Nagyon jól tudjuk, hogy a sci-fi sok esetben a tudomány alapja. Pontosaban az írók, rendezők elképzelnek egy eszközt, járművet. Később, a tudósok pedig elkezdenek gondolkozni, hogy hogyan lehetne valósággá váltani. Ilyen például a Star Trek érintőképernyői, amik utat találtak maguknak valós világba. De vessetek egy pillantást a következő hasonló esetre.
Lost in space (1965-1968)
Ötlet: emberalakú robotok, szóbeli parancsok
Amit előjelzett: humanoid felépítésű robotok
2001 űrodüsszeia (1968)
Ötlet: ember szerű társalgás gépekkel, több színes képernyő, egy központi rendszeren
Amit előjelzett: hangalapú utasítás, mesterséges inteligencia
Star Trekk (1966 - 1969)
Ötlet: mobil kommunikáció
Amit előjelzett: mobil telefonok, hordozható számítógépek
Space: 1999 (1975-1978)
Ötlet: egy eszköz, ami sok mindent kivált
Amit előjelzett: okos telefonok megjelenése
Star Wars (1977)
Ötlet: hologramok, személyi képernyők, droidok
Amit előjelzett: célzást segítő számítógépek, 3D interfészek, gépek személyiséggel
Buck Rogers a 25. században
Ötlet: Hordozható számítástechnika, MI-k személyiséggel
Amit előjelzett: okos eszközök
Alien (1979)
Ötlet: alacsony felbontású, parancs soros interfészek, fejlett MI-k, autonóm androidok
Amit előjelzett: gépesített vezérlés, emberhez megszólalásig hasonlító androidok
Terminátor (1984)
Ötlet: egyszerű, választáson alapuló parancs rendszer
Amit előjelzett: hadviselés drónokkal
Tron (1982)
Ötlet: Felhasználó belép a gépbe, egy lesz a programmal
Amit előjelzett: ember-gép összeolvadás
Szárnyas Fejvadász (1983)
Ötlet: Nagy kültéri képernyők, speciális hardverek specifikius célokra, kis képernyős eszközök
Amit előjelzett: videotelefonálás, nagy kijelzők, mindenütt jelenlévő reklámok
Háborús játékok (1983)
Ötlet: egyszerű parancssoros vezérlés, szalag tárolók és modemek
Amit előjelzett: kiberhadviselés
Robotzsaru (1987)
Ötlet: CLI-k, kezdetleges számítógép technológia, kiborgok
Amit előjelzett: exoskeletonok, katonai robotok, implantátumok
Star Trek TNG (1987-1994)
Ötlet:Nagy, színes érintőképernyők, datapadok, mobilok
Amit előjelzett: (a kép szerint az iPad, de én ezzel nem értek egyet, az iPad előtt már léteztek tabletek)
Quantum Leap (1989-1993)
Ötlet: hologramok, távoli végrehajtás, időutazás
Amit előjelzett: hordozható számítástechnika
Red Dwarf (1988)
Ötlet: társalgásra képes, antropomorfikus MI-k
Amit előjelzett: személyiség a MI-knél
Jurassic Park (1993)
Ötlet: egy interfész kiterjesztett hatással sok rendszerre
Amit előjelzett: központosított irányítás
Johnny Mnemonic (1993)
Ötlet: kiterjesztett virtuális valóság
Amit előjelzett: implantátumok, az információ túlterhelés agyra gyakorolt negatív hatása
Különvélemény (2003)
Ötlet: kézmozdulatokkal vezérelhető VR interfészek
Amit előjelzett: drónok, személy reszabott reklámok, távoli érzékelők
Mátrix Reloaded (2003)
Ötlet: implantátum alapú, kiterjesztett virtuális valóság
Amit előjelzett: közvetlen idegi stimuláció, több képernyős munkaállmások
A sziget (2005)
Ötlet: mindenütt jelenlévő megfigyelés, arcfelismerés
Amit előjelzett: lakosság figyelés, CCTV, passziv azonosítás
Avatar
Ötlet: hologram
Amit előjelzett: n/a
Vasember 2 (2010)
Ötlet: 3D hologram munkaállomások, hangvezérlés
Amit előjelzett: tanuló rendszerű MI-k, mozdulat vezérelt 3D hologram munkaállomások
Prometheus (2012)
Ötlet: hang vezérelt, óriási 3D-s hologram interfészek
Amit előjelzett: környezettel egybeolvadó mintsem inkább kiterjesztett VR interfész
Oblivion (2013)
Ötlet: nagy érintőképernyők
Amit előjelzett: bútorok kijelzővel szerelve, specializált munkaállomások
A kép egy jobb klikk és "megnyitás új lapon" után nagyobban is megtekinthető.