Sötét jövő

Rövidfilm kvadráns: Kung Fury

2015. május 30. - Wittigen

Az egész egy Kickstarter promo videóval indult, mely a felhasznált CGI-t mutatta be, és az egész egy önszerveződő, mozis premier vetítésben kulminálódott ki. És én azon 480 szerencsés közé tudhattam magam kiknek volt jegye a Kung Fury című zsarufilm-scfi-paródia műre. De honnan is jött és mi is ez? 

A Kung Fury mint sok más független társa, mint pl.: az Ironsky vagy a Predator dark ages, a Kickstarteren kezdte a pályafutását,nagy tervvel (egy-másfél óra időtartammal), de mint minden ilyen közösségi adakozós vállalkozás necces, így nem is lett teljesen finanszírozva. De a tény, hogy itt zötykölődöm a hármas metrón jelzi, hogy mégiscsak volt sikere az ötletnek, és 30 percnyi film elkészítésére elegendő összeget sikerült összekalapozni, mely a trailer alapján elég komolytalannak veszi magát, így garantált a szórakozás.

(Vetítés kezdete előtti sor)

A film a 80-as évek Maiamiában játszódik, de a keret nem biztosította, hogy a helyszínen forgassanak, ebből kifolyólag az egész egy svédországi garázsban készült, különféle kreatív megoldásokkal. Az autópályás üldözési jelenet, az irodai jelenet teljesen digitális, egyedül a színészek nem azok, valós helyszínen forgatott anyag alig van (egy-két kivételtől eltekintve), és míg a CGI jelenetekről ordít, hogy az digitálisan kreáltak, mégis tökéletesen beleilleszkednek abba a képbe melyet az akkori filmekről alkotott az ember. A film annyira nagy hírverést és rajongói tábort gyűjtött maga köré, hogy megnyerték a projekt promózására (igen jól fogjátok olvasni) David Hasselhoff-ot, így született meg a True Survivor című, zseniális szám. Az egész filmről sütött a neon érzés. Nem akarta magát komolyan venni, és ennek tekintetében, egy hatalmas kisfilmet alkottak a svéd srácok. Ha egy kellemes és egyben arcfájdító szórakozást kerestek estére, akkor állj és ne tovább! Neked a Kung Fury kell!!

Az lett volna csak igazán stílusos, ha kikerült volna egy ilyen minőségű, hang alámondásos verzió a netre!

De nem húzom tovább az időt, gyertek, nézzétek meg ti is, magyar felirat van!

Frissítés 2019.09.24.: Aztán így évekkel később találtam egy rajongói szinkronos változatot is, mely elég minőségi munkát végzett, ahhoz, hogy úgy érezem, hogy megosszam veletek. A szinkron amúgy a Laser Unicorns beleegyezésével készült, erről majd a videó alatt olvashattok bővebben.

Elkaptam a készítőt, és kérdezgettem egy kicsit a készülés körülményeiről. Hogy kezdődött? Milyen lépcsőfokokat jártak be a Laser Unicornnál, hogy elkészülhessen? Voltak e kimondott nehézségek (pl.: szövegkönyv átültetése magyarra ésatöbbi...)

Markov Productions: Szia, igazából nagyon tömör leszek. Egy olasz szinkroncsapat, az Orion Web dubbing csinálta meg ezt anno olaszul és velük vettem fel a kapcsolatot, hátha megkapom tőlük az anyagokat. Szerződés miatt nem adhatták ki, viszont átküldtek a Laser Unicornshoz, hogy kérjem el tőlük. A cég, egy szerződés fejében bárkinek kiadja az anyagot ingyen. Először írtam facebookon, aztán adtak egy e-mailt és ott végül átküldték nekem az egész hanganyagot, bár hozzátenném, hogy némileg hiányos volt és nekem kellett kicsit bűvészkedni, hogy hallgatható legyen. Például David Hasselhof angol hangja benne maradt a nyers változatban. A szövegkönyvet én írtam, nem volt nagy cucc átfordítani a poénokat, csak egy kis kreativitás kellett, meg előnyt jelentett, hogy már láttam egy olasz megvalósítást, így rossz esetben is fordíthattam onnan, bár ha jól emlékszem, erre nem volt szükség. Nehézségek... hát talán az, hogy jó pár embert kellett összeszedjek a szinkronhoz, akik mind amatőrök, de mégis konyítanak valamennyire a szakmához és nem hangzanak úgy, mint egy szorulással küszködő ovis. Finoman szólva, nem az utca emberét, hanem barátokat kértem meg, hogy segítsenek be a hangokba, de még így is, jó pár hangot nekem kellett csinálni. Szerintem amúgy mindenkit sikerült eltalálni. Végülis ez nem egy profi munka, hanem egy rajongók által készült fandub. Hogy egy régi kommentet idézzek, néhány fős brigád is képes jó munkát letenni az asztalra, miközben a stúdiók egy fillért se ölnének bele az ilyen projektekbe.... Hát, mi megcsináltuk 0 forintból.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr407505846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása