Vannak rajongók, akik megvannak áldva bizonyos tehetséggel, és a rajongásukat képesek a következő szintre emelni. Írtunk már ilyen esetről a Terminátorral kapcsolatban (az fb oldalunkon volt posztolva a videó, cikk nincs róla), de most a Halo Master Chief edition bejelentésének örömére íme mindenki nagy kedvence a Warthog terepjáró.
Eddig PC-n csak a Halo Combat Evoved résszel volt szerencsém játszani, de a Warthog hamar a kedvencemmé vált, és a hamar én lettem a Warthogos meme megtestesülése, mert mindenhová cibáltam magammal a nehezen megszerzett négykerekűmet.
Nade, hogy lett ebből? | Ez? |
A Warthog alapját egy 1984-es Chevy K10 adja, a kasztnit 3D modelljét pedig egyenesen a játékból tépte ki Bryant Havercamp, így gyakorlatilag 1:1 méretarányos másolatot tudott csinálni a játékbéli arányok összevetésével. Önbevallása szerint ez volt az első ilyen jellegű komplex munkája, mert ugyan karosszéria lakatos munkát ugyan már végzett a saját kocsiján, de ezt a K10-est gyakorlatilag legyalulta a nullára és előről kezdte. A K10 alvázát 3 részre vágta, majd arra épített egy egyedi vázat acélból, majd arra helyezte a kasztnit.
A motoron is végzett átalakításokat, bár állítása szerint semmi agresszív, csupán felfúrta nagyobb hengerfejekhez a motort, mely az átalakítások után valahol 350-400 lóerővel bír, és ~136 km/h-val képes röpíteni a járgányt közúton. Az off-road élményért pedig 35 colos mocsári kereke és két pofás versenyautókba szánt szék felel. Már a korai teszteken is látszik, hogy kimondottan bírja a gyűrődést a járgány.
Még így kasztni nélkül is gyönyörű szörnyeteg.
A kasztnit acélból, műanyagokból és 3D nyomtatott elemekből készítette, szintén kézzel. Kézzel külön csörlőrendszert és vaddisznó agyarakat készített a kocsi elejére (ami nagyjából két hét munkájába került neki), aztán ott van a teljesen egyedi műszerfal, ami teljesen funkcionális. De még mindig nincs készen vele. Ugyan a legalitáshoz szükséges összes elem megvan már, lámpák minden körülményhez (sime, refi, offroad világítás) még egy két kozmetikai dolog hiányzik, mint például az ikonikus 4 kerekes kanyarodás, meg néhány kozmetikai elem, melyet majd 3D nyomtatni kell. Valamint (bár ez csak az én véleményem) egy rendes motortéri kábelezés, mert ha ránézek erre a képre, elfog a rosszullét.
Bryant úgy számolja, hogy nagyjából 3,2 millió forint van alkatrészben és 1,5 millió forint pedig kórhái kezelésben a kocsiban, mivel az építés közben kétszer kórházba juttatta magát, egyszer égési sérülésekkel egyszer pedig szénmonoxid mérgezéssel. De úgy számolja, ha sikerül végre befejeznie, akkor 21,6-29 millió forintért el tudná adni, melyből az egyetemi tanulását szeretné finanszírozni.
via.: youtube