Sötét jövő

Csata Endorért és Yavinért - és ezek néhány permutációja

2023. augusztus 09. - Wittigen

Nem is tudom, hogy eredetileg hol találtam rá ezekre a játékokra, talán valamelyik sulis zsibvásáron vett használt PC Guru vagy Gamestar CD-n, bukkantam rá mint melléklet, de az biztos hogy szana meg szénné hajtottam az Endor feletti csatát a gyenge családi gépen. Így évekkel később eszembe jutott, és most itt vagyok. És persze megint mélyebbre ment az a nyúlüreg.

Ez egy összefogó cikk lesz, mert nem csak az eredeti játékokkat akarom bemutatni nektek, hanem néhány modot is, és egy (teljes) reamstert is.

Battle of Endor & Yavin

Az alapjátékokat Bruno R. Marcos spanyol rajongó, a szabad idejében kalapálta össze. Először a Battle for Endor-t aztán egy évre rá a Battle of Yavin-t. Sajnos bármennyire is szerettem volna kideríteni, hogy ki ő, miért készítette a játékot, mi vezérelte, szerintem ez lehetetlen. A weboldala megszűnt, a twittere 2013 óta halott. Az email címét véletlenül sikerült kiásnom az internetről, egy emailt megeresztek, de nem hiszem, hogy lesz foganatja. Most hogy belegondolok szerintem ez a legelső rajongói játék amivel összehozott a sors. Meglepő, hogy eddig túlélte, az első játék most 10 éves, és mégm mindig megtalálható a neten. Mondjuk ez nem meglepő, mert még bőven a Maus dominion előtt készült. De miről is van szó? Nos a Battle of Endor és a Yavin is egy egyszerű arcade stílusú szimulátor. Mind két játékot a már rég abandonwarenek számító TrueVision3D engine hajtja (annyira abandonware, hogy a már nem működő weboldaluk is a wikipédiára forwardol) , és tenyérnyi mérete ellenére szerintem kimondottan jó játékélményt nyújt. A grafika korának megfelelő, elvégre mikor láttál teljesen 3D-s rajongói játékot 2003-ban? Ez akkor lenyűgöző teljesítmény volt szerintem. 

Az Endor epizódban újraélhetjük Vörös hármasként az Endori csatát, lövöldözhetünk TIE/LN és Interceptor vadászokra. Sőt még csillagrombolókat és a végén (amit bevallom eddig soha nem sikerült elérni) még Vader személyi csillagrombolóját is levakarhatjuk az égről. 6 folyamatos hullám van melyek érkezését általában egy csillagromboló szignifikálja, vagy az hogy a Halálcsillag hirtelen leradírozza a térképről valamelyik transzportert.

Elmondom a nagy titkokat amikért öltem volna, ha tudom:

  • minden 5. lelőtt TIE vadászért visszakapsz egy kilőtt torpedót
  • minden 100. lelőtt TIE vadászért jár egy plussz élet
  • Wedge és Landó időről időre szólni fognak, hogy kell nekik támogatás

Ennek tekintetében nem kell sáfárkodni a torpedókkal ahogy azt hosszú évekig hittem, hanem lehet használni őket nyugodtan, hogy levakard a csillagrombólókat, amik beza ha elég közel érnek akkor veszélyt jelentenek a lázadó flottára. 

A Yavin hasonló elven működik, csak az első Halálcsillag elleni ütközetet élheted át a már szokásos csillagrombolókat, TIE vadászokat radírozgatva. Azonban itt már meglátogathatod a felszínt is, ahol radar és elhárító gócpontokat kell takarítani, úgy hogy azok már visszalőnek. A Yavinban az az igazi nehezítés, hogy összesen 30 hajó van veled (mire eljutottam a harmadik szintig a fele már elhullott) és nincs proton torpedód, ami mondjuk történetileg pontos, elméletileg az első támadáskor nagyon kevés torpedó áll rendelkezésükre. Ennek ellenére kicsit fapadosnak érződik az Endor mellet.

Installálási tippek

Ha nem moddolsz: teszteléseim alapján merem állítani, hogy a Yavin és az Endor is fent lehet egyidejűleg mindaddíg, míg nem akarsz a Lurker vagy a Syrus moddal szórakozni. Ha igen, akkor a következőeket figyelembe kell venned: Bruno azt mondja az oldalán, hogy kizárólag a C:\Program Files mappába telepítsük a játékot, és ez kell a moddoláshoz is. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a játék akkor készült, amikor még csak egy Program Files mappa volt, nem kettő. Elméletileg ez okozhat problémákat, bár én elsőr next,next finish-el telepítettem ami az x86-osba rakta de minden gond nélkül elindult. Viszont a moddolásnál már lehet érdekes lesz a dolog. Syrus modjánál nem, mert az egy egyszerű eredeti fájl felülírós dolog, de Lurker modjai már standalone telepítővel jönnek, amiknek az olvass el fájljaiban meg van hagyva, hogy hová telepítsd és az a mod viszont az eredeti és elvárt helyen keresi a játék fájljait, és ha ott nem leli őket akkor dobni fog egy hibát. Illetve jó tudni, hogy nekem a Lurker mod okozott olyat, hogy nem voltak meg a textúrák, ezt az okozzta, hogy a Yavin és az Endor is egyszerre volt feltelepítve a gépre és valahogy a megosztott fájlok miatt összeütköztek és ez lett a végeredménye.  És akkor modok.

Master Syrus féle grafikai pakk

Amikor feltúrtam az internetet Bruno mára már lekapcsolt oldaláért, akkor meglepetésekre bukkantam. Van hozzá Bruno által "jóváhagyott" update, ami magához a core mechanikához nem nyúl hozzá, csupán a textúrákat és effekteket és a modelleket cseréli jobb minőségűre.

Battle of Endor
19,8 mega moddolatlanul
84 mega moddolva
Battle of yavin
20 mega moddolatlanul
70 mega moddolva

 

Megjegyzés: az összehasonlító tesztvideón látszik, hogy  Syrus féle mod skyboxán mintha a csillagok animáltak lennének, és pislákolnának. Teljes képernyős játék közben ez inkább olyan CRT efffektnek tűni, nekem az a tippem, hogy a felhasznált kép nem jól van előkészítve és a nem lehet belőle jó mozaikot képezni. Sajnos ez kissé zavaró, de a Lurker skyboxja nem csinál ilyet.

Lurker csapat féle grafikai pakk

Lurker Battle of Endor
19,8 mega moddolatlanul
105,5 mega moddolva
Battle of yavin
20 mega moddolatlanul
98,9 mega moddolva

 

Ezekre a modokra a moddb kommentek között bukkantam és meglepődésemre még éltek a media fire-ös linkek, szóval gyorsan ki is mentettem őket. Ez szintén egy grafikai felújítás a játékhoz, csak még kiterjedtebb, mint a Syrus pakk, bár igazából az apró részletek, igazából szerintem ez a pakk a Syrus félét veszi alapul, csak jobb a skybox, és világosabbak a textúrák a modellen. Ja és saját splash screenje van a modnak. A Yavinhoz készült pakk kipróbálása után szinte biztos, hogy a Syrus pakk tovább tuningolása a Lurker mod.

Így hogy egymásmellé tettem a két modot, úgy vagyok vele, hogy az Endor esetében Syrus félét választanám, azzal a kikötéssel, hogy a skyboxot áthoznám a Lurkerből, ami egy egyzserű copy-c copy-v meló (még emlékszem, hogy painttel én pingáltam bele a Göncölt és az Orion csillagképet), a Yavin esetében pedig a Lurker modot.

Escape from Hoth

Moddb-n egy-két komment, illetve később tárgyalt remaster alkotója szerint Bruno dolgozott egy harmadik játékon is, ami az Escape from Hoth címet viselte volna, és a videók alapján a legjobb lehetett volna a 3 közül. Azonban sajnos az nem került publikálásra, azóta Bruno oldala pedig megszűnt, az interneten meg mindent lehet találni róla csak nem az aktuális szoftverrel kapcsolatos infókat neadj isten a telepítőjét nem. Ami megmaradt belőle az utókornak, esetünkben nekünk, azok a készítő teszt videói.

SWendor

Nos, ez egy komplett rajongói remasterje lett volna egy rajongói játéknak nguoiyoujie nevű felhasználó kezdte el fejleszteni. A végeredmény pedig ég és föld. Meg nem tudnád mondani, hogy ugyan az a motor ketyeg a háztető alatt. Tényleg egy igazi rajongó csinálhatta. De sajnos nincs kész. Amennyire a Github comit előzmények alapján meg tudom állapítani a srác egyedül dolgozott rajta egészen 2020-ig mikor is leállt és azóta nincs mozgás a repóban. Sajnos az utolsó letölthető és játszható release hibás, a hajók nem tudnak lőni. Mármint tudnak, mert látod az effektet és a hangot is, de mégsem történik semmi, ami fura mert a tesztvideókon látszik, hogy minden jól működik:

Szóval elkezdtem turkálni és megpróbáltam előkotorni azokat a relelaseket amik a videó alapjaként szolgáltak, de nem jártam sok sikerrel vagy én nem tesztelgettem eleget. Viszont elkezdtem túrkálni a konfig fájlok között és találtam ezt azt, így majd ha sikerült rendesen működésre bírnom a játékot írok egy új cikket róla is. Mindenképpen foglalkozni akarok vele, mert megérdemli, hogy fennmaradjon, mert lehet rajta érezni, hogy szeretettel készült alkotás, és az is, hogy ízig-vérig rajongó lehetett az készítő, és már így nem működő állapotában is lenyűgöző mennyiségű tartalommal bír. Kezdjük azzal, hogy az Endor pálya végig benne van, és nem csak X-szárnyúval repülheted, hanem B,Y és A szárnyúval is. A Yavin az konkrétan az utolsó előtti szintig benne van, a Hothnak a kezdeményei vannak benne, bár az kifagyott,mert hiányolta az egyik ion vfx elemet, aztán ezen kívül van a Tie Fighter játékból beemelt pálya. A játék minden téren fejlődött, komplexebb vezérlés, nagyobb poly számú modellek, freeflight camera, autópilóta, nagyítható és interaktív térkép. Új egységek, motmár Acclamator és Class 564-es is megjelenik a Victory osztályú csillagromboló és az Executor mellett. 

Letöltő linkek

Elértünk a legfontosabb ponthoz, a letöltő linkekhez, nem kertelek tovább, itt van minden, amiről eddig írtam:

Battle of endor Battle of Yavin
Alapjáték - v2.1 Alapjáték v1.1
Syrus mod Syrus mod
Lurker mod Lurker mod

 

És itt megtalálod a remaster Githubját és a mi backupunkat az utolsó releaseből. Ha előbb fixálnád meg, mint mi, akkor ugyan szólj már, hogy mit csináltál vele :D

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9918158288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása