Sötét jövő

SW Redemption 2.7 - új frissítés

2024. július 28. - Wittigen

Star Wars Redemption, az egyik, ha nem A legjobb demóval rendelkező rajongói játék concept. Okkal amúgy, mert a játék minden procikájából sugárzik a hozzáértés és rajongás. Sokat foglalkoztunk már vele, és most itt vagyunk, mert újabb frissítés volt. És minden egyes ilyen cikk után sértésnek érzem a demó vagy a concept szó használatát, noha tisztában vagyok vele, hogy valószínűleg soha nem lesz komplett játék. Szóval, íme a 2.7-es update, vágjunk bele.

Az első, és legszembetűnőbb változást maga a menü hozta, pontosabban az Options menü. Végre kikapcsolhatod játékból a felesleges blurt és nem kell config fájlokban turkálni. ami ugyan nem nehéz (ha tudod mit csinélsz vagy követed a  leírásunkat az előző cikkekből) de cserébe feletébb irritáló. Bár az egész szituáció inkább UE engine sajátosság.

 

Újdonságokból 4,5 dolgot emelnék ki, igazából ennyi is van: új területet kaptunk, habár nem felfedezhető a hagyományos értelemben, hanem csak berepkedheted, cserébe marha jól néz ki. Egy Venator csillagromboló dokk az űrben, már a Birodalom ideje alatt (amúgy én marhára sajnálom a Venator osztályú rombolókat, tetszetős hajók voltak). A dokkok körkörös felépítésűek és szétcsatolhatóak, hogy ki tudják tolni magukból a hajókat.

Illetve aa Lumeria Templom pályára bekerült egy plusz pálya elem (ez lenne a 0,5 :D ) a barlangokba, ami kiváltja a platformingot részben.

Erre a fatörzsre(?) gondotlam. Ez mondjuk feleslegessé teszi a ugrálós puzzle-t ami eredetileg ott kialakításra került a világító gombákkal, viszont ha jobbra felfelé indulsz egy másik rejtett kis zugba visz (habár nincs ott semmi érdekes). Ezzel együtt a maradék 3 új dolog az három hajó. Egy koréliai teherhajó és két TIE vadász. A teherhajó külön aranyos sztorival renelkezik: az egykori mentorával kollaborált, akinek a leírás alapján elég sokat köszönhetünk az SW:R art direction tekintetében. A modellt a  mentora készítette és textrázta, kinézetre kicsit az Ebon Hawk hajóra emlékeztet, fura vele repülni, mert ellentétben a kis vadászgépekkel ez egy ormótlan dög, de attól még gyönyörű dög.

Illetve itt megosztanám az egyik általa csinált képet, amiért odáig és vissza vagyok (és egyben rohadtul sajnálom, hogy nem nvidia kártyám van és ezért nem tudom kihasználni az Ansel adta lehetőségeket) mert ez olyan szép kompozíció.

Aztán a másik két gyönyrűség az egy standard TIE vadász és egy Interceptor, semmi keresnivalójuk nincs az érában még, de belekerültek, mert mért ne. Nosza lehet menni naboo-i blokádot törni egy Interceptorral.

Kaptunk egy úgy ellenfelet is, még egy klón katonát, akinek a páncélja eléggé emlékeztet a Bad Batch páncél mintájára. Ismertető jele, hogy több az élete és szívós ellenfél.

Apropó szívósság, teljesen meg lett váltotatva a erőszellem gyűjtögetés, ami ha nem olvasom el a change logot fel sem tűnik. Eddig arra voltak a kis repkedő bigyók, hogy kinyisd velük a bónusz pályákat, ám azok mostmár alapból nyitva vannak. Most azért gyűjtöd a kis kék golyókat, hogy húzd Mevenn képességeit felfelé. Ezt teszteltem az első négy pályán, és nem éreztem számottevő képességbéli változást száz akárhány kék vacak összegyűjtése után sem (lehet ehhez köze van, hogy játék újságíró szinten játszok a játékkal, mert sokadjára viszem ki, és nem akarok szívni emiatt, mert a lézergatlinges ellenfél kellemetlen tud lenni).

Az előbb említett erőszellemes bizdergáláson túl még tömérdek változás jött az új updattel, de ezek főleg UI/UX elemeket érintenek, abból is a legfontosabbat már a cikk elején elmondtam. Ami nekem még feltűnt, hogy szeritnem az irányításhoz is érezhetően hozzányúlhatott a készítő, ugyanis a gombákon való ugrálás nem kín, nem érződik úgy, hogy szirupban úsznál ugrás közben, míg az a bizomyos mozgáshoz kötött puzzle-ök nehezek voltak az előző verziókban (nem azért mert én béna vagyok, hanem a mozgás rendszer tette azzá). Mevenn kapott még egy kiegészítő világítást, így a feje és a mellkasa mindig kivilágított a sötétben is, ezt nem a kard szórt fényével érte el, hanem betett egy láthatatlan fényforrást a karakter feje fölé, amit hozzálinkelt a modellhez. Imádom az ilyen kókány megoldásokat. Ahogy mondtam, nem lesz belőle játék, de már most szolidabb, mint BÁRMI amit az EA kiokádott magából 2012 óta. Az Outlaw-ot meg hagyjuk is a maga 70-129$-os árával és mindig online kampányával (a season-pass meg csak hab a tortán egy SINGLE PLAYER játékban). Remélem beledöglenek. Na mindegy. Etienne még mindig a szokásos helyen hostolja a fájlokat, ha érdekel a játék, akkor csekkold le :) Ha régi változatot szeretnél kipróbálni, akkor meg írj rám, mert archiválok mindent ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9218436337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása