Láttál már csőrös teherautót hasítani egy palentáris köddel a háttérben? Nem? Éééééés.... akarsz?
Áh, űr és 0G munkavégzés, valamirét tökéletes táptalaja a fura meló szimulátoroknak. Ott a zseniális űrhajóbontós játék a Hardspace Shipbrakers, aminek a mélyebb kipörgetése még mindig várat magára (mert Traxxxort nem tudom rávenni, hogy csinálja meg helyettem), de azért elég sokat bíbelődök a dokkban különéle alkatrészek átvágásával, hogy aztán óhatatlanul is magamra robbantsam az egyik üzemanyag tankot az utolsó előtti vágásnál. Imádom. Ami meg a témát illeti már a Cowboy Bebop című értelmetlen, de amúgy zseniális anime óta vonz maga az űrteherautózás, mint concept (tudom, hogy nem lenne egy csillogó életstílus, de na). A Space Trukers film meg igazából csak olaj volt a tűzre a maga színeivel és furcsa kitekert világával, így igazából kapva kapta az alkalmon, szimulátorszékbe üljek. És véletlenül szembefut velem egy videó, és most itt vagyunk.
Unity engine duruzsol a játék alatt, ami előny és bátor/botor döntés, előny, mert benne van a pakliban, hogy könnyen moddolható lesz (nem úgy mint a Shipbreakers), bátor/botor pedig azért, mert a Unity vezérigazgatójának az elmúlt évben milyen hülye ötletei voltak, de úgy gondolom, hogy már eléggé mélyen benne lehettek a fejlesztésben a srácok, hogy akkor gondolkozzanak motorváltásban. A demóban három nagyjából azonos nehézségű küldetést teljesíthetünk, és ha szerencsénk van csempészhetünk drogot (kis zöld hasáb alakú csomag csillagmintával, a képen épp a műszerfalamon pihen, mert akkor még nem tudtam, hogy mi az), bár a közűri ellenőrzés véletlenszerűen történik, így még nem tudtam kipróbálni, hogy mi van akkor, ha épp van nálad csillagpor de nem óhajtok büntit fizetni (azóta sikerült, de menekülés közben is rádverik a 6000 kredites büntit, illetve eladni sem tudod fekete piacon, remélem ez változik majd). Ja és ettől a büntitől átmehet a bankszámla egyenleged negatív irányba. Zseniális :D. A játék három felé lett osztva egy részt meló szim, egy részt vezetés szim, egyrészt pedig karbantartó szim, és szerintem egész jól megtalálták az egyensúlyt. A teherautó nem papírból van, de nem is sérthetetlen, szóval csak óvatosan vágjatok át azon a törmelékmezőn, mert azt hiszed ha letérsz a sztrádáról és egyenesen a depó felé mész az üres téren keresztül, az tényleg üres is. De nem. Ami eddig szerintem abszolút kiforrott a játékban az a vizuális design és a jól eltalált űrcountry rádió. Ami remélem, hogy változik az az, hogy a teherautód részeire semmilyen tutorial nincs. Ez azért is zavaró, mert mint mondtam részben karbantartó szimulátor is, és mikor hirtelen megszűnt a gravitáció a teherautóm fülkéjében akkor csak néztem, hogy és akkor most mit és hol csináljak. A másik pedig a légcserélő rendszer meghibásodása volt, amikor 5 percet rohantam körbe körbe a kabinban, hogy akkor most mit cseréljek ki? Ha nem is lesz tutorial, legalább a kesztyűtartóban lapuló kézikönyv hadd legyen már olvasható. Meg mondjuk nézzen már ki így :D
Ami eddig kimondottan bejött, az a tolatóradaros dokkolás (bár a laterális fúvókák hiánya tetten érhető) illetve, hogy a játék érezteti, hogy egy böhöm dögbe vagy beleültetve, és érzed az erőt a volán mögött. Azt is nagyon értékelem, hogy nem random gombokra vannak kötve az utastér funkciói, hanem a különféle gombok és karok mind funkcionális célt szolgálnak. Tudom ez nem egy hatalmas nagy etwas, mindenki így csinálja, de pici fejlesztőktől ez szerintem a a küszöbön túli dolog. Kíváncsian várom, hogy milyen sztorit kanyarítanak majd mellé (ha kanyarítanak), mert azt még nem látjuk, de a demót is megéri kipóbálni, és szerintem biztosan vissza fogok hozzá térni a játék megjelenése után. Tényleg, megjelenésekről beszélve, vissza kellene térni egy kínai játékhoz aminek szintén a korai változatával játszottam. Akit érdekel az űrteherautós demó az itt kipróbálhatja:
Végezetül néhány kép a játékból: