tartogatok nagy elvárásokat, inkább többször szomorú vállrándítással konstatálom, hogy ebből sem kapunk semmit. Azonban néha, nagyon ritkán valami képes a radar alatt repülni, vagy épp valamiért hagyják.

Ugyan komplett és teljes értékű játékot még nem kaptunk, számtalan gyönyörű tech-demóról írtunk már, elég csak a Docking Bay 94-re vagy a Racer játékra gondolni. Mind kettő két szeretett játék egy apró szeletének felfrissítése volt. De mind a kettő remake. Aztán ott volt a Tech-com demó, mely 2029-be kalauzol el minket, ő már nem remake, hanem egyedi ötlet volt. Sőt, a jogtulajok által szankcionált egyedi ötelt (ami egyes cégek kapzsiságát tekintve hatalmas szó, igen rátok nézek Nintendo, Take Two, GW és EA). A soron következő demó is az utóbbi kategóriát gazdagítja: egy teljesen egyedi ötlet, nem pedig egy régi klasszikus újraálmodása. 

Etienne Beschet Star Wars Redemption címre keresztelt játékával egy évvel ezelőtt találkoztam először (a fejlesztgetés 5 éve tart, legalábbis az Artstation posztok alapján kb ennyire teszem), és már a kezdeti darabok is lenyűgöztek. A játék stílusa kiköpött Clone Wars volt, egy női jedit a középpontba helyezve, aki egy klón páncélban rohangált, és saját egyedi fénykard stílusa volt. 

Írtam is a készítőnek, hogy, "légyszi, adj már beta hozzáférést, látni akarom", a válasz nemleges volt (mondjuk az indok vicces volt, hogy nem akar nagy felhajtást, miközben EckhartsLadder promózta a dolgot, aki egy viszonylag nagy SW és sci-fi youtuber).

Valahol érthető az ilyen projektet készítő emberek hozzáállása, ugyanakkor, ha nagy videósok mutogatják a munkádat, illetve van YT csatornád, illetve egy nagyon részletes Artstation profilod, akkor nem értem miről beszélünk, mert az előbbit a Disney karvaly ügyvédei ellenőrzik, az utóbbin pedig maga az ILM és egyéb Disneyhez köthető profilok vannak jelen, így nagyon hamar észre vesznek. De minek erőszakoskodjak, elraktároztam magamban az infót, és vártam, hátha történik valami csoda, vagy csak egy fájó emlék marad. Aztán augusztus elsején ez a videó fogadott a Youtube kezdőoldalán a nekem ajánlott videók között:

Na mondom, ennyit a radar alatt repülésről..., de a videó tartogatott egy meglepetést: linket 2 mirrorhoz, ahol a játékot LE LEHET TÖLTENI. Itt, ideje megkukkantani, hogy a pofás képeket és concept artokat vajon sikerült e lefordítani egy érdekes játékra? Nos, igen is és nem is. Dacára annak, hogy az összes videó és részlet, mely kikerült Beschet és társa Thomas Chaumel kezei közül majdnem úgy nézett ki, mint egy már azonnal játszható játék, illetve a concept artok és a látszólag koherens háttértörténet ellenére a játék nem más, mint egy igen lenyűgöző tech-demó, melyből igazán jó játékot lehetne kihozni. A demó 4,5 pályából áll, azért a 0,5 pálya, mert a tréning szoba az kétszer van, egyszer önálló teremként, egyszer pedig egy Venator osztályú cirkálón megálmodott pálya részeként. Mevenn karaktere gyönyörűre sikerült (szerintem), és kimondottan imádom a Jeanne D'arc életérzést, amit a klón páncélba bújtatott jedi áraszt magából. Mevenn egyedi lézerkard vívó állást is kapott (ami ugyan a fénykardok működését tekintve megkérdőjelezhető, mert elméletileg nem működhetne, de nagyon királyul néz ki, és a királyság szabálya mindent felül ír), az erővel lebegteti magánál a kardját, és elsőre úgy tűnik, hogy egy két pengéjű fegyvere van, mint Maulnak, azonban hamar kiderül a turpisság, amint védekezésre állítjuk magunkat, és a két kard szétugrik. Egyelőre 3 páncél szettet, és arc típust, és az azokhoz kapcsolódó arc animációkat (melyek amúgy egész kifejezőre sikerültek) csodálhatunk meg.

De Etienne Artstation profilján számtalan animáció, harc stílus és egyéb nyalánkság található, ami lehet hogy későbbi updatekben része lesz ennek a "demónak". Néhány halyen azért kilóg a lóláb, ami a díszlet elemeket illeti, és nem teljesen Star Warsos életérzés egy fahordóval összefutni, de valahogy, amit eddig láttam a demóban, feledteti velem ezeket az apróságokat (nem úgy, mint máshol). A karakter, környezet és eszköz dizájnon kívül még kezdetleges pályatervezést is megkukkanthatunk, és viszonylag nagy hangsúlyt kap a platforming. Ami egyelőre nincs, de lehet, hogy lesz (mert tervezve vannak updatek és különböző videókon lehet látni még be nem pakolt lehetőségeket, modelleket, ruhákat, stb): harc, és gépekkel való repülés (AZ ARC-170-es és az ETA-2-es modelljei gyönyörűek). Ami pedig a jövőjét illeti, különösebb terv nincs vele, de ki tudja, hátha Lord Mäus máshogy akarja, vagy valami értelmes embernek megakad rajta a szeme és tényleges valósággá válik. Addig is, csodáljátok a valóságot teljesen visszaadó képeket.

Illetve, ha olyanok vagytok, mint én, és van Artstation fiókotok, akkor ingyen letölthetitek innen (amennyiben nem lenne Artsation fiókotok, akkor csináljatok, mert ingyenes, és jó dolgokat lehet találni). Nyomatékosan kiemelném Beschet kérését, hogy az Artstation Marketplace linket terjesszétek, ne a források linkjeit közvetlenül, mert így tudja követni a mi érdeklődésünket. ;) Őszintén, lehetne a demót egy "nesze semmi fogd meg jól" fogásnak titulálni, de én koránt sem érzem magamat csalódottnak, sőt, sokkal inkább boldog vagyok, hogy láthattam és kipróbálhattam a munkát. Innét is kívánok sok sikert nektek készítők, bármerre is vigyen utatok.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr2216646582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása