Sötét jövő

Ha lebegő kocsi nincs, akkor ezt is elfogadom

2021. augusztus 15. - Wittigen

Egyszerűen imádom, hogy már annyi cikk született olyan sok témában, hogy sok cikket már úgy tuduk kezdeni, hogy valamikor már írtunk róla. Nos, ez a cikk is úgy kezdődik, hoghy 2019-ben posztoltam ezt a képet és jót nevettünk rajta.

Aztán 2 évvel később itt vagyunk ismét. Csak most más miatt. Mégis lesz repülő autónk.

A szlovák székhelyű Klein Vision OM-KLZ lajstromszámú autó-repülőgép hibridje még 2020-ban átesett egy viszonylag fontos mérföldkövön, mégpedig egy 100 KM-es tesztrepülésen Nyitra és Pozsony között. A saját erejéből. A cég mögött Stefan Klein áll, aki lassan 20 éve harkálykodik a hajtogatós autó-repülőgép conceptjén, mely tavaly végre gyömölcsöt hozott. Itt megjegyezném, hogy talán az első termék, melynek a kinézete nagyon közel van a grafikákon megjelenített álmokhoz.

Fanzázia kép A tesztelt 4. generációs jármű

Stefannak amúgy nem ez az első próbálkozása, az ő nevéhez köthető az Aeromobil 1, 2. és későbbi frissített 3-as változata, de se az AM1 sem az AM2 nem tudta levetkőzni repülőgépben gyökerező jellemzőit. Meg aztán az AM1 szélessége (2,5 m) kissé nehézkessé tette a jelenlegi infrastruktúrán való használatot. Az AM2 ezen javított, a már összecsukható concept megvalósításávával, de még ő is egy motor-repülő keverék, mintsem repülő autó. Az AM 3 már egészen jól nézett ki, azonban tesztelés közben Stefan balesetet szenvedett vele. 

Fix szárnyas AM1. És a frissített AM2, immár változtatható profillal. AM3 egyre joban hasonlít egy autóra, de még nem az igazi.

 Az AM3 balesete után Stefanék nem álltak le a fejlesztéssel, és 8 évvel a 2013-as belaeset után itt vagyunk az AM4-nél, és repült, le és felszállt, mindezt probléma nélkül.

A jelenlegi prototípus 1100 kg-ot nyom, és összesen 200 kg hasznos teher szállítására képes, tehát eddig max két fő szállítására alkalmas. Egy 1,6L-es BMW motor hajtja, a fogyasztása pedig 18l/h (nem liter per 100 km, hanem liter per ÓRA) mikor a levegőben van. Emellett szüksége van 300 méter aszfaltra felszálláshoz, és elméletileg 190-200km/h a végsebessége. Nagyjából 1000 km képes repülni egy tankkal (igan a 18l/órás fogasztás mellett is), és számításaim szerint egész szép 171 km/h-s átlagsebességet mentek, kb 2,5 km magasan az AM4-gyel Nyitra és Pozsony között, így az 1 órás utat 35 percre rövídítették. 

A videóban is látható szárny kinyitás majd visszacsukás önmagában is lenyűgöző, hát még az állítás, hogy nemsokára repül a dupla olyan erős gép (az AM4 140 pacit szorított magába, az AM5 300-at tervez) és állításuk szerint már vevőjük is van. Mindemellett érdemes egy pislantást vetni a jövőbéli terveikre:

Lesz itt minden, családi változat, két motoros, hidroplán. Egyetlen akadályt kell leküzdeni állításuk szerint: az jármű önsúlyát, mely a repülés világában elég sok mindennek meghúzza a határát. De tekintve eddigi sikereiket, én biztos vagyok benne, hogy ha valakinek, hát nekik összejön.

via.: DrivenKlein-Vision

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr5016650510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása