Sötét jövő

Végre felébredtünk - egy majdnem egész estés 40K film

2024. szeptember 19. - Wittigen

Az Awakening filmről (nem vagyok hajlandó kisfilmnek hívni, 48 perc lett az egész) nem is oly rég írtunk, amolyan hype posztot, és hooooooooooo boi, MEGÉRDEMELTE.

Tudom elcsépelt lesz már, de az Astartes óta nem tudta betölteni semmi az űrt, ami utána keletkezett, de főleg nem a GW, ugyan volt próbálkozása, de a az szerintem harmatosan kevés volt. Én ennek a kisfilmnek a várásába már nagyon a végén kapcsolódtam be, konkrétan az első teaserrel, ami tájékoztatta a nagybecsű közönséget, hogy a film kész, most jön a szinkron és a zene. És nem okozott csalódást. Az Astartes iszonyat magasra tette a lécet, de ott viszonylag "könnyű" dolga volt Syamának, mert 1-2 perces, hiperkoncentrált klippek voltak effektíve a részek, az utolsó rész volt 7 perc, így ott könybb volt ügyelni a végső polírra. Azonban Gabriel képes volt egy olyan magas minőségű konzisztenciát tartani 48 perc során, ami lenyűgöző, egyedül a nagytotál jeleneteknél darabos egy picit, de ahol számít, nos ott megkapott minden törődést, amire szüksége volt. És hasonlóan mint az egyik kedvenc animémnél (Redline), ott is van a mondás: 7 év, kézzel rajzolt. Nos itt 4 év, és egyedül animált. EGYEDÜL. A modellek gyönyörűek, főleg a közel megmutatott marine-ok, a harcok animáció feszesek, és megvan a szükséges OOMPH, amivel ütnie kell, és még a halálok is tökéletesen vannak elhelyezve és felépítve. Elvégre a híres hírhedt spessz marine-ok sem hallhatatlanok. És még egy két nagyon jól elhelyezett poén is helyett kapott kedvenceim a "szerettem azt a pajzsot" és az "its just a flesh wound" miután ugrott a fél keze és átszúrták egy karddal, az Mechanicus biztos büszke lenne. Iletve ami még nagyon jól el lett találva (és amitől féltem) az a szinkron, mert negatív példát már láttunk (khm, Hunt Down the Freeman). De félelmem alaptalan volt, mert tökéletesen passzol szerintem minden karakterhez a választott hang, és votl egy-kettő, pl a TechMarine, akit kimondottan jó volt hallgatni. A zene és hangefektek is tökéletesen lettek eltaláva, főleg a kórusos részek. De nem csépelem tovább a szót, nézzétek meg ti is, mert abszolúte megérdemli. Gabriel pedig bevéste magát azon nevek közé, akik örökké élni fognak fandomon belül. Gratulálok neki innen is.

És persze ebből is hozok néhány képet:

A SpaceMarine 2 után (ahol mind kettőt agyonvertem volna) ez a Techpriest egy üdítő változás volt.
Mint mondtam, a modellek gyönyörűek.
És a környezetnek sem kell szégyenkeznie, nagyon jól szemléltetésre került a hatalmas tér.
Már megint egy fénylő, ébredni vágyó gömb. Hol láttam én ilyet....
Furcsák ezek a szimbólumok, mintha egy másik univerzumból jöttek volna. Mintha.
És zárásul talán a leg cinematikusabb jelent, mikor 3 Thunderhawk elhúz a fejük felett. 

 

Még az az egy két easter egg is nagyon jó helyen volt. Tényleg nem tudok benne hibát találni. Természetesen azonnal archiváltam is, de inkább ne legyen rá szükségem. És reménykedjünk benne, ha van rá erő és kiatartás (és egyáltalán tervben van), akkor elkészül majd egy folytatás, anélkül, hogy a GW beleármánykodná magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9618495298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása