Sötét jövő

Napi kell: csináld magad lopott akril képek, egyenesen Kínából

2021. június 04. - Wittigen

Szeretem az olvasóiamt, mert ha valami érdekeset látnak, ami témába vághat, azonnal hozzám is vágják. Így születik ez a cikk, hála Draxnak, aki egy este megdobott egy linkkel. Lesz itt hideg és meleg is.

A pozitív

Gale telefonján órákat szórakoztam a PixelArt nevű kifestő app-pal, a koncepció mindenkinek ismerős lehet, ha másnem a gyerekkorából, színezd be a számozott pacákat a megfelelő színnel. Sőt, biztos vagyok benne, hogy gyerekként mindnekinek vpolt legalább 1 színezős könyve. Néhány évvel ezelőtt robbant egy hatlamasat a felnőtteknek szóló színezők. Na ez is hasonló, csak egy picit pepecselősebb és időigényesebb, És nagyon megörültem, ugyanis volt külön sci-fi kategória, egész pofás képekkel.

Két szettet rendeltem, ebből az egyik már nem elérhető (erről a dologról később). Így néznek ki a képeken, és az egyik így néz ki készen.

A szettekben tényleg minden benne van, ecsetek festékek, kis útmutató, hogy mit merre, keret (ha azzal rendelsz). Ha jól érzem a vászon előre alapozva érkezik hozzád, gyakorlatilag kibontva készen áll a festésre. A lineart ami az egész alapját adja világosabb szürkével van a vászonra nyyomtatva, így egszerűbb elfedni. Apropó fedés, a festékek miatt aggódtam egy picit, hogy gyenge minőségűek lesznek, de szerencsére minden téren kellemes csalódás ért, ugyanis mind az ecsetek, mind a festékek bőven túlteljesítették az elvárásaimat, és gyönyörűen lehet velük dolgozni.

Fontos kiemelnem, hogy nem vagyok egy nagy művész, bizonyos dolgokat csipegettem magamra Photoshop és egyéb rajzprogramoknka hála amit használni tudtam, de semmiféle gyakorlatom nincs festésben. Kb ___ órát pakoltam a festésbe, és élveztem minden egyes percét, és fentebb láthattátok, hogy hogyan néz ki készen. Természetesen el lehet érni jobb végeredményt, ha eleve művészi lélek vagy, de full kezdőként kb ilyen eredményre számíthatsz. Távolról az összhatás jó, közelről azonban előtűnhetnek amatőr hibák, de ez nem a szettek hibái, hanem az én művészi képességeim hiányosak.

A csomag érkezése majdnem kitöltötte a 40 napot, és kicsit aggódtam miatta, hogy nem fog megérkezni, és mikor írtam az email címükre egy esetleges visszaigénylési kérelemmel ,szinte azonnal válaszoltak, és minden fontos dolgot közöltek. Végülis, ahogy a cikk is mutatja, megérkezett, én pedig nagyon jól elvoltam.

Végezetül némi jótanács:

  1. Kezdj a legvilágosabb színekkel , és folymatosan haladj a sötétebbek felé.
  2. A vonalak pusztán csak határjelzők, és a világos színeknél nehéz lesz őket elfedni. Nyugottan fess úgy, hogy átfedés van a színek között, és a sötétebbel ráfestesz a világosabbra.
  3. A festékek viszonylag hamar száradnak, és nem igényelnek higítást. Akril festéket kapsz mellé, azt vízzel moshatod.

És a negatív

Természetesen nem lenne egyszerű az élet, ha nem lenne valami árnyoldala a dolgoknak, és sajnálatos módon akad nem kevés dolog. Van, amelyik elhanyagolható, van amelyik egész komoly.

Gyártás:

Szóval akad itt egy viszonylag új magyar cég, értékelés nagyjából semmi, facebook jelenlét van, semmi kép a végleg elkészült termékekről (erről megint csak majd lentebb beszélünk), és dacára annak, hogy egyszer már égettem meg magamat online boltos ruha rendeléssel, fejest ugrottam és rendeltem két szettet. Egy hét múlva megkaptam a követési számomat, és konstatáltam, hogy nem, ez bezony Kínából jön (de legalább ez egy HATALMAS +, ugyanis a kínából érkező csomagoknak megvan az a felettébb kellemetlen tulajdonsága, hogy "elvesznek"). Ami fájt egy picit, ugyanis azért vettem kimondottan, mert magyar cég volt, és gondoltam, hogy így akár több magyar céget is támogatok, kezdve a forgalmazóktól, a nyomdászokon, és az anyagelőállítokon keresztül, de sajnos nem. A teljes képhez hozzá tartozik, hogy ők sehol nem állították, hogy magyar termék, de explicit azt sem, hogy kínából érkezik. Kicsit mint a maszkos sztori.

A hab a tortán az hogy a "last mile tracking" az nem működik, de tényleg a DPD hozza ki. A Yuntracking szám viszont nagyjából a végéig viszi a dolgokat.

Képek legitimitása

Szóval Kínából jön, és ez volt az a pillanat, ahol a kerekek elkezdtek kattogni. Az nagyjából köztudott tény, hogy az Ali tele van lopott képekből készült poszterekkel, egérpadokal, és gyakorlatilag bármivel, amire képet lehet tenni. Egy két kattintásos google képkeresés meg is mondta, hogy kik az eredeti készítők, (az én esetemben Rashed AlAkroka és Alejandro Burdisio, mind kettőnek vessetek egy pillantást a profiljára, gyönyörű képeket festenek). A cikk írásakor AlAkroka válaszolt még csak (itt a levél, igen, tudom, hogy az egyik válaszban van egy nyelvtani hiba), és igen, a kép jogtalanul lett felhasználva (2021.03.31-tól többé nem elérhető a "Morotors lány" fantázia névre hallgató szett a boltban, a link 404, listázásból  is kivették). 

Ez a probléma azonban kétrétegű, a magyar bolt mivel nem gyártók, hanem rendelői a képeknek, nyílván abban a hitben árulják a képeket, hogy 100%-ban legálisak. Azonban most hogy 1 képről is kiderült, hogy nem azok, és amúgy 5 perc alatt meg lehet találni az eredeti készítőt és lehet nekik emailt írni, és megbizonyosodni a dolgok állásáról, végig lehetne zongorázni az összes képen, és hamar megritkulna az áruható szettek listája sajnálatos módon. Ugyanakkor teremtene egy jó lehetőséget magyar alkotókkal való összefogásra (pl én Bloodlustos szetteket nagyon szívesen festegetnék).

Bolt: 

Sehol egy fotó általuk árult szettekről készen. Már legalábbis a bolt részben nem, eldugva itt-ott lehet találni gifeket, ahol megmutatják hogy néz ki egy készülő kép, de a bolt részben mindenhol photoshoppolt képeket találunk, ugyan azokkal a hibákkal ugyan azokon a helyeken. 

Valószínűleg ezeket a képeket a gyártó cég adja, mivel találtam egy teljesen másik oldalt (ahol AlAkroka képe szintén fent volt és már nem elérhető) ahol UGYAN ezek a képek voltak mutatóban, de cserébe kicsit nagyobb felbontásban. Valahogy jobban preferálom a nagyfelbontású képet, amin látszik, hogy valaki lefotózta, mert ez a "rakj rá egy képet, és az se baj , ha látszik hogy az nem a végtermék" metódus félrevezető(és amúgy nagyon sok scam bolt alkalmazza). Félreértés ne essék, egy pillanatig sem lebegtem abban a hitben, hogy majd én a huszon valahány színnel replikálom TrueColor mind a 16 millió színét, de ez a bolt legitimitásából vesz el számomra. Ami azonban zavaró, hogy a kép mellé kapott kis útmutatón OTT van, hogy hogyan fog kinézni a festmény "csökkentett módban", tehát a kép létezik, és lehetne azt is mutogatni. 

Kedvezmények/álkedvezmények

Én egy "csakmacsakmost" jellegű reklám keretében döntöttem úgy, hogy "eh, miért ne". Csak aztán az a "csakmacsakmost" addig volt kint, míg ma (2021.03.27-én) már nyitási akció van, ugyan azzal az 50%-kal. Megintcsak, semmi nem tiltja meg, hogy nyitási akciót hirdess, de a "csakmacsakmost" kint volt a nyitási akcióig. Eszembe kellett volna jutnia, hogy ez egy szokásos figyelmfelkeltő taktika (hasonló, de sokkal durvább dolgokért marasztalták el az Alzát) és a GVH explicit tiltja, hogy fals árleszállítással reklámozd a termékeidet.

Szóval így kerek a történet. Innentől mindenkire rábízom, hogy óhajt e a fent ismert tények tekintetében képet rendelni. Minőségét tekintve a szettek JÓK, és imádtam festeni (habár még mindig nem vagyok kész vele, mert nem igen volt szabadidőm leülni pingálni, de  megérkezése óta 8-10 órát pakoltam bele és még legalább ugyan ennyi minimum vár rám). A kesernyés szájíz okait fentebb olvashattátok.

Többször is írtunk a magyar forgalmazónak, hogy kikérhessük az ő véleményüket is a dolgok állásáról, azonban eddig nem válaszoltak nekünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr7616406878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása