Sötét jövő

Lethal company - a halálos lomos osztag

2024. január 04. - Wittigen

Imádom a retardált munkaszimulátorokat, mint pl. a Visceral cleanup detail, egy zseniális Unreal hajtotta takarító szimulátor, vagy a Zomboid (ami ugyan nem meló szim, de egy zombi apokalipszis szimnek azért elmegy) ami egy kimondottan szívatós játék. Valakinek pedig az a zseni ötlete támadt, hogy kombinálja a kettőt, és mellé hajít némi kis SCP érzést is. Ez a Lethal Company.

Hallottál már két felnőtt embert sikítani amikor megijeszti egy sötétből előbukkanó cső? Vagy épp megjelenik egy akkora pók, mint ő maga? Nos nekem volt szerencsém. Pontosabban: én sikítottam így. És imádom. A játék koncepciója egyszerű: a Cégnek (így nagybetűvel) dolgozol és kármentő vagy, mindenféle ócskavasat és tárgyakat kell gyűjtened a lokációkon, természetesen megfelelő kvóta tekintetében, majd le kell adnod a lomod a Cég telepén. Mit kapsz cserébe? Nos pénzt, és azt, ha teljesíted a kvótát akkor nem zsilipelnek ki az űrbe büntiből, és mehetsz tovább lomot gyűjteni. Csodálatos, nem?

A játék egyszerű, minden szempontból. A grafika szerethetően randa, de hát összesen ~900 mega a játék, a gépigénye pedig kb az "igen" szóval jellemezhető (jó egy core2duo win XP-n NEM fog elmenni, de az már nem is a krumpli pc kategória, hanem fosszília, szóval csodákat azért ne várjunk), ahogy annak lennie kell. jelenleg 8 lokáció van (+1 a Céges anyabolygó), mind egyedi külső térrel, és néha időjárással (áradás, köd, napfogyatkozás). A "létesítmények" belseje amennyire én láttam 2-3 típusszettből állnak, és ezek vannak procedurálisan generálva és mindig véletlen az elrendezésük, ez azért okoz olyat, hogy a 3 kezdő útból 1 el van falazva, egy zsákutcában végződik a harmadikat pedig valami olyan dög állja el ami azonnal lekaszabolna, és így limitáltak a lehetőségek keresgélésre, de hát ilyen az élet. Általában 3 napod van teljesíteni a kvótád, ha csak egy kredittel maradsz is el, akkor távirányítható hajótok kidob az űrbe. Látjátok, EZÉRT sem kell IOT szar a kocsikba). A játék nem mond el neked semmit, azon kívül, hogy az "E" betűd az interakció és WASD-dal mozogsz. Minden másra neked kell rájönnöd (többek között térképet sem kapsz a szkenner ugyan megmondja, hogy hol a bejárat vagy hol a hajó, amennyiben elég közel vagy hozzájuk, de ha nem, akkor marad a jó öreg kézzel rajzolós megoldás, jobbra pl.: egy térkép amit az egyik próbálkozásunkkor rajzoltam), ugyan van segítség, de a játék azt sem köti az orrodra, mindent rád hagy, hogy fedezd fel a környezeted. Az információd legnagyobb forrása nyilván te magad és játékos társaid lesznek, no mag a halálotok. De minden amit találsz (hangüzenetek, szkennelt szörnyek stb) a hajódon található terminálba kerülnek be, és ez az, ami nagyon sokat fog segíteni, onnan vásárolsz, ott választod ki hogy hová mész következőnek, de ezentúl le tudsz kérni infókat a lokációkról, szkennelt szörnyekről. Dögök, nos találkozni fogsz jó néhánnyal a játékban, van ami békés, amíg nem cseszteted, van ami pedig kérdés nélkül támad, van ami meg csak létezik veled a pályán. De mindegyiknek van egy metodikája amivel túl lehet élni, vagy el lehet kerülni, amiket ilyen helyre kis terminal logok képében olvashatsz, és tényleg hasznosak. A játéknak van még egy marha jó ficsőrje, az pedig a közelségi elven működő hangalapú csevegés, és a játékot így is érdemes játszani, mert ez is segít, ha hallod, de nem látod a játékos társaid, attól azok még közel vannak hozzád, és a halkulás-erősödés kihasználásával egymásra találhattok. Meg a szörnyek is rátok. Mert azok is hallanak. De ha kussban maradsz, akkor van esélyed meglógni néhány hangra érzékeny lény elől (ha már összefutottál velük), a többivel meg, nos, vagy rájössz magadtól, vagy meghalsz és elolvasod a besti bejegyzést (de ha összefutsz eggyel mindenképp szkenneld, ha ez az utolsó tetted is). De a legjobb az az, amikor ketté váltok, és csak annyit hallasz, hogy valaki hangosan kurvaanyázik VALAHOL az épületen belül, de az is félbeszakad, és utána csak néma csend. Ilyenkor két választásod van, vagy mész és megpróbálod megtalálni, vagy fogod magad, és takarodsz pályáról lenyelve a -20% büntit. A játékot 4-en tudjátok egyszerre játszani, de ha nem is, mindenképpen co-op az ajánlott, egyedül ez felettébb unalmas lenne, hacsak nem azért mész be, hogy kitapasztald a mechanikákat. 

A játék early accessben csücsül, csak úgy mint anno a Bright Memory (annak azóta kijött a teljes változata, játszani kellene azzal is), de minden potenciálja megvan arra, hogy kitörjön onnan, ha az egyedüli (asszem egyedül van) fejlesztő bírni fogja a hatalmas érdeklődést a játék iránt. Ugyanakkor fontos kiemelnem, hogy azért a játék nagyon tüd büntetni, többek között azzal is, hogy elereszti a kezed teszel két lépést és potenciálisan meghalsz, vagy számodra ismeretlen környezeti behatástól. Kollegát pl.: futó homok nyelte el, amiről nem is tudtuk, hogy van a játékban, én meg a fények miatt nem láttam hogy hol kezdődik a lejtő, és olyan területre léptem, ahonnan nem volt visszatérés, és megint ott tartottunk, mint amivel hatalmas bajom volt az SCP-vel amikor még játszottunk haverral: ülhetek és nézhetem ahogy a többiek játszanak (bár rájöttem, hogy szavazhatok arra, hogy a hajó egy perc múlva induljon, potenciálisan otthagyva őket, de miért tennék ilyet, amíg élnek?). Illetve ahogy az értékeléseket olvastam jelenleg se sztorija, sem pedig vége nincs a játéknak, csak addig fog emelkedni a kvótád, amíg már nem fogod tudni teljesíteni és a vége az, hogy kizsilipelnek az űrbe. De ahogy az early access is jelzi, ez nem a játék végleges formája, fog ez még bőven változni remélhetőleg. Talán a sztorihoz majd köze lehet annak a fúrónak kinéző szerkezethez ami a Cég bolygóján a leszállópad alatt van, ki tudja. De ha nem is, jelenlegi állapotában, 10 euróért, pontosan elegendő (sőt bőven több) tartalmat ad, mint néhány teljes árú társa (a modding meg egy teljesen más téma, amibe még bele se kóstoltam, majd talán egy másik cikk témája lesz). Egy szó mint száz: ajánlom. mert marha jó szórakozást nyújt jelen állapotában, és hatalmas a benne rejlő potenciál.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9918286159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása