Sötét jövő

Bűnös élvezetem - Outlander a viking sci-fi

2020. augusztus 25. - Wittigen

Az Outlanderrel is szintén véletlenül találkoztam sci-fi B kategóriás film keresgélés közepette (értsd a sci-fi tagre szűrtem a torrent tkában), de a sok ZS-B kategóriában szerintem mégis egy kiemelkedőbb alkotás volt, még akkor is, ha az iMDB-n elgyalulják a történetben szerintük lévő lyukak miatt. De őszintén szólva szerintem nem érdemli meg a véleményeket, láttam már rosszabb és sokkal nagyobb büdzsével készült filmeket.

Messze, a távolban fénycsík lobban az éjszakában. Egy űrhajó ütközik a norvég fjordoknak, és a roncsok közül egy másik világ szülötte emelkedik ki, Kainan, a harcos. Ám nincs egyedül, az űrhajó potyautasa, a vérszomjas Moorwen már lesben áll, hogy megbosszulja Kainan hadseregének tetteit. Elvágva otthonától az idegen bolygón, mely évszázadokkal le van maradva saját civilizációjától, Kainan elindul, hogy elpusztítsa félelmetes ellenségét. Mielőtt azonban beteljesítené sorsát, a vikingek fogságába esik, akik, miután megmentette Rothgar király életét, kelletlenül befogadják. Kainant hamarosan bizalmába fogadja Rothgar gyönyörű lánya, Freya, és a férfi beavatja múltjának titkaiba. Moorwen ostromolni kezdi a viking erődöt, halálos sebet ejt a királyon, és elrabolja Freyát. A vikingek, élükön Kainannal útra kelnek az utolsó nagy misszióra - vagy végeznek a rémmel, vagy szembenéznek a halállal.

(A trailer minősége ne tévesszen meg senkit, a közkedvelt tékákban fent van értelmezhető felbontásban)

Ahogy olvashattátok, a film egy közkedvelt alapra épít, nevezetesen a fejlett idegen lezuhan egy istenháta mögötti világra és kénytelen boldogulni rajta, ez ezer és egy le nem fordított HFY (azt is fordítani kéne, de nem találok érdekeset) témája, illetve ki nem játszott már el a gondolattal, hogy modern emberként mihez kezdene a középkorban. A film egy jól kiszámítható ívet követ, Kainan megérkezik, elkezdi keresni a dögöt, fogságba esik, csata, aztán egy kis építős montázs, aztán a Moorwen megdöglik és mégse, és utolsó csata. Tipikus német akció-sci-fi B film, mégis, valahogy jobban élveztem mint hasonszőrű társait. Az iMDB-n és a Porton is több kommentelő elhordja, de nagyjából fele-fele arányban oszlanak meg a filmet dícsérő és ekéző kommentek, és én beállnék az előzők táborába. Szerintem a Kívülállók ugyan nem egy eget rengető alkotás, de popcornmajszolós esti mozinak jó lesz. Azonban, ahogy az MU univerzum esetében is említettem: aki egy komolyan vett "mi lenne ha" típusú sci-fit szeretne, az ne is fáradjon a megtekintéssel, ezt a filmet nem neki találták ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9615975188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása