Sötét jövő

Takeshi Kovács kalandjai az animált világban: Altered Carbon - Rebőr

2020. március 24. - Wittigen

Beröfenni látszik az Altered Carbon filmes univerzum. A zseniális első évad mellett, most egy önálló animét kaptunk, egy teljesen független történet szállal, de a jól megismert Takeshi Kováccsal, kedvenc fél magyar, fél japán főhősünkkel a középpontban. Mellékesen megjegyezném, szerintem megérdemli, hogy univerzum legyen, mert kell a vérfrissítés.

Új testben ugyan az a lélek, mondhatnánk, hisz Takeshi-t küldöttként már a jó ég tudja hanyadjára töltik be egy teljesen vadidegen testbe. Ezúttal sem saját arca néz rá a tükkörből (az majd valószínűleg a 3. évad tematikája lesz valószínűleg), mikor Latimre bolygó egyik extravagáns lebujklubbjában magához tér egy bizonyos Tanaseda Hideki (Tadashi klán főnökének a neve) utasítására. Pontosabban inkább kérésére, mert amaz gyanítja, hogy a bátyja nem "természetes" úton halt valós halált a yakuza klán öröklési ünnepségén. Takeshi meg rögtön a közepébe csöppen.

Az animék világában a 2000-es évek környékén volt egy domináló korai CG hullám, ami csaknem kiírtotta az egykori (eredeti) cellshading technikát. A cellshading volt az, amikor celuloid lapokra festettek a művészek, egy nagyon egyedi, a nyugati animációs stílustól teljesen elütű képivilágot vittek filmre. Aztán ahogy haladtunk az időben előre, a teljes CG animációt felváltotta a 3D modellezet, de 2D flat renderelt animációs metódus, ami esetenként (Berzerk példának okáért) kritikán aluli minőségű volt (ennek az uncanny vally jelenség az oka). Ez manapság megváltozni látszik, ugyanis a Netflix Klaus című karácsonyi flmecskéje valami elképesztő technológiai újítást hozott az anmáció világába, 3D animált, 2D tökéletes dinamius árnyékokat (de ez nem ennek a cikknek a témája).

A Rebőr megvalósítása gyönyörű. Sikeresen ötvözték a cellshade (nem az előbb említett régi animációs technológia cellshade, hanem a Borderlands széria által is alkalmazott kontúrozás technka), a realisztikus 3D, és 3D CG metódusokat, és ennek eredménye egy letisztult világkép, tű éles kontúrok, és pöpec vizuális világ. Vidám, élénk színek, melyek erősen kontrasztban állnak a kiontott vér literszámával. A régi cg/animációs filmek szenvedtek attól a betegségtől, hogy a nagytotálos jeleneteik üresek, vagy statikusak boltak. Üresek a CG esetében, mert bitangul drága volt az elkészítési költség, statikusak a hagyományos animáció esetében, mert minden másodperc 24 képkocka (vagy épp kevesebb, attól függően, hogy melyik érában készült). Napjainkban ez nem igazán okoz problémát, és a város minden eleme él, ezzel még élethűbbé téve az animációt, még akkor is, ha nem egy hömpölygő tömegről van szó (elképesztő, hogy mennyi minden múlik ilyen kis részleteken). 

Ahogy azt már jeleztem, az univerzum szerintem tökéletesen alkalmas több filmre, kérdés, hoy mennyire gyorsan fárad el a történet, ha mindig csak Kovácsot követjük. Ez a film tökéletesen megállja a helyét önmagában (noha Tak testvérét idekeverték, ami sehogy nem jön össze, hacsak nem a első évad előtt játszódna, de nem akkor játszódik, mert Kovács kimondottan azért fogadja el a megbízást, mert Hideki ajánlata az, hogy eltakarítja Harlan világán a priuszát, de ne most menjünk bele a mi kánon és mi nem témába). A megtekintéshez csupán egy előfeltétel van, az pedig a sorozat első évadának ismerete, bár kevés szó esik az ott történtekről, az alap sztori mégis elspoilerezi annak a csattanóját.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr7515542434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása