Minden rajongónak megvan a maga keresztje, hogy melyik járművet akarná magának. Mivel hivatalosan senki nem akar dollármilliókat beleölni egy tényleges sorozatgyártásba szóval eddig főleg rajongói próbálkozások voltak, írtunk is egy Warthogról, egy Quadráról, épp egy Akira motorról is. Akkor miért írok mégegyszer? Nos a cím árulkodó.
Az Akira manga és anime kétséget kizáróan kultikus alkotásnak számít, de ha a mangát nem is ismerik néhányan, a motor belőle, melynek készítője, típusa és márkája ismeretlen, az biztos, hogy ismert és sokakat megihletett. Olyannyira, hogy évtizedeken át másolták Kaneda híres becsúszását más sorozatokban, néha még motor nélkül is. Triviálisnak tűnik hát, hogy egy japán motorgyártó megszerezze magának a licencet és elkezdje gyártani, nem? Nos nem, és igen. A projektet nem egy közismert gyártó mint a Suzuki vagy a Kawasaki (ne kövezz meg, nem vagyok motoros, így hirtelen ez a kettő jutott eszembe) karolta fel, hanem igazából egy kiegészítőgyártó, az oszakai Saitaniya Factory. És ők vitték el önmagától guruló és brummogó prototípus állapotig (több is volt nekik). És okosak is voltak, mert nem a spanyolviasz feltalálásának láttak neki elölről, hanem egy már meglévő motort fogtak meg (ebben az esetben a Honda Fusiont) amire egyedi üvegszálas kasztnit aggattak, ami egggggészen közeli replikát alkot. Vannak azért különbségek és technikailag megoldhatatlan részek, de akkor is ez lett volna az első sorozat gyártott motor (legalább is a forrás szerint).
A motor tengelytávolsága meg lett növelve, ám a kormány nem került áthelyezésre, ezért a kép alapján a kerék mozgatását plusz összekötő elemmel oldották meg.
Az animében a két piros kagyló közötti volt a kerék komplettül, itt azonban csak egy műanyag díszítő elem, az igazi kerék az alatt kapott helyet. De a matricák a pontos helyükön vannak.
A motor profilja kicsit különbözik az eredetiétől, de még mindig tökéletes idézi a formavilágot
Mivel a motor motorja (érted xd) teljesen zárt térben van, ezért megfelelő helyeken lyukakat vágtak rá és fém hálóval borították be, és az összehatás szerintem egész esztétikus lett (aztán persze ki tudja, hogy belül miféle taknyolás tartja a helyén).
Az eredeti sebességmutató a kormány alá került, de kapott egy digitális kiegészítést is, mert adott fényviszonyok között alig látható (bár nem értem, hogy akkor miért nem tépték ki az egészet és használják csak a digitálisat).
Az összhatás nagyon ott van a szeren.
Kicsit szélesebb lett a motor keresztmetszete a kialakítás miatt, de így is vadul néz ki.
A lámpák a szélvédő mögött kaptak helyet.
Az indexeket átmozgatták az üvegszál kasztnira, a visszapillantók pedig normál esetben belesimulnak a kasztniba, annyira, hogy a motort néhányszor megállították a rendőrök.
Szerintem a motor építője (de ez nem derült ki az eredeti kép alatti szövegből).
Az ülés az specifikusan ehhez készült, a középkonzol az a lyuk meg úgy néz ki, min valami pohártartó, de a pontos célját nem fedték fel. Nos, mint látjátok, akadt volna egy két olcsóbb megoldás, de fontos észben tartani, hogy ez nem egy 1:1 replika lett volna, hanem egy rendes production volumenben gyártott boltban megvehető motor vagy kasztni kitt, és annak pedig minőséginek tűnik.