A PB csapat csínján bánik a friss hírekkel (bár mondjuk ez azért van, mert ég a kezük között a munka). Kaptunk is új videót, mely a fejlesztéseiket részletezi. És hírt hozok egy másik HL3 projektről is, ő az Alyph nevű. Lássuk miből élünk!
Project Borealis 5. update
Igen csak kitettek magukért a srácok. Új tervek, első pálya (habár még csak ún.: placeholder grafikai elemekkel is), de már most komolyan néz ki, illetve új fejlesztett fizika a játékhoz.
Íme az első "élőkép" a játéból.
Az első bemutatott pálya egyik épületének látványterve | Szintén ugyan azon pálya konténeres szakaszának terve, a sarokban tippem szerint a DUGA radar elemi vannak |
A Combine helyőrség előtti jégbarlangos pályaszakasz | |
Első körös jégplatform dizájn. | Xen faunás/flórás jégbarlang. Érdekes ötlet, mert tudjuk, hogy a Xen a Combine elől menekült, de a második részben nem igen kaptak szerepet. |
Kifelé a bányából | A készülő ravenholmi demo pálya egyik belterének terve. |
Kaptunk néhány karakter/ellenfél tervet is, illetve láthattuk a Combine megszálló erőket (illetve az őket vezérlő intelligenciát működés közben).
Tippre ez egy ravenholmi zombi lesz | Vortigaunt dizájn |
Alyx kinézetének újragondolása | Hófehérke osztag, avagy a sarkköri különítmény. |
És néhány eszköz tervet is láthattunk felvillanni a bemutató során:
A combine monitorok újratextúrázott, nagyfelbontású, nagy poligonszámú modelljei, melyet a nulláról kreáltak meg.
Változatok ugyan arra. | És a kidolgozott társaik. |
Hogy mit keres egy Kispolák a sarkkörön, az egy jó kérédés. | Lánctalpas bogár. |
Itt a videó is, könyvjelzőzve nektek az érdekes részeket:
0:33-tól: jégbarlang pálya fejlődése
2:20-tól helyőrség pályademó demó
6:04-től fizikai ujítások demói
6:44-től új alternatív tüzelésmód demó a Gravity-gunhoz
7:07-től szél mechanika és légellenállás
7:41-től az új fizikai szimulációért felelős motor bemutatása
Boreal-Alyph
A PB-nek azonban akad egy titkos kihívója (aki eddig viszonylag keveset posztolt), de végre kiadtak pár percnyi játékmenet vidót. A Keep Away From Fire nevű cég által dajkált Boreal Alyph egy sokkal közelebbi megálmodása lesz az az "Epistle 3"-nak (a PB inkább csak mankóként használja). A KAFF a Source motoron (ellenben a PB-val, akik ugye Unreal 4-re való átvitelen dolgoznak, egész szép eredményeket felmutatva) hozza majd a játékot, részlet gazdag modellekkel, azzal az aprócska csavarral, hogy hivatalos engedélye van a Source motor használatára, csak úgy mint a Black Mesa játéknak, melyet ugye árulnak is a Stamen (amúgy megéri megvenni, nemsokára jönnek a xen pályák, mellékeltem egy linket)
És nem hagyhatjuk ki természetesen a személyes kedvenceimet sem, a concept artokat.
Alyx conceptartok, szigorúan hideg környezethez |
Ugyan az Combine verzióra |
Sarköri környezet tanulmány | Combine helyőrség |
A megosztott többségén sarköri tanulmányok láthatóak, mert ugye azt tudjuk, hogy a Ep2 végén Gordonék arra indultak, és a Borealist kutatják, aholis összeér az Aperture és a Black Mesa (azaz a Portal és a HL univerzuma, melynek már volt nyoma a 2. Portal játékban). Azonban az, hogy miért nem fog össze a két csapat, és mért nem egyesítik erejüket (mert mnint az látszik a PB kicsit aktívabb, míg a KAFF-nak az a siráma (kommentek közé tessék benézni), hogy alig talál ingyen is dolgozni hajlandó pályatervezőt).
A VNN YT csatorna is kirakott egy videót (mely jóval átfogóbb képet ad a játék állapotáról), melyet több rajongó is feletébb lehangolónak talált, és köztük én sem nagyon értem, hogy miért éppen a "realisztikus fegyverhasználatra" és hangokra fektetnek hangsúlyt (az, hogy az ellenfeleket vezérlő MI kap egy kis ráncfelvarrást az oké, az eredeti vezérlés nagyon buta volt), a HL soha nem erről szólt, többek között erre is reagálnak abban a fentebbi "sirámban". Ami továbbra is fura, mivel VNN a következőt mondja: "A fejlesztők adtak egy változatot, amit én kipróbáltam". Ha szerinük elavultak a pályák, akkor miért azt a buildet adták oda neki???
via.: Project Borealis, Moddb, KAFF, VNN