Sötét jövő

PTROL - lézeres energia átvitel

2021. június 29. - Wittigen

Az amerikai hadseregtől nem áll távol, hogy a sci-fi-ből szemezgessenek a jövő egyvereit illetően. Van nekik hajóra szerelt lézerfegyverük is már, mellyel precíziós csapást tudnak mérni drónokra és hajókra. Sőt, az amerikai hadsereg hajóra szerelhető mágneságyú megvalósításával is játszik. És igen, a a cím kicsit lelőtte a poént. Lézerrel energiát juttatni távoli eszközre, most azonban nem romboló, hanem működést elősegítő célból. Íme a PTROL vagyis Power transfer over laser technológia.

A vezeték nélküli áram átvitel ötlete nem új. Tesla nevével (az eredeti, és egyetlen Nikola Tesláéval, nem Musk autójával) félve hozakodok csak elő, ugyanis a legtöbb összeesküvés elmélethívő valamiért mindig tud róla valami újat, azonban itt mégis megemlékeznék Tesla egyk találmányáról, amely papíron létezett, 

Egy Youtube short keretében akadtam rá erre az alakulgató technológiára, aminek már legalább van annyi (vagy inkább több) felmutatható eredménye, mint a sínágyúnak (ami már tesztek keretében lövöldözött), ugyanis sikerült 400 Wattnyi energiát 325 méter tévolságba eljutttani, és még eredménye is volt, gondolok itt arra, hogy az átvitt energiával működtettek eszközöket. Gyakorlatilag a következő történik, vesznek egy viszonylag erős lézert, és az abból születő lézert ráirányítják a felvevő egység (legyen az drón vagy valami állomás fotovoltaikus vevőjére (parasztosan szólva koncentrált fényt juttatunk egy napelemre), és abból generálnak áramot, s kézzel fogható eredménye több laptop és egy viszonylag nagy energia igényű kávéfőző működtetése, és egy nagy tartály kávé lefőzése, ami figyelemreméltó, főleg annak tekintetében, hogy az Apollo esetén ugyan annyi amper állt rendelkezésre a hajó hazahozásához, mint amivel itt kávét főztek ÉS laptopokat működtettek. És most kapaszkodj meg, az amerikai hadsereg lemondott a halálsugárként való működtetésről, ugyanis ha valami belekerül a sugárba akkor a rendszer kikapcsol, nem pedig BFG módjára megsüt (erről van egy zseniális videó, ahol valaki  kiszámolta, hogy kb mennyi energiát ad át az áldozatnak a BFG ahhoz, hogy csak úgy felrobbanjanak a fenébe).

Amúgy egész jól haladnak, az utolsó nagy tesztjuk 2019-ben volt és épp most ügyködnek a 3. fázison, és látható eredményeik is vannak, mint például, hogy a vevő egység méretét sikerült kb egyharmadása csökkenteni. A többi állítás igazolásához még kell azért a teszt, de állításuk szerint a többi karakterisztika ugyan az maradt. Ami a felhasználási területet illeti, a koatonai terület egyértelmű, azon belül is a drónok és egyéb kritikus, de hozzá nem férhető infrastruktúrák/objektumok energiával történő ellátása, melyre egyébként nem vagy csak körülményesen lenne lehetőség.

Ha feltűnt a technológia jellegű cikkek megfogyatkoztak az oldalon, mert valahogy kiveszett hinni akarás belőlem az évek soráán ért folyamatos csalódások miatt. Itt nem arra gondolok, hogy nem lett valami érdekes projektből semmi, mint pl az EM Drive esetében, bár már az is a scam határait súrolgatta a sehonnan jövő meghajtással, de de legalább neki is volt egy megépített fizikai változata, és komoly papírok születtek róla. Nem, én az olyanokra gondolok, amelyek Kickstarteren/Indiegogon látnak napvilágot mint világmegváltó technológiai felfedezések, és összesen néhány színes-szagos cgi kép vagy egy 30 másodperces promó videó létezik róluk, majd kis idő elteltével kiderül, hogy a projekt nem volt más, mint pénz lopás a hozzá nem értőktől. Ebben az esetben koránt sem erről van szó, ugyanis mint ahogy részletesztük, már a 3. fázisnál, a kültéri teszteknél tartanak, és a 2. fázis már bizonyított, úgyhogy szívemből örülök a technológiának.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr2716598158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása