Az SW keresztmetszetes könyveket Richard Chasemore nem egyedül rajzolta, hanem az ipar hasonlóan egyik nagy alakja segítkezett benne. Hans Jenssen neve ismerősnek csenghet, de ha nem lenne így, akkor engedd meg, hogy bemutassalak munkásságának.
Amennyiben olvastátok már a Keresztmetszetek királya cikkünket, akkor Jenssen alkotói folyamata nem nem sokban különbözik az övétől, de attól még ugyan annyira lenyűgöző végigkövetni, hogy egy durva konceptuális vázlat hogyan kel életre, és telik meg órákig bámulható alkotás. Jenssen nem csak az SW-nek rajzolt, hanem HALO munkák is fűződnek a kezeihez, ezeket megtekintheted a Keresztmetszetes albumunkban. De most kövessük végig Luke siklójának születését.
Néhány vázlattal kezdődik az egész, ahol eldöntik a megrendelővel a szögeket, és hogy mit akarnak megmutatni. Aztán, ha a Lucasfilm mindent elfogadhatónak talál. Mivel nem volt olyan szögből referencia fotó ezért született e a perspektíva rajz, mely irányba rakja az alkotót.
Ahhoz hogy eljusson az alkotó az utolsó engedélyezésre elküldendő szkennig, sok oda-vissza beszélgetés lefolyik a megrendelő és közte. A Star Wars miatt mindennél jobban kell figyelni a részletekre, még a fényezés sérülései, és a belső alkatrészek logikus elhelyezése is számít. Jenssen külön figyelmet fordít arra, hogy a különböző részlegek, hűtés, motor össze legyenek kötve, megfelelő helyen legyen szigetelés stb, mert pont ettől fog hihetőnek látszani. Ami azt illeti van egy kalkulációnk e sikló megvalósíthatóságáról, melyet Jenssen rajzai alapján kalkuláltak, ha érdekel.
Amennyiben jóváhagyják a terveket akkor jöhet a kihúzás 0,18 mm-es Isograph Rotring filccel.
Jenssen tradícionális művész, még mindig guache-ot használ, csak kever kétfélét: akvarellt és hagyományost. Ebben a szakaszban dől el, hogy merről jön a fény a modellre. Ennek megfelelően festi meg akrillal az alap réteget, hogy aztán száradás után rámenjen hagyományossal, anélkül, hogy veszélyeztetné a már lefestett rétegeket.
Kívülről befelé haladva rétegezve építi fel a színezést és a kontrasztot. A kasztni után a figyelmét a belsőségekre fordítja ugyan azzal a technikával haladva, rétegről-rétegre.
Nagyon pepecs munka, és a határidők és a megrendelő sem éppen rugalmasak, így előfordul a 14-15 órás műszak, de a végeredmény nekünk megéri (remélem neki is fizetésben).
Az utolsó befejező ecsetvonások során kerülnek fel a fontos életrekeltő elemek, mint fényezéshibák, olajfoltok, amitől életre kel a jármű, mintha mindennap használnák.
A befejezett rajz pedig átadásra kerül a Lucasfilmnek, ők meg továbbadják a könyv szerkesztőknek, akik felruházzak a megfelelő szöveggel és esetleg háttér elemekkel, hogy aztán így nézzen ki:
Jenssen külön kiemeli, hogy nem látott még digitális képet, mely felülmúlná a tradicionális kézzel festett és rajzolt képeket. Én ezzel 100%-osan egyet értek, és valahol szomorúnak találom, hogy sok művész átáll 3D modellekre, amik ugyan lehetnének ugyan olyan, sőt talán még részletesebbek is, de ez talán több munkát igényelne amit egyenlőre nem tesznek bele, és emiatt nem lesznek olyannyira élettel teliek, mint ezek.
via.: Hans Jennsen