Sötét jövő

Feltámadt a Matrix, majd vissza tért a sírjába, immár végleg

2021. december 27. - Wittigen

A Matrix 4 kijött és jelenleg minden ellen is veszít a mozipénztáraknál. De valljuk be, hogy ugyanabban a problémában szenved, mint a Half-Life 3. Azonban a film nem volt rossz, maximum fura. Egy szolid 6-os film.

Amikor elkezdtek csordogálni a hírek, hogy igenis lesz egy folytatása a Mátrix trilógia, bevallom én reménykedtem, hogy jó lesz és gondolkoztam, hogy elmegyek megnézni moziba, ami nagy szó, mert utoljára az Alitát láttam ott (kell a második rész nagyon, de ez most nem ide tartozik). Meg akartam egy Matrix mozi élményt, ha már egyszer az eredeti trilógiáról lemaradtam, de a sors máshogy hozta, és a megjelenés másnapján megkaparintottam és nem bírtam ki, hogy várjak vele.

Bár reménykedtem, a lelkem mélyén egy fuckfestre készültem, és ugye a trailerek sem voltak biztatóak. Majd megnéztem a filmet, és ugyan nem egy mestermű, de nem lett egy TLJ méretű baklövés. Egy csomó tetszetős újdonságot hoz be és egész logikusan van felépítve. És pár dolgot elvarr. No, meg Wachowski nagyon csúnyán beint mindenkinek, de főleg a Warner-nek.

Kezdjük a beintéssel: 

A legújabb dili a filmkészítésben az öntudatosság, amikor nagyon kötődni akar a valós világhoz, és minduntalan kiutalgat arra. Ilyen volt a Marvel egyik legújabb filmje, a Shang-chi is, ahol az az első tíz percben elhangzik a következő, ma már mémnek ható mondat, hogy "Sziasztok fiúk, lányok, XY vagyok, és élőben streamelem nektek a következő harcot az 5-ös buszvonalról" majd ezt követően végig kommentálja az egészet. Falra mászok tőlük. Na most, a Matrix fél órája ilyen, és még rá tesz egy lapáttal. Csakhogy ez egy kicsit most más. A kép fontos lesz.

Egészen eddig a pontig vertem a fejemet az asztalba, majd végre egybevágott minden és szerintem zseniális. A mai világban, bőr újralehúzások és a felesleges folytatások korszakát éljük (és technikailag ez is az és mégsem),  az első fél óra irdatlan nagy görbe tükröt tart minden tartalomgyártó szeme el (kár, hogy nem fogják majd föl). Ezek a karakterek tökéletes másai a most létező Q&A csoportoknak, akik úgy ötletelnek, hogy azt se tudják miről ötletelnek és marhára nem veszik figyelembe, hogy a rajongók mit akarnak. Az az érzésem, hogy azért készült el ez a film így, ilyen formában, hogy a sorozat végleg el legyen temetve. Aztán, mint mondtam, én reménykedtem, de lelkiekben arra készültem, hogy a film egy woke szar lesz, megváltoztatva a trilógia történéseit, tekintve, hogy Lana 15 évvel az elkészülés után megpróbálja belemagyarázni, hogy az eredeti trilógia az transz-allegória, effektíve tolt egy Rowlingot, . Ebben nem segített Traxorbomber sem, aki (a tanácsom ellenére is) megszállottan bújja a TVTropes oldalt MINDEN film előtt, és spoiler mentesen egy videóval próbálta összegezni amit olvasott. Úgyhogy egyre jobban elengedtem a reményeimet és készítettem fel magamat, hogy ez a film ugyanúgy nem történt meg, mint a nem létező SW trilógia. Szóval így érkeztünk el december 24-éhez. Majd megnéztem a filmet és kellemeset csalódtam. Mint mondtam, csomó új ötlet van, kezdve, az AR operátor Mátrixban való mászkálással, a gépekkel való béke továbbvitele, pontot tesznek a kérdés végére, hogy mit csináltak a gépek Neo áldozathozatala után, mihez kezdett Zion magával stb. Ezentúl a kedvenc karakterem az új szettből a kék hajú lány lett, pont az akitől rettegett mindenki, mert amúgy ő képviseli ugyan azt a tüzet, mint ami anno Morpheust hajtotta. A régi trilógia jelenetei nagyon jól vannak belekeverve az új filmbe, erősítve a deja vu érzést amire az egész film masszívan épít. Az egész film tele van visszautalásokkal, és más nézőpontokkal, melyek ugyan azt azokat az eseményeket más szemszögből világítják meg (főként a film nyitánya).

Pár sirámom van mindössze:

  1. 1-2 jelenetnél nagyon érezhető, hogy a VFX munkán egy kicsit lejjebb adtak, főleg a Resurrection pod-okon érezhető, meg amikor viszik ki Neót. Sehol nincs az első film practical effektjeihez képest.
  2. Sajnálom, hogy Morpheust nem Fishburn játszotta, bár igazából indokolva van, hogy mi a szitu, így ez csak fél sirám
  3. Sajnálom hogy Smith-et nem Hugo Weaving játszotta, Jonathan Groff koránt sem nyújtotta ugyan azt az érzést, és azért milyen lett volna, Weawing monológjait hallgatni...
  4. Neil Patrick-et, mint színészt nem bírom, és értem, hogy teljesen más !!SPOILER!! Architect-et !!SPOILER!! kerestek, bárki mást szívesebben látnék a helyén.

Marad hát a kérdés: kellett e ez a folytatás? Nem feltétlen, de nem szentségtelenített meg semmit. Illetve az biztos, hogy ez eldönti, hogy lesz e ezután bármilyen sírgyalázás, csak azért hogy még egy bőrt lehúzzunk. És a válasz az hogy nem, nem is lesz több rész. Végezetül, én lehet hogy majd elmegyek moziba, hogy meglegyen az eddig hiányzó Matrix élmény v(vagy rád nézek Pólus, hogy egyszer műsorra tűzöd valamelyik részt :D ).

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9416793752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása