Sötét jövő

FIlm ajánló: Lassan vedd a levegőt - O2

2021. június 13. - Wittigen

Eredetileg egy teljesen másik filmet akartam hozni, asszem az Aniarát, de aztán nem az jött több okból is. Több alapvető elemével nem értettem egyet, és a film kb felétől felesleges erotikus vulgarizmusba süllyed, és egy lefelé tartó lejtmenet kb az 5. perctől (ha akarod, hogy fájjon, akkor egyik este nézzétek meg). De helyette találtam egy pofás filmet, az O₂-őt.

Az O₂ vagy magyar címén Oxigén, egy átlagos felütéssel kezdődő sci-fi: felébredsz egy kapszulában és fogytán van a levegőd. Ja, és azt sem tudod ki vagy. Jó szórakozást a hátralvő 2 órádhoz.

Láthattunk már érdekes megoldásokat szereposztás terén, a Mi történt Hétfővel filmben Naomi Rapace hétszer játszotta el önmagát. Az O2 főszerepben Mélanie Laurent-t láthatjuk (Becstelen brigantyk, Szemfényvesztők), és hát mit mondjak, teher alatt nő a pálma, egyes egyedül ő játszik a filmben. És nem csak egyedül, de még ráadásul az összes hely a színészkedésre egy 1,5x2,5 méteres cryo kapszula.  Szóval nincsen sok mindere építeni, kizárólag a színész képességeire, hogy átadjon mindent. Valamiért imádom a kevés emberrel és helyszínnel működő filmeket és könyveket. Bár az utóbbi időben sok helyen próbálták ezt meg, főleg kis költségvetésű függelten filmeknél, azonban nem igen sikerülgetett nekik, vagy azért mert filozófikus mélységekbe fulladt, vagy azért mert egy lénygtelen alapvető gondolatnak akkora feneket kerített, hogy unalomba fulladt a film. Az Oxigénnek egy célja van, túlélés. Tekinthetjük úgy, hogy a főszereplő túlélje a filmet illetve, hogy te, a néző is jusson el a végére és közben még talán aggódjon/örüljön/jusson el a végre fájdalom nélkül. És szerintem sikerült neki, nem éreztem sehol, hogy kilógna a lóláb, se a forgatókönyv, se a díszlet esetében. A színésznő alakitására sem lehet panasz. Összeségében élveztem a filmet, a spoiler blokkba zárt résznek pedig külön örültem. !SPOILER!! Az hogy láthattam a végső megoldás kibontakozását, és hogy egy AI nem basz át, és ennek következményeként láthattam egy HAPY ENDET egy elbaszott űrkolonizációós projekt keretében, az felemelő érzés volt. Mondjuk azért az űrhajó dizájnért kijárna néhány pofon..., de egye fene, hajlandó vagyok azt elnézni, az okos megoldások miatt, amivel a karakterünk túl fogja élni Illetve még egy apró adalék, szintén spoiler blokkba zárva, de ez egy ici-picit fájt. !!SPOILER!! Azonban azt a hajó dizájnt nem tudom megbocsátani... Nem hittem, hogy lehet a Passangers ALÁ menni, de megcsinálták. A crypod tároló a világűr felé teljesen nyitott, és bármi be tud szállni (űrszeméttől kezdve a meteorokig) és a tartály lakóit egy plei választja el a vákum ölelő karjaitól.... A NASA kicsit ersztett a biztonsági előírásaiból úgyérzem. De öröm az ürömben, erre konkrétan a film utolsó záró snittjáig nem derül fény, és a néző azt se tudja mi történik, szóval ezt most hagyom "átmenni" a vizsgán. Sajnálatos módon a LDR 2. évadát nem tudom promótálni a Gyöngyszemek listába, azonban őt igen. Illetve még egy jó hír, ő róla biztosan tudom, hogy az ismertebb kikölcsönzőkben fellelhető magyarul, én is úgy néztem.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9316557862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása