Sötét jövő

StarFlight - még egy fanjáték

2023. július 05. - Wittigen

Egy másik játék Discordos kukabúvárkodása során bukkantam rá erre a másik projektre mely StarFlight néven hirdette magát az itch.io oldalukon, a bélyegképeken egész érdekesen nézett ki, gondoltam miért ne próbáljam ki. Nos arra nem számítottam, hogy ennyire jól fogok szórakozni vele.

Szóval StarFlight.

Egy jelenleg kizárólag multi szimulátorjátékként hirdette magát, és ennek teljesen eleget is tesz, Hamachin keresztül második próbálkozásra megtaláltuk egymást és indulhatott a dara, és bezony daráltunk rendesen. A játékot a tippre a régi és az új Roguesquadron játék inspirálta, és meglepően jól összetett demó. Unreal engine hajtja mint nagyjából az összes eddigi rajongói játékot, ami azért jó mert a motor könnyen elérhető és könnyen használható, hála a blueprint rendszernek. A játékban jelenleg szumma 9 hajó érhető el 5/4 megoszlással a lázadók javára. 

-T-65 X-Wing
-R60 T-Wing
-Z95-AF4 Headhunter
-E-7 E-Wing
-BTL-B Y-Wing
-TIE/LN Fighter
-TIE/IN Interceptor
-TIE Experimental M1 Bizarro
-TIE Experimental M5 Booster

Mint láthatjátok van benne canon és nem canon hajók is, meglepő módon a modellek gyönyörűek, és részletesek. Nézzük meg őket és a képességeiket közelről:

T-65 X-Wing

Az SW minden kétség nélkül legikonikusabb űrhajója, a szárnyak animáltak, ki és bezárhatóak, ennek tekintetében változik a végsebesség is amúgy ami szintén pöpec kiegészítés. Ezentúl van pajzsa és néhány torpedója

 

R60 T-Wing

A T-szárnyú egy Expanded Universe hozomány, az A-szárnyú gyorsasága egyesül a Z95 Headhunter fegyverzetével és pajzsával. A játékban amúgy agilis és hasznos gép.

Z95-AF4 Headhunter

Az AF4 volt az univerzumban a Z95-ös széria utolsó változata, és gyakorlatilag lehet az X-szárnyúak elődjének tekinteni. A játékban lévő változat a Nehéz változat az orr mintázat alapján. Gyors tűzsebesség és egész jó mozgása van. Nagyjából ugyanúgy is repül mint utódja.

E-7 E-Wing

Az E-7 E-szárnyú egy fura jószág, kicsi és konok, 3 lézerágyúval szerelve és alattomosan nagy tűzereje van.

BTL-B Y-Wing

A jó öreg Y-szárnyú. Lomha és sebezhető, ezt ellensúlyozza az automata ágyú a pilótafülke tetején és a 16 torpedó. A modell a felszereltségét tekintve a Klón háború érából származik, mert a Lázadók inkább leszerelt díszpanelekkel repültek, mert annyit kellett javítgatni őket.

TIE/LN

A sima TIE vadászt szerintem nem kell bemutatni senkinek, gyan annyira ikonikus mint az X-szárnyú a maga nemében. Együléses, halálgolyó palyzsok és mindenféle kiegészítő ficsőrök nélkül. Cserébe nagyon mozgékony.

TIE/IN Interceptor

Az intereptor a nagytestvére a sima TIE vadásznak, több ágyúval, de még mindig nem rendelkezik a lázadó hajók kényelmi funkcióival, de egy kicsit már jobb. 

TIE Experimental M1 Bizarro

Az M1 is Expanded Universe szökevény, mint T-szárnyú társa, és a nevére nem hoz szégyent, mert a két TIE kupola fog közre egy standard hatszögletű szárnyat, hogy aztán a jobb gondolában egy könnyű turbólézer ágyú. Sérülékeny, de undorító hajó, 2 lövés és kitöröl az égből , mondjuk út is, de ez másik történet.

TIE Experimental M5 Booster

Az M5 ugyan annak a kísérleti Expanded Universe TIE családnak a tagja, mint az M1 Bizarro, és gyakorlatilag nem más, mint egy standard TIE/LN amire rászegecseltek egy masszív utánégetőt. Ennek megfelelően jelenleg ő a leggyorsabb gép a játékban.

Játék mechanikák: Ahhoz képest, hogy egy rajongói demó lenyűgöző, amit a srácok összeraktak.  A hajók nem repülnek alapból neked kell energiát adnod a hajtóművekre, ugyan úgy a antigravra is, így teljesen kontroll alatt tudod tartani a gépedet. Megállíthatod lebegve az égen egy fix ponton is akár a megfelelő egyensúly elérésével. Aztán van rá speci gomb, hogy kiiktasd a stabilizátorokat és akkor konkrétan csinálhatsz a semmiből balra 90°-os fordulót, hogy amikor irányba állítottad a hajód akkor fullgázzal kilőj így elmenekülve a téged üldöző ellenséged elől, ami fontos is lesz, mert a TIE vadászok mozgáselőnyben vannak. Ütközéskor a hajók nem csak szimplán felrobbannak. Nem, először is egymásba fognak akadni, és úgy maradnak ha megfelelően alacsony sebességnél történik ez, ha meg gyorsabb vagy a "szakító szilárdságnál" akkor nemes egyszerűséggel le tudod szakítani az egyik szárnyat. Igen, a játékban már most van darabolódási rendszer, így  repülhetsz tovább az X-wing esetében, és így lehet két szárnyút gyártani.Cserébe 50% lesz a max tolóerőd és a repulzor liftednek sanyi.

Akkor nem úgy van, mint a legtöbb játékban, hogy a hajó/repülő akkor is repül amikor nem nyomod a gázt, itt variálható sebesség van, emellé kapsz repulzorlift irányítást is, mellyel játszva be tudod állítani, hogy süllyedj, emelkedj vagy egy helyben lebegj. Ami azt illeti a lázadó hajókkal akár landolhatsz is, bár semmi értelme (még nyílván). Továbbá amíg a pilótafülkéd egyben van, addig te sem haltál meg, mondjuk ez előidéz vicces helyzeteket.

Így roncsolódik pl a TIE Interceptor szárnya.

Jelenleg két kamera állás van, TPS és fülke nézet, ezek közül inkább a külső nézetet ajánlom, mivel ott teljesen befejezettek a modellek, míg érzésre a fülkékben a műszerfalak még nincsenek készen.

Teljesítmény: meglepően jó, medium beállításokon ugyan olyan részletesnek tűnik a játék, mint ultrán. Lehet hogy draw distanceben van különbség (tesztelgettem nem láttam szignifikáns változást, a repülők olyna kicsik, hogy a draw distance sem segít az észlelésükben). A particle effektek, robbanások és füstök nagyon szépek, a gyors átrepülés és a magukban való létezés nem befolyásolja a teljesítményt, azonban ha huzamosabb ideig repülsz bennük akkor kicsit megdöcöghet tőle a játék. Jelentős FPS esést csak akkor találtunk, mikor a másik játékost követően mi is földbe csapódtunk és még csúsztunk egy kicsit az ő füstfelhőjében. De akkor volt, hogy PPT szintre esett, de a játék ekkor sem crashelt, szóval szép.

Apropó robbanások és füstcsóvák, a térkép kicsit interaktív és látszik mikor felrobbansz rajta és nézheted ahogy a géped darabjai lángolva aláhullanak, ami tök pofás. A soundtrack kicsit fura, néhol tök jó, néhol egyáltalán nem illik az univerzum hangulatához, néha pedig annyira elüt, hogy tökéletesen illeszkedik. Erre tökéletes példa a Z95-ös Headhunter zenéje, mely egy kellemes mediterrán jellegű zenéje van, mintha a pilótabot mögött Csizmás a kandúr ülne, és kedvet kapsz a légi akrobatikához. Hallgass bele te is: 

Azonban nem lehet minden tökéletes meg kell említeni néhány apróságot, ami a mostani demóban nem annyira jó (szerintünk). A játék nem fair, a hajó változatosságot tekintve. 5 hajó a lázadóknak 4 a bircsiknek, ami nem lenne probléma, hogy ha valahogy hasonlíthatóak lennének a hajók, de nem azok. A két frakció hajói között ég és föld a különbség játéktechnikailag és a mérleg nyelve a a lázadók felé húz, ugyanis a hajóik sokkal inkább gazdagabban vannak kidolgozva, mint mondtam, pajzs, sebesség, és mindegyik hajón akad másodlagos tüzelési mód. Ezzel szemben a birodalmi oldalon se pajzs, se másodlagos tüzelés, se fegyverzet összekötés (hogy mondjuk legalább a TIE Interceptor négy csöve egyszerre lőjjön). A devek szerint ezt ellensúlyozza az, hogy a TIE gépek iszonyatosan agilisek és egyszerűen kitrükközöd az ellenséget légi akrobatikával. Illetve elmondták, hogy tervben van, hogy a gépeket a killekért járó pontokból veheted majd meg, de szerintünk ez az úgy nevezett sealclubbing jelenséghez fog vezetni, ahol az újonan csatlakozó játékost egyszerűen le fogják seperni a pályáról a magasabb rangú és erejű gépek. Illetve felmerül, hogy mi lesz a kezdő hajó mind két oldalon? Mert hogy a TIE/LN vadászt még a Headhunter is megveri, bár állításuk szerint az ő tesztjeikben 1v1 harcban általában a bircsik jönnek ki győztesként (mi pont a fordítottját tapasztaltuk). A másik apró probléma pedig, hogy a radar és a célzást segítő színes kockák nem vagy nem teljesen működnek.  A következő kép együtt mutat 3 problémátA három probléma pedig: 

  • minimap orientációs probléma
  • aim reticle félrehordás
  • és célzás

No. 1.: Mint látjátok az Y-szárnyú a tengelyelmhez képest jobbra helyezkedik a gépemtől a mini map szerint mégis balra van.No 2 és 3.: Az célkocka (piros rombusz) és a gép valós helyzete között nagyon nagy az eltérés. Na most mindenféle tutorial és egyebek nélkül az ösztön azt súgta, hogy lődd a színes négyzetet ez azt eredményezte, hogyha távolról a piros négyzetre célzol akkor konkrétan folyamatosan mellé lősz. Na most a devek szerint a színes jelölő négyzet nem számít "aim reticle"-nek és nem arra kellene célozoni, viszont akkor felmerül a kérdés, hogy mire? Szóval felmerül a kérdés, hogy mi alapján kellene longe range céloznom, szemmérték nem lehet a válasz mert, nézd meg milyen pici az enemy ship már ilyen közelről, ez MÉG távolabbról effektíve láthatatlan. Többször volt olyan momentum, "hogy, ó hát itt vagy", amit az okozott elő, hogy nemes egyszerűséggel egymásba szálltunk, mint valami japán kamikaze, de előtte nem láttuk az érkező gépet, még akkor sem ha szemben repültünk egymással. A megoldást a fenti kép rejtheti. Ha közelebbről megvizsgáljuk, mert van rajta egy másodlagos kör alakú kijelölés, ami már valójában az ellenséges gépre fókuszál. Gyanítom ez lehet a target lock funkció, amit viszont nem sikerült későbbiekben szándékosan előidézni sehogy, se közel se távol, cserébe a színes négyzet igen.

És akkor a jó hír: a fent felsoroltak mind ismert bugok. És a következő változatokban javításra kerülnek. Az egyik ilyen ismert hiba, ami félre vezetett minket a sebességeknél keresendő. Teszteléseink alapján az X-szárnyú nyitott szárnyállásban ott hagyta az M5 boostert, ami jelenleg a leggyorsabb hajó a demóban. Mivel a játék kliens-host alapon megy, nem pedig dedikált szerverekkel ahol mindenki kliens, ezért a host számára van egy előnyt jelentő bug, ahol a host gépeinek gyorsulása kétszerese a kliensének. Erről tudnak, és valszeg a következő updatekben kijön a dedikált server hosting és ezzel kiküszöbölődik a probléma. Ami a most elérhető hajó választékot illeti, csak ideiglenes, a tervezett hajók listája (már amit nekem mondtak) az már a Birodalmi részlegen is lenyűgöző, és gondolom hasonló mennyiség van betervezve a másik oldalra is.  Ezentúl a jövőbeli kivánság lista tartalmaz még nyalánkságokat: singleplayer, capitalship to capital ship csata, kampány editor, még több hajó és pálya. De nagyon nyomatékosan ki akarom hangúlyozni:  hogy a felhozott negatívumok ténylegesen apróságok és abszolút nem vettek el a játékélményből. Nem viccből írtam, hogy nagyon jól szórakoztunk, ha vannak azonos érdeklődési körű haverjaid (vagy csak haverjaid) akkor egy estét nagyon jól el lehet vele szórakozni. Az itch.io oldalukról le tudod tölteni a stabil demókat, a Discordukon pedig megtalálod a legfrissebb demókat. Discord meghívót meg szintén az itch.io oldalukon találsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr118127692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása