Sötét jövő

36 óra egy másik világban - Neo-Budapesten jártam

2022. január 27. - Wittigen

Szerintem nem titok, hogy nem csak a filmekért rajongok, hanem azok készültéért is. Így amikor Kickstarteren betámogattam a gyűjtésbe, az első dolog ami alapján választottam az a meghívás volt a forgatásra. Szóval január második hétvégéjét a Gyömrői úton található kellékgyártó raktárakban, a Cube Stúdió zöldtermében és egy csepeli fémhulladéktelepen töltöttem, melyek nemsokára Neo-Budapest különböző leromlott lokációivá avanzsálnak.

2022.01.14 - 2. nap

Első csapó amit láttam 14-én

Január 14-én egy gyors háziorvos-bevásárlás speedrun után életemben először egy komoly forgatás helyszíne felé vettem az irányt. Késve is érkeztem, meg egy napot már kihagytam, így nem tudtam, mire számítsak, de minden kétségem elszállt kettő balkanyar után, ugyanis az épületbe lépve rögtön abba a lepusztult világba kerültem, amit a Hívóból már annyira jól ismertünk. A vakolat a lépcsőházban hiányos, a lépcsőfokokon centi vastagon áll a kosz, a fordulóban tekintélyes szemét halmok. Robiék az egész folyosót teleaggatták polaroid fényképekkel, a világítást meg egy darab fénycső adta. Tökéletes.

A forgatás valójában egy nappal korábban kezdődött, de az első két napon főként Lencséék lakásában forgattak, így volt szerencsém a tegnapi  fő szettet majdnem teljes pompájában megtekinteni, mínusz a félmeztelen, hol jéghideg, hol meg túl forró vízben lubickoló Lencsét. Visszaköszöntek a már ismerős elemek, a medence és a félhomály, valamint itt is az "emlékezéshez" szükséges polaroidok. Meg hát a 100% organikus bolonyai instant kaja.

Hála Kovács Milánnak, (a Kick szervezőjének) azért láthattam képeket az előző napról is, és a szoba még jobban nézett ki a "hangulatvilágítással". 

Kovács Milán képe

A szomszéd szobába lépve (ami gyakorlatilag a lakás előszobája) egy diy hidroponikus kert volt felépítve, ami Lencse barátnőjének Zúnak a saját kis projektje. Imádom az ötletet, hogy régi porcelán csapokban ültetünk növényeket. Egyszerű, mégis nagyszerű. Apropó Zú, ugye egy szennyes, mocskos, mutációkkal teli Budapesten vagyunk, és néztem is Zú arcát, és feltűnt a heg, gondoltam biztos valami kémiai lé okozta heg, rá is kérdeztem Robinál, hogy mi a stájsz ez irányban, és mondta, hogy az a színésznő ötlete volt, ÉS PONTOSAN UGYAN EZ az előtörténete. Szegény mondjuk jól megszívta, mert a smink végül nyomot hagyott a bőrén egy tényleges seb formájában.

Apropó szereplők, Lencse szerepében visszatér Mohai Tamás, aminek én nagyon örülök, hisz időben együtt haladtunk a filmmel, így ő együtt öregedett a karakterével, és én részemről nagyon kedveltem az első filmbeli alakítását. Aztán itt van az előző bekezdésben említett Zú (szegény karakterre én következetesen mindig Zsú-ként hivatkoztam Böszörményi Gyula egyik könyve miatt), akit Farkas Franciska alakít. Szerintem nagyon jól beleélte magát a karakterébe, amikor a kiskertjében metszegette le a rothadó növényeket lehetett érezni a fájdalmát. Akad egy nyomozónk, Farkas Ámon, akit Horváth László Attila játszik, és valahogy tökéletesen sikerült eltalálni az államkopót, emellé jön számtalan támogató karakter, a neo-pesti szeméttelepek lakosai, vidámkedvű gyógyszerészünk, egy hatalmas és önfejű Main Coon cula, és még akikről én lemaradtam. Mindenki írtó kedves volt, Tamással és Franciskával is tudtam néhány szót váltani, és voltak olyan kedvesek, hogy az utolsó nap kötélnek álltak még egy közös fotó erejéig. 

A forgatástól függetlenül a raktár más meglepetéseket is tartogatott, mivel nem csak szimpla lokáció, hanem amúgy kellék raktár és gyár is egyben, úgyhogy vétek lett volna bóklászni, és akik látogatják a Facebook oldalunkat, azok biztos ismerik ezt a posztot:

dntcNYs.png_504x570

Apropó Spectral, írtunk már róla, és része a Netflix gyöngyszem listának, szerintem megéri megnézni, így meg még kedvesebb lett a szívemnek, hogy megtudhattam róla néhány háttér információt. Nagyjából itt pattantam meg a második napról, mert dolgom volt máshol.

2022.01.15 - 3. nap, Cube Studió zöldterme

Ez volt az első forgatási nap, ahol elejétől a végéig ott voltam, és már jól megtömve érkeztem, több okból is. A polaroid képeket láthattátok, ő az egyik, mert őt sebtiben kellett beszerezni még az első nap után. Úgyhogy miután letudtam egyéb teendőimet este nyolckor irdatlan rohanásba kezdtem, hogy minden meglegyen. Aztán Robi szólt, hogy az nap lesznek a statisztás felvételek, és szerepelhetünk a filmben, úgyhogy ennek megfelelően pakoltam. Katonai kabát (jó kis hosszú szabású Bundeswehr kabát), meg ami itthon akadt, túratáskák (mert explicit kérve volt), egy M10-es cseh gázmaszk, meg egy honvéd butykos, mert mért ne (egyedül a csukámra nem gondoltam). Mikor a kellékesnek mutattam (aki egyébként egy tündéri hölgy volt), hogy miket hoztam, majd elalélt, mert ő akart, csak nem hozott maszkot, én meg itt voltam, majdnem egy teljes szett jelmezben, és neki csak egy sapkát kellett a kezembe nyomnia és kész voltam. Megjegyzem, kellene egy insertet készíteni a maszkba, amibe bele tudnék oktojálni egy szemüveg lencsét, mert hordjon még egyszer a halál maszk alatt még szemüveget is, de mindezek (és a rohasztó meleg) ellenére megérte. Még külön rám fókuszált jelenet is lett, noha nem tudom, hogy bekerülök-e a végső vágásba, de nekem megvan az élmény. 

Szerintem ez a kép összegzi a hangulatot.

2022.01.16- 4. nap, Inter-Metal Recycling telephely

A csepeli fém újrahasznosító telep egy érdekes és vizuálisan hálás lokáció volt, de kutya hideg volt, és egy beléptető chipes ajtóra 1 darab kártyánk volt, szóval nem épp volt hawaii és dizsi. A crew és a kibicelők nagy része két felvétel közti szünetben napraforgót játszottak és a januári nap sugaraival süttették magukat. Szegény polaroidok megsenyvedték a hideget, szóval itt nem lett annyi jó :( De azért egy-kettő itt is készült. 

Kicsit szoros volt a menetrend, mert ebbe a napba két lokációnak is bele kellett férnie és természetesen nincs olyan, hogy tökéletes forgatási nap, úgyhogy egy másfél órás hátrányt kellett ledolgozni, de mindenki abszolút mindent megtett, hogy ez sikerüljön, és végül is időben sikerült átverekednie magát mindenkinek a gyömrői úti raktárba ismét, hogy a maradék jeleneteket fel tudják venni. Az utolsó napon még egy kis folytonossági easteregget is felfedeztem:

A Hívó film egyik jelenete A Sámán szettjén
Gondoltam rá is kérdek azonnal, és igen, ha meg van, miért ne térhetne egy hűtőtáska is vissza az eredeti szerepébe?

 

Így töltöttem el kb 36 órát Neo-Budapesten. Számomra csodálatos élmény volt belülről nézni, hogyan készül a film, és hatványozottan él bennem most már az a mondat, amit anno évekkel ezelőtt hallottam, hogy 30 másodpercnyi felvételért több órát kell dolgozni. Robit néha vissza kellett fogni, és tovább haladásra kellett ösztönözni (de ő meg, mint a filmben is szereplő macska, szart ezekre), de így is sikerült viszonylag kevés csúszással dolgozni. A forgatási napok átlagban 12 órások voltak, és noha nem tudtam mind három napon végig ott lenni, a jó részén ott voltam és helyenként részt is vehettem, hol mint szereplő, hol mint hivatalos Ladlöködő, akinek az volt a feladata, hogy az autó utazást hihetővé tegye az alternatív Magyarország tökéletes (se) útjain. Nézegetve a nyers jeleneteket egy stabil körvonala látszik kirajzolódni a filmnek, de semmi nem biztos, csak az, hogy Lencsét már megint megszopatják (vagy önmagát szopatja meg, ez nézőpont kérdése). A forgatás hangulata már már családiasnak volt mondható, mindenki írtó kedves volt és sokan szívesen válaszolgattak a kérdéseimre, hogy mi a stájsz, mit merre, 1x-2x előfordult, hogy hasonlóan kibicelő látogatókkal hívtuk fel a figyelmet vagy adtuk meg a kézenfekvő de nem látott megoldást valami problémára, így ilyen módon mi is hozzá járultunk a film készültéhez.  A cast teljességéről úgy érzem, hogy minden színészhez tökéletesen passzol a megálmodott karakter, és a megálmodott karakterekhez tökéletesen passzolnak a színészek. Ritka felállás. Szóval ez volt a Sámán 4 napja, kicsit rövidnek tűnhet, mert valamiért szikla szilárdan az rögzült a fejemben, hogy egészestés film lesz, de ez még csak egy rövidfilm, ennyi nap kellett a szereplőknek. Ez nem azt jelenti, hogy a munka véget ért, mert még csak most kezdődnek az utómunkálatok, és február(?) környékén lesznek még zöldtermi felvételek modellekről, amire ha van lehetőségem biztos elmegyek. A forgatás meggyőzött arról, hogy Robinak tényleg van egy átfogó elképzelése arról, hogy mit akar a vásznon látni, és ezekhez az elképzelésekhez ragaszkodik is. Na nem mintha kétségem lett volna e felől. Úgyhogy aki adakozott Kickstarteren, nem kell aggódni, minden a legjobb úton halad eleddig.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr5016820106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása