Sötét jövő

Budapestnek mostmár saját cyberpunk tracklistje van

2023. szeptember 06. - Wittigen

Olvasó küldte, és azonnal beleszerettem, és úgy gondoltam veletek is megosztom.

Volt egy retrowaves korszakom, és ami azt illeti még mindig meg van a gyűjteményem (majd valamelyik Neonfényes cikkben hozok is belőle párat), de sajnos kicsit úgy érzem kifulladt a műfaj és ugyan azokat a riffeket hallom vissza sok előadótól. Azonban ez egy picit más, és pont jó. És nem utolsó sorban, itthoni.

Írtunk anno a Higway Violence zenés rövidfilmről, mely egy tömény nosztalgikus tisztelgés volt a 80-as évek sci-fijei előtt egy egész jó saját retro/synthwave aláfestéssel, melyet Qixotic, egy itthoni körökben aktív DJ csinált (igazából az egész az ő agyszüleménye volt). Szóval az itthoni retrowave kipipálva, de eddig nem találtam megfelelő itthoni cyberpunkos, árnyékban szaladgálós szettinghez paszoló soundtracket. Cue Megahit és az új Megacorp albumát.

Bevallom őszintén, a Facebook feedjén az oldalnak már láttam a promó képeket, de azt hittem, hogy valami pluginpack az FL studióhoz vagy valamelyik hasonszőrű társához, és ezért nem foglalkoztam vele. Aztán egyik nap az inboxban link várt egy Facebook poszthoz, ami éppen ez volt, azzal az üzenettel, hogy hallgassak bele, én pedig belehallgattam. Aztán megvettem a digitális album+analóg kazetta kombót. És ez így egy röpke 10 perc lefolyása alatt, de még mindig nem bánom, hogy impulzus vásároltam. Mert egy olyan kellemes albumot kaptam ami mellőzi a felesleges phonkot és agyonhasznált riffeket. Amúgy ami a "Budapestnek most már saját cyberpunk tracklistje van" felütést illeti nem teljesen igaz, ugyanis nagyon sok szám címén vagy tematikáján lehet érezni, hogy a Cyberpunk 2077 ihlette, amit a készítő nem is rejt véka alá, csak amikor megírtam a címet még csak az első pár számot hallgattam meg. De pl.: a Night City Hustler elég nyílvánvaló. Az Engram Erased alap motívumai pedig nagyon emlékeztetnek a '77 utolsó pályáira, mikor az életedért futsz versenyt az idővel, de ezt a készítő nem rejti véka alá, sőt Facebook oldalán részletesen beszámol a számok eredeti conceptjeiről. Némelyik számot mostani események illetve azok jövőre való extrapolációja ihlette, például a Cryptro Crash című számot az elmúlt évek hullámzó teljesítménye (meg a töménytelen scam) a cryptónak meg az NFT market beborulása ihlette részben, illetve az az elgondolás, hogy vajon a jövőben vajon milyen beborulások és átverések lesznek még. Elég változatos keveréke lett ennek az egyedi hangzásvilágú albumnak: pulzáló elektronikus tánczene, cineamtikus üldözés és magas oktán számú akciójelenetekhez passzoló számok mellett helyet kaptak lassú és melankólikus számok is (Chemical Sunrise) és néhány egész jó, zúzós vokál is akad (The Diesel Gang). Hallgassatok bele ti is.

Ha megtetszett az album, akkor a Bandcampet eléred a lejátszóra kattintva, vagy ezen a linken keresztül, ha pedig a Facbook oldalát szeretnéd megkukkantani, akkor ahhoz pedig itt a link. Már alig várom, hogy megjöjjön a kazetta és leporolhassam a dekket, amit együtt vettem az erősítőmmel. Nos update: a kazetta dekk nem működik, és a hi-fim időközben félfülére süket lett, de a kazetta megjött hibátlanul. Egész fura érzés 2023-ban ilyen analóg médiát a kezedben fogni, jó oké, semmivel sem szürreálisabb mint bakelitet.

Lehet emiatt egy walkmant is beszerzek, és leporolok egy két régi tervet. Ki tudja... bár van elég projekt a kezeim között. 😅

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr1218193295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása