Sötét jövő

Egy passzívagresszív rajongói játék

Dark Forces 2 remake

2023. június 18. - Wittigen

Végre hosszas várakozás után (erre a Bay 94 és a Racer óta várok) Ruppertle publikálta a régi Dark Forces 2 játék teljesen újraálmodott verzióját, melyet az Unreal Engine hajt, Nézzük miből élünk.

A Dark Forces 2 nem mai csirke, én is csak folytatásaival játszottam már, a Jedi Outcasttal és a Jedi Academyvel, de mind kettőbe tömérdek órát öltem gyerekként, habár valójában befejezni és végig játszani csak évekkel később sikerült őket, előtte főleg a give all és a god mode parancsokkal szórakoztam a konzolban. Szóval amikor anno a Racer és a Bay 94-ról szóló cikk írásakor rábukkantam a srácra, akkor el is raktároztam magamnak az infót, hogy ha egyszer lesz belőle valami, akkor érdemes lenne rápillantani. Aztán teltek múltak a hónapok, amikből aztán évek lettek, és míg más érdekes rajongói projektet lőttek (volt ezzel egy időben egy Stargate-es projekt is amit lelövettek, bár azt most nem találom) addig ez szép csendben megbújt videókat is alig posztolt. Természetesen a szokásos források, EckhartsLadder és társai felkapták, de a publikus demóra a jó sokáig várni kellet kellett. Egész pontosan 3 évet. A játék nem egy remake, hanem egy tűpontos remaster. A játékot nem az eredeti motor hajtja, és nem arra pakolták rá a HD textúrákat. Mint oly sok hasonszőrű társát a svájcibicska jellegű Unreal Engine hajtja mely már iszonyat sok téren bizonyított. Ruppertle és segítői, mert természetesen akadnak egy páran akik így vagy úgy hozzájárultak a projekt létrejöttéhez szorgalmasan és a lehető legnagyobb pontossággal újraalkották a díszletelemeket tippre meg 100x-orozva a poligonok számát a játékban. A végeredmény egy 1:1-es remaster. Két pálya játszható az eredeti játékból, az 1. (Double cross on Nar Shadda) és a 7. (Yun) de valós értéke egynek van.

A nar shadda-i pályán nagyon jól visszaköszön az olajos-koszos érzés, a modellek szépek, van egy kis környezeti zúzás (apró díszletelemek, neon fények, kocsmában poharak és maga a kocsma nagy része szétlőhető),  a pálya layout tisztán olvasható, fura is volt modern kinézettel déri dizájn filozófia szerint készült pályákon mászkálni. Apropó régi dizájn filozófia, a rejtekhelyek is át jöttek, és bevallom nekem ez nem igazán ment a megtalálásuk. Első tesztelés során a 6 rejtett helyből összesen 1 db-ot találtam meg, ami azért is gáz, mert a maradék tartalom feloldáshoz bezony szükségem volt mindre. De a remaster olyannyira hű lett az eredetihez, hogy ahhoz, hogy megtaláljam a titkos szobákat egy legalább 10 éves ha nem régebbi guide alapján kerestem, és mind ott volt, ahol azt írták. Egy-két új easter egg is becsúszott a pályába, nem hivalkodóan, inkább finoman megbújva.

Picklerick poster, úgytűnik a készítő Rick&Morty rajongó. Űrgolyhók poszter, ezentúl egy csomó Lord Kobaokos grffitivel.

Amúgy azt hittem, hogy két egymást követő pálya lesz elérhető, így kicsit csalódott voltam, mikor a 7. pálya mindössze két apró, egybenyitott szobából állt egy sárga fénykardot forgató sötét jedivel, ahol egy megnyerhetetlen csata várt rám (ezt akkor nem tudtam).

Ennyi a 7. pálya.

Az elején nem zavart, aztán frusztrált lettem, azért is, mert hiába blokkoltam a karaktert az meg tudott ütni, illetve azért is, mert megtaláltam a konzolt, viszont a játék (igazából a készítő) kreativitását dicsérve sértegetett. Aztán mikor elegem lett és elkezdtem áttúrni a discordjukat, hogy másnak se megy a Yun csata, akkor derült ki, hogy megnyerhetetlen két okból is. A csata szándékosan nagyon nehézre lett megcsinálva (elméletileg már az eredeti játékban sem volt könnyű) és ezen felül, ha összeér a modellje a tiéddel akkor hiába blokkolsz, semmit nem ér, mert a kardja innentől kezdve átmegy rajtad. Az se segít, hogy Yun néha csak úgy eltűnik (bár ez nem glitch hanem célzott erő) illetve vagy Yun-nak van az a felettébb kellemetlen képessége, hogy megvakít viszonylag hosszan. Ez játéktechnikailag úgy lett megoldva, hogy egy nagyon virító sárgából áttűnik a képernyőd teljes fényerős fehérbe és kiolvasztja a szemedet. 

Így néz ki az erő "flashbang". Érzésre is pont ilyen jó sötétben.

Az első pálya  végigvitele után megnyílik a Túlélő mód azonnal, ahol két új pályát kapsz: a Hangárt és a Kanyont,  illetve ezek két változatát.

Hangár: őt a hat rejtekhely megtalálása után megnyíló Túlélőmódban láthatod először kétszer is van amikor vége van és megjön a felmentős sereg meg van amikor nem. Amúgy a sandboxban is elérhető és bejárható, egész pofás free for all pálya lehetne belőle multiplayer-hez.

Kanyon: ugyan az mint a hangár, csak kisebb és inkább befejezetlen állapotban lévő multi/apró köztes hely érzését kelti két nagyobb terület/pályarész között. Az a fajta amin átrohansz, nem időt töltesz el rajta. Illetve ha megvan az összes titok még, akkor megkapod a Sandbox módot, ami lehetővé teszi, hogy bebarangold Nar Shaddát, Kanyont és a Hangárt ellenfelekkel vagy anélkül, meglátogasd a kétszobás 7. pályát valamint bekukkants a tréning pályára ahol a mechanikákat tesztelgetheted. Viszont a sandbox módban már használhatsz csalásokat, noha nem azokat amiket te írnál be kézzel, mert azokért, még mindig cseszeget a játék, de kapsz külön menüt rá, ahol be tudsz magadnak rakni cuccokat (minden fegyver, örök élet és az ilyenkor szokásosak) illetve tudsz magadnak ellenfeleket spawnolni, és egyéb eszközöket is le tudsz rakni a pályán. A játék érdekes módon egyszerre szenved és nem szenved az Unreal engine sajátos hibájában, a fényelésben. Maga a lényegi pálya gyönyörűen ki van világítva és nincs igazából egy sötét sarok, viszont abban a pillanatban, hogy letérsz a pálya végéhez vezető egyenes útról és elkezdesz baragolni tömérdek sötét zuggal találkozol, ami ha elfogy az elemed akkor vakoskodásra kényszerít. Összességében már most nagyon jó kis remaster, viszont nem ért véget a cikk, most jön a második secret, amiért a címét kapta a cikk. Innentől viszont !!SPOILER!!

Passzívból aktív agresszió

Már az első végjátszáskor feltűnt ez a két szimbólum:

Az első inkább olyan finom utalás is lehetne arra nézve, hogy Darth Mäus mindenütt ott van, és figyel, de az utóbbi már egészen konkrét. Aztán az első szimbólummal egy szobában találtam egy robot Mickey egér figurát, ami ha kilőtted azt a tipikus titkos mikkentyűhöz hasonló hohót mondta. Mondom, akkor biztos, hogy ez lesz a gonosz egérfejes ajtót kinyitó gyűjtendő titok.

Íme itt a szörny, ez mondjuk már a sokadik, de ilyeneket kell keresned

Míg el nem érkeztem ehhez az easter egg vadászathoz épp írni akartam, hogy meglepő módon a demó nem szenved a fényelés problémájáról, majd mikor harmadjára vagy negyedjére futottam neki az elejétől a játéknak, mert nem találtam meg a robot egereket, kezdtem majdnem anyázni. Mutatom a problémám: 

Ez a sötétség a játék default gamma értékénél. 

Te pedig a miki fejeket fogod keresni

Ja, kössz. Itt tekertem fel  a gamma értéket mert elegem lett. Mondjuk utána sem lettek meg egyszerűen, de engedd meg, hogy segítsek, 6 egeret kell megtalálnod és lehet, hogy egy hetedik tárgynak is köze van a dologhoz, nem tudom, de azért beleteszem a felsorolásba.

1. Miki egér

Fent csücsül a csőben, épp látni a fejét.

2. Miki egér

Az első rejtekhelyhez vezető úton mielőtt leugrasz magába a titkos szobába látod a falon miki fejét, ott leugrasz a csövekre és az épület aljában a ficakban ül a gonosz egér.

3. Miki egér

Mész tovább a pályán,és a falhoz döntött rács mögött ül a dög.

4. Miki egér:

Tovább mész erről a területről, és a következő nonreklámos látvány fog fogadni:

A csöveken elugrálsz hátra az összekötőhöz, és a narancssárga neonreklám mögött ott fog várni ollós kezű egér kománk.

5. Miki egér

Haladj tovább a pályán, és az 5 egér ott lesz, ahol a második titkos terület van.

Itt felszállsz a liftre ami ott van, hátat fordítasz a falnak, és felfele ment közben félúton van egy párkány ahová be van súvasztva a robot egér. 

6. Miki egér: 

A harmadik titkos területben található, ami a 45°-o liftből érhető el. 

Ott ül fent a csövön a kis gremlin (én már kilőttem mire rájöttem, hogy printsreen is kellett volna), de ott lesz. 

Illetve a +1, aminek nem tudom, hogy van e hatása:

Mortyék portál pisztolya. Őt a 45°os lift legalján, a kék hordók mögött találod meg.

Biztos ami biztos lődd ki ezt is. Amint ezzel meg vagy, menj vissza a csúnyán vicsorgó gonosz egeres ajtóhoz, és azt látod, hogy mind a hat lámpa zölden világít. Csakhogy mostmár ki tudod nyitni az ajtót.

Ez az ajtó egy titkos dev területre vezet, ahol a mentés ki van kapcsolva, szóval ajánlott itt menteni egyet. A folyosó ebbe az arénába visz.

Bocsássátok meg a szar illesztést, több képes panoráma fotó lett, mert nem akart működi az Nvidia overlay, hogy FOV-t váltsak. Szóval egy ilyen arénába érkezel, ahol egy Atomic Heart-ot idéző boss fight keretében magát Lord Mäust kell leütni. Szerintem innen már bátran hívhatjuk aktív agressziónak a mikifej vadászatot is...

Amúgy a harc változatos, Mikinek van 5 vagy 6 támadási típusa, bár azt nem mondanám, hogy nehéz (csak én vagyok szar az ilyenekben). Jó tanácsként tudom mondani, hogy a Mäus balszeme a gyengéje ha színe elé járulsz. Aztán ha sikerül megverni a gonosz egeret, akkor a verem túloldalán látható ajtó rejti a nyereményedet, a kincseskamrát.

E szobában megcsodálhatod a játék (majdnem) összes modelljét, mint a Metro Last Light kiállító termében. Valamint megkapod az összes fegyvert és a hozzájuk megfelelő töltényt, és így már lehet vandálkodni a pályán. Szegény Granok, nem tudják mi vár még rájuk. :( Mondjuk azt el kell ismernem, talicskával tolják az acél golyóit némelyiknek, mikor azok puszta ököllel rohannak egy fénykard ellen. Azt mondtam majdnem az összes modellt megcsodálhatod. Nos van 3 karakter aki nem kapott saját piedesztált, ami kár, pedig jól néznek ki, ezeket a teszteléseim alapján csak a sandbox cheat menüjével tudod előhívni (vagy esetleg megjelennek a Survival mód végtelen vagy normál változatában nem tudom, azokat nem volt kedvem végig vinni)

Rohampajzsos birodalmi rohamosztagos

Darktrooper V1-ből rögtön két féle is akad. Az első változatban igazából lényegi különbség nincs egy sima rohamosztagos parancsnoktól, csak más a páncél szín, viszont a második modellnek már fénykardja van.

Összességében még lehet kedvet is kaptam hogy játszak a játék eredetijével, bár azt olvastam róla, hogy csak úgy, mint a GTA San Andreas most elérhető (nem a definitive edition) Steam-es bolti változata, úgy a DF2 is rosszabb minőségű mint az eredeti CD-s változat, szóval ki tudja, majd lehet kalózkodjuk. Sőt, ha a San Andreasos élményeimet az elmúlt évből indikatívnak lehet tekinteni, akkor moindenképpen kalózkodunk...  Ha érdekel a demó innen tudod letölteni. Hogy mi lesz most? Nos, Ruppertle kis szünetet tart, mielőtt eldönti mi legyen a projekt további sorsa, bár elméletileg szeretne még pályákat csinálni hozzá, minden az érdeklődéstől függ, mondjuk azt megkapta, szóval reménykedjünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9018050482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása