Sötét jövő

Játékszektor: A koordináták a térváltó hajtóműben!

2017. április 21. - Wittigen

Kedveled a nagy hajókkal vívott űrcsatákat? Elképzelted már, hogy milyen lenne egyben részt venni? Elképzelted már, hogy milyen lenne, ha egy parancsodra acél tonnák ezrei mozdulnának meg? Egy fejezet olvasásakor érzed a híd remegését a csontjaidban? Ha a fentiek igazak rád, akkor egy lépést se tovább, neked ez a játék kell!Műfaját tekintve majdnem mondhatjuk moba, de inkább közelebb áll a World of Tanks-hoz, mint a LoL-hoz. Steamen megtalálod, ingyenes a játék. A következő vas kell alá (ez csak a minimum):

CPU

RAM

HDD

GPU

Core2 Duo 2,33 Ghz

4Gb Ram

16Gb hely

GeForce GTS 450 1GB

 Nem oly rég lépett át fizetős játékból ingyenesbe, de még mindig "megveheted" a játékot, de a játék megvétel itt annyit jelent, hogy kapsz kezdő hajókat, és azokhoz skineket. Egy munkatársamon keresztül találtam rá erre az egész egyszerű ötlet köré épülő játékra, mely engem és rövid időn belül szerkesztőtársamat Traxobombert is beszippantott, és hanyagoljuk is azóta rendesen a többi játékunk. Szóval ebben a játékban nem kis vadászgépekkel bűvészkedhetsz, hanem hadihajót kapsz a kezeid közé, melyekhez realitás érzet is társul. Ezt úgy kell érteni, hogy minden hajónak egyedi tulajdonságai vannak. Egy nagy hadihajó koránt sem olyan gyors, mint egy rakéta naszád, de legalább több páncélzattal rendelkezik. 34 hajó áll a rendelkezésedre, így mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. 

A játék HUDja teljesen letisztult, nincsenek felesleges információk. Az alsó sorban számokkal elátva vannak a támadási és védekezési lehetőségeid, jobb oldalon a kis térkép, melyen a csapatmozgást követheted, bal oldalon a páncélzatod állapota afelett pedig a csapattársak állapota. A képernyő közepén jobb oldalt zöldben az életerő, bal odalt kékben pedig az energia szinted látható. Nem látszik, de amikor a shift billentyű lenyomásával felhozod a térképet, akkor látszanak az ugró pontok is.

3 játékmód közül lehet választani: PVP, Frontvonal és Hódítás. Az elsőről nem tudok nyilatkozni, még nem volt bátorságom, de a másik kettőt ismerem. Minden játékmódban 5-ös csapatok vannak, a co-op-ban AI ellen harcoltok a PVP-ben értelem szerűen az ellenséget ember irányítja. A Frontvonal meccsei egyenként 15-17 perc hossz között variálódnak, attól függően, hogy az AI által vezérelt ellenfél mennyire gyalul el benneteket. 10 percig rendesen újjá éledsz, ha meghalsz, de a 10. perc után életbe lép a hirtelen halál, és utána a játék végéig állandóvá válik a halálod. A Frontvonalon a célod a középen lévő 3 bányász állomás elfoglalása és a végén az ellenfél bázisának elfoglalása. Ennek a módnak 4 pályája van, melyet véletlenszerűen sorsol ki a gép, mindegyiknek megvan a saját előnye és hátránya. Én mint mesterlövész, az egyik pályát ki nem állhatom, de a másik hármon igen jó eredményeket lehet elérni.

 

 

 

 

 

 

 



A másik, és sokkal izzasztóbb játékmód a Hódítás. Itt már több dologra kell figyelni, elég, ha csak a két térképet összehasonlítjuk. Bal a Hódítás a jobb pedig a Front mód.

Ez a játékmód már sokkal nehezebb, mint a bázisfoglalós-védekezős Frontvonal. Itt két szárnyra kell figyelned, meg a középen lévő Gamma objektumra (ami az elfoglalása esetén bónuszokat ad), ahol igazi szarvihar tud kialakulni, ha nem jelentek meg időben.  Apropó szarvihar, a következő kép még nem a legrosszabb, amivel összefutottam, de már itt se nagyon lehet látni, hogy mire kéne lőni.De vissza az eredeti témához! A célod itt az Alpha és Béta kvadránsban lévő ellenséges ugróbázisok elfoglalása, mely segítségével hozzáférést nyerhettek az ellenség fő bázisához. Innentől pedig nyilvánvaló: el kell foglalni az ellenfél bázisát, csakhogy ellentétben a Frontvonallal ez az állomás vissza is tud lőni, szóval egy kis plusz feladatod is lesz! Szabadulj meg a lövegeket működtettető napelemektől. Itt nincs egy 10 perces keret, ami után átváltunk perma halálra, egy meccs simán kinyúlhat fél óra hosszúra. Nem árt egy közös taktika.

Fejlesztés, legénység és implantok:

A hajóidat 3 dologgal tudod még jobbá tenni. Az első, az a játékon belüli fejlesztés. Ebből 3 áll rendelkezésedre: Sebzés, Védelem vagy Kiegészítő rendszerek. Ezeket úgy szerezheted meg, ha a pályán található bányász állomásokat elfoglaljátok, és elég ideig tartjátok magatoknál.
Legénység: minden hajóra 6 személy delegálható, melyek statjai hozzá adódnak a hajódéhoz. Pl egy gépész +5,63%-ot ad a pajzsodhoz és +7%-ot a sebességedhez. Ezek a százalékok sokat számítanak, főleg, ha a megfelelő implantokkal rendelkezel. Érdemes minden hajóhoz egy speciális legénységet kialakítani, mert ami jó egy mesterlövészhez, nem feltétlen jó egy tankhoz.
Implantok: ezek további módosítók, szintén úgy tagolva, mint a játékon belüli fejlesztés. Ezeket a legénységednek tudod kiosztani, a megfelelő slotokba rendezve.
Egyéb fejlesztések. néhány hajónak vannak cserélhető fegyverei, másodlagos képességei, rakétái. Ingame creditért hozzájuk juthatsz. Aztán néhány hajónak egyáltalán nincs fejlesztési lehetőség, némelyiknek meg rogyásig van pakolva a fejlesztési fája.

 

 

 

 ( A képek a gyakorló módból vannak, ahol bármylik hajót kiviheted fél-éles helyzetbe.)

Mint ahogy azt már említettem, 34 db hajó közül választhatsz, 3 gyártótól (United Space Research, Titan Defense System és a Zarek Industrial), különböző szerepkörökben tetszelegve. Gyógyítani szeretsz? Vidd a Protectort vagy a Paladint. Rakéta zárótüzet óhajtasz rázúdítani az ellenfeleidre? a Raider a te hajód. Valami láthatatlant keresel? A Ghost és személyzete tárt karokkal vár! De ez nem minden. Legénység is kell. 5 személyt vihetsz a hajódra, kik a saját pozitív statjaikkal hozzájárulnak a te sikeredhez, lomhán fordul a hajód? Vidd IX-209-et! Lassan forognak az ágyúid? Neked Alex Zenchas kell. Minden hajóhoz más legénység jó, kísérletezz, találd meg a sajátod! Utolsó lépcsőként a Phase 2 Updateben bevezették az implant rendszert, amikkel további változókat adtak a játékhoz. Hajó vásárlás előtt javaslom azok kipróbálását! A Phase 3 Update óta bármilyen hajót lehetőséged van kipróbálni a solo módban. Ez példának okáért azért jó, mert kitudod szűrni a feleslegesen drága hajókat. Én pl eddig egy Guardian nevű hajóra gyűjtöttem, erre ni:

Mert azt hittem, hogy erősebb lesz a jelenlegi hajómnál, de kiderült, hogy nem (kisebb lőszög, gyengébb fegyverek, abszolút fejleszthetetlenség). Szóval, még jó hogy nem dobtam ki az ablakon 616.000 creditet. 

Ugyan van még néhány hajóm, de ezzel a hárommal vagyok egész jó.

USR Watchman, korábbi nevén egyszerűen Sniper. Ismeritek az A10 Warthog születéséről szóló viccet? Na, valószínűleg ugyan az a párbeszéd játszódott le itt is. Viszonylag kevés élettel, közepes előre fokozattal és lomha tolatással rendelkező fegyver platform (a dizájnjának hasznosságáról inkább ne ejtsünk szót). A fő fegyverzete cserélhető, kettő lehetőséged van, egy sima sínágyú vagy egy feltöltős változata ugyan ennek, ami teljes töltöttséges találat esetén azonnali páncéltörőként is funkcionál. A fegyverrel csak egy bizonyos szögben lehet lőni, ezért a hajó mozgatásával is segíteni kell néha a célpont befogásán. Távol maradva a harctól, pontos célzásokkal hatalmas sebzést lehet okozni, és ki lehet húzni a csapattársakat a szarból. De ha megtalálnak, és nem segítenek neked, akkor keresztet vehetsz. Rendelkezésedre állnak a védelemhez rakéták, de sajnálatos módon ez kevés. Ugyan van egy pajzsod, ami 60% dmg csökkentéssel működik, de mindössze 5 másodpercig. Rendelkezik még ún. spotter drónokkal, melyek követik a kijelölt ellenfelet, és még akkor is láthatod a páylán, ha éppen nincs direkt kontaktus köztetek.

TDS Protector, viszonlag gyors és fordulékony, nagon szeretett hajó, ha jól játszák. Nem a fegyverzetén van a hangsúly, hanem a a másodlagos képességén, ami egy javító sugár. 1v1 harcban semmiképp nem fog győzni (csak nagyon legyengített ellenfelek ellen), de ha valakit/kiket kísérsz, akkor a feladatod nem is a harc, hanem a támogatás. Ha továbbra is szeretnél kill-t szerezni, akkor abban segíthet az okos ágyúd, mely a kijelölt ellenfélre lő csak, még akkor is, ha te teljesen másfele nézel. A hajónak főleg Utility fejlesztést javalott venni, ugyanis ez csökkenti a várakozási időt a sugárnál. A többi képessége sem elhanyagolható. Képes pajzsot generálni (ahhoz hogy mást is meg tudj védeni, közel kell repülni a játékoshoz), vannak drónjaid, melyek a kijelölt célponttól energiát szívnak el, és egy képesség kikapcsoló "rakétád", ami hasznos tud lenni, ha egy Reaper közelít felétek.

USR Colossus, korábbi neve Zászlóshajó volt. Egyszerűen játszható, de minden irányba lomha hajó. Kezdésnek 15k élettel rendelkezik, mely további fejlesztésekkel 25k-ig srófolható. Fegyverzete Flak ágyúkból áll, amik ugyan kisebb hatótávval rendelkeznek, mint bármilyen más fegyver, de hasznos mellékhatásuk, hogy a feléd kilőtt rakétákat megtudja semmisíteni a tűzfüggöny. Két hasznos képessége van: hajtómű turbó (rövid ideig 5000% gyorsulás. Jól olvastad. Ha valakit ezzel eltrafálsz, és van egy ütközési sebzés implantod akkor nagyon helyre sebzést lehet okozni vele) illetve az motor stop képesége, mely átmenetileg mozgásképtelenné teszi az ellenfelet. Barátommal szoktuk azt csinálni, hogy ő megkérdi, hogy látom e az a hajót, amit ő lát, ha igen, akkor motor leáll, és lőjük mind a ketten. Egész effektív taktika. Párosítva néhány legénységi taggal tökéletes pont foglaló hajó tud lenni.

Természetesen nincs rózsa tövis nélkül, sóval ejtsünk szót az árnyoldalakról is:

A játékos bázis sajnálatos módon kicsi, előfordulhat, hogy sokat kell várni egy-egy meccsre. (Ezért is toborzok játékost!!!) Igazából nem is a prémium résszel van a probléma (és nem is tudok olyan égbekiáltó dolgot felhozni), Jelenleg vannak olyan hajók, amik gyakorlatilag feleslegesek. Pl ilyen az Overseer, ami konkrétan egy nagy sugár ágyú, de az egész hajót mozgatni kell a célratartás érdekében. Majd ott a Leviathan, ami megkapta az Overseer egy picit gyengébb ágyúját, de sokkal jobban lehet vele célozni. Vagy a fentebb is említett Guardian-Watchman ellentét. Most kaptunk egy új hajót (924k kreditért), de nem láttam még ár újradolgozást, és össze vissza vannak szórva az árak. Nagyon erős hajót lehet olcsón, és nagyon gyenge hajót lehet drágán kapni. Néhány hajón egyáltalán nem is lehet cserélgetni semmit (bár gondolom ez változni fog). Legénység lassan szerezhető, és drágán. Templatet nyerhetsz droppdoból vagy vehetsz DNS-ért (egy template 18000 DNS, azt megcsinálni 3000). A hozzánk legközelebbi szerver Londonban van, és "tengerentúli kapcsolás" estén megugrik a ping. A Phase 3 update óta ugyan már volt egy patch, de ebben sem javították az AI által vezérelt hajók képesség spammelési szokásait. Ez főleg a Destroyer térképzavaró funkciójánál jön ki a legjobban... Illetve furcsa módon a következő szokott előfordulni: látod a kis térképed, hogy a jobb oldalt éppen megy a hacacáré, mind a két csapat ott van, teljes létszámmal. A bal oldalon pedig senki nem védi a bányász állomást, oda ugrasz, és hopp, megjelenik 4 ellenséges hajó, ott ahol te vagy. Úgy hogy csapattársaid még élnek. Seems legit.

Szerencsére nincs semmiféle paywall, minden elérhető folyamatos játékkal (azt nem mondom, hogy nem kell grind-olni egyes dolgokhoz), melyet a jó közösség és a gyönyörű vizuális effektek tesznek még izgalmasabbá. Szóval eltekintve a fent említett árnyoldalaktól, mi még nem találkoztunk elrettentő hibával (igaz, nem játszottunk PVP-vel) A játék nem oly rég lépett ki a béta fázisból, szóval vannak még hibái, de folyamatosan kapja az updateket, amivel folyamatosan javítanak rajta. Nagy potenciál és töménytelen, szórakozással tölthető óra rejlik ebben az egyszerű játékban. Ha szeretnéd kipróbálni, de egyedül nem szeretnéd, akkor írj csak ránk, küldd el a Steam neved, és felveszünk ismerősnek. Esténként mi gyakorta játszunk. (Ahhoz, hogy behívhassunk co-op-ba el kell érned egy minimum szintet, de neaggódj, a bevezetővel és egy pici játékkal a solo módban, hamar megvagy :) ). 

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr112389413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása