Sötét jövő

Napi kell: talán nem szar cyberpunk kabátok

2023. szeptember 18. - Wittigen

Érdekes módon kevesebbszer égettem meg magamat AliExpressről történő rendeléssel mint ahányszor megégettem magamat ruharendeléssel ilyen dropshipping metódussal működő helyekről. Ennek ékes példája az NASA űrruha mintás pulcsim volt (első cikk, második cikk), ahol áldottam a sóher énemet, hogy a melegítőnadrág részt nem rendeltem meg. Mostmár azért kicsit óvatosabb vagyok.

Szóval ebben a klipben láttam meg először a Machine56 kabátjait, specifkusan azt a rikítós sárga széldzsekit, és nem tagadom, egyből szerelembe is estem vele, úgyhogy gyorsan elkezdtem áskálódni, és a googlekungfum nem hagyott cserben, azonnal rá is bukkantam a weboldalukra.

Már első ránézésre gyanúval kezeltem az oldalt, mivel egy ún "techgear" forgalmazó droppshippinges webbolt. Bontsuk alkotóelemeire hogy melyik miért egy-egy piros zászló. A techgear része azért óváintő, mert általában ezek a cuccok nagyon jól néznek ki papíron meg grafikán, de teljeséggel praktikátalanok a valóságban vagy hülyén néznek ki rajtad mikor magadra erőlteted. ÉS zörögsz mint egy szemetes zacskó. A második probléma meg a dropshipping, illetve nem is maga a fogalom, hanem az ilyen jellegű cégek praktikái. Ahhoz hogy megértsük a dolgot, meg kell ismernünk a dropshipping fogalmát:

A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az értékesítő fél nem tartja raktáron a termékeket, hanem valahányszor egy vásárló rendel tőle valamit, az értékesítő fél egy harmadik féltől vásárolja meg a rendelt terméket, és közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja azt. Ez azt jelenti, hogy az értékesítést végző fél valójában soha nem is találkozik a termékkel.

via.: matebalazs.hu 

Szóval a dropshipping önmagában nem lenne probléma, viszont a 3. fél általában olyan kínai oldalakat rejt, mint Ali Express, Shien és társai, ahonnan büntetlenül jönnek hulladék termékek arról ne is beszéljünk, hogy a visszaváltás és reklamáció kissé lehetetlen (nem mintha Alin vagy máshol jobb lenne a helyzet). Ezek tudatában, gondoltam megpróbálom megtalálni a kabátok "eredetijét" (ha van olyan), és azzal a jó hírrel szolgálhatok, hogy nem sikerült, mert ezek az eredetiek. Szóval most, hogy ezeket tisztáztuk, tovább a kabátra: szóval ezek tudatában elkezdtem böngészni a kabátokat, és meg is találtam, M56/MS-BOMBER D1 névre hallgat (szerintem annak az M56-enek semmi köze a katonai változatokhoz de igazából passsz). De marha jól néz ki, és akarok egy ilyet.

És igen, a vonatkozó Techvirgin vs Cyberchad mémben köszörültük már a nyelvünket az ilyen ruhákat hordókon, de úgy látszik, hogy ezúttal lehet nem annyira kamu. Az utolsó bookdepós rendeléseim során rájöttem, hogy amekkora az internet valaki csak csinált könyvekbe belelapozós videókat. Hasonlóképpen, akkor az internet (meg az érdeklődés ezek iránt a cuccok iránt), hogy valakinek csak meg kellett rendelnie. És találtam is, ráadásul olyan videóstól, akiről tudom, hogy széttépi az ilyen szarokat ha valami nem kafa, igaz nem pont erről a kabátról, hanem egy másik hasonlóról. A végítélete az volt, hogy elfogadható kabát, noha nem mindennapi viseletre, ami kicsit kár, mert a kabátot 145 dolláros árcédulával (plusz pkg, meg áfa és vám) hirdetik, ami a cikk írásakor kb 50000 forintot jelent. Kissé borsos, hogy egy játszóskabátnak ajánlják. Viszonyítási alapnak vehetjük a Triboard esőkabátom ami van, az bő 25000 forinttal olcsóbb volt (és a drágábbak is majdnem egy 20-assal olcsóbbak egy bizonyos kék-fehér túraboltban) és az évek alatt sem sikerült beáztatnom őket. De ha csak kisfilmhez vagy díszletnek kell, neadjisten néha conra járnál benne annak tök jó lesz és ideig óráig bírja is majd a gyűrődést.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr218157270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása