Sötét jövő

Napi kell: Buran és egy Energija

2024. október 16. - Wittigen

Nagyon nagyon régóta várja az pillanatot két, évekkel ezelőtt vásárolt modell, amikor lesz rá időm, hogy összerakjam. Mondjuk ez nem akadályoz meg, hogy a harmadik egyező méretarányú modell felé ácsingózzak. Az amerikai űrsikló egykori szovjet koppantása és hordozó rakétája kell nekem.

Nem tudom miért, indokolatlanul szerelmes vagyok mind a Buranba, mind pedig az Energija hordozórakétába. Fingom sincs hogy miért. A másik két modellemet a Revell gyártotta, és nem úgy tűnik, hogy legyártották volna a keleti blokkos koppantását, így nyilván valóan más irányba kellett tekintenem, így találtam rá a megtévesztően orosz hangzatú névvel rendelkező hongkongi gyártóra, az Anigradra. Sok érdekes modelljük van amivel egész szép skálát lefednek (kísérleti, fantázia gépek, modern vadászgépek, nagy dögök). Amúgy az oldalt még zsebpénzes koromban találtam meg, de a 100 dollár per modell kívül esett még az összevont karácsony+szültésnap ajándék kombón is, azóta változtak az idők, eltelt legalább 15 év, és itt vagyunk, mentálisan nem igen változtam, csak cserébe felnőtt pénzt kapok... És nagyon hívogatnak. Amennyire utána tudtam menni azt oldalnak, a modelljeik amúgy egész jók, csak nem feltétlen kezdő modelleseknek vannak kitalálva, és a resin modellekhez hűen (nem nem a nyomtatott, hanem az ilyen garage model kittekre kell gondolni, amik főleg anime figuráknál dívtak évekkel ezelőtt, most nem tudom, hogy mi a szitu körülöttük, de ez tangens) kell vele dolgozni rendesen, hogy jól nézzen ki (mondjuk teher alatt nő a pálma). Búvárkodtam egy jó sort, és nagy örömömre találtam találtam néhány képet is, sőt egy komplett építési napló sorozatot is (ami csak rátesz egy lapáttal a kell faktorra):

Kicsit puritán a dobozban érkezik, de soha nem az lényeg, hanem ami benne van. 

Ilyen nagy darabok vannak benne, amik ha összeszerelésre kerülnek, akkor így néz ki: 

Michael Mackowski, a fenti videó késztője, amúgy megépítette a komplett szettet amiután én ácsingózok, össze is szedtem a videóit  egy csokorba, két okból is, ez a legjobb módja, hogy megítéld, kell e neked a modell, mert a gyártó oldala az elég fapados, illetve később még lehet nagyon jól fog jönni, tippekért és trükkökért, ha építeni kezded, át is adom neki a szót

Ha elég bátornak érzed magad, vagy csak szimplán neked is kell, az  Energia modellje itt található, a Buráné pedig itt. A Két modell együtt 216 dollár (78215 Ft a cikk írásakor), és a jelenleg is érvényes NAV szabályokat tekintve valahol +30 ezer forint feletti áfát és vámot kellene kipengetni, szóval mikorra ideér bőven 100000 forint felett vagy, ami nem kis kiadás, de megéri.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr6318598456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása