Sötét jövő

Játék szektor: Űrhajó bontónak álltam

2020. július 27. - Wittigen

Volt már veletek olyan, hogy egy hosszú melónap után fogtátok magatok, leültetek, hogy dolgozzatok még egy picit a gép előtt? Eve Online esetleg, vagy űrtakarítónak álltatok? Akinek ilyesféle perverziói vannak, annak íme a következő tökéletes játék. Űrhajóbontás 0G-ben, Íme a Hardspace: Shipbreakers.

A hajóbontás a világ talán egyik legundorítóbb és veszélyesebb munkahelye, de komolyan. Az elhalálozási számok hatalmasak, a használt védőfelszerelés száma meg inkább negatívba fordul át, mikor meglátod, hogy az indiai muksó tangapapucsban grasszál a hajók lecsupaszított csontvázán. Akit érdekel, annak tessék itt egy jó doksi film. Node, eltértünk a tárgytól.

A trailer gameplay része reprezentatív, tényleg a valós játékmenetet fedi, az előre renderelt cg jelenetekben csak egy ponton tudok ellenvetést felhozni, 0:03-nál a lézerrel az EGÉSZ hajót félbekapja. Nos ez még sandboxban sem történik meg, de egyébként amit látsz a trailerben, azt csinálod majd a játékban. A játék két okból is szerepel az oldalon, egyrészt már a Steames felbukkanása óta írni akarok róla, az early access indulását vártam, másrészt amire nem számítottam, hogy a játék posztapokaliptikus és egy pici cyberpunk mammutcéges fennhanggal kezdődik. Amikor az önéletrajzod kitöltése közben olyan étkezési opciók közül kell választanod, hogy műanyagmentes, illetve a szerződésedben el kell fogadnod, hogy eladod a lelked és a DNS-ed a Lynx Corpnak, nem vagy tagja semmilyen munkaügyi szervezetnek, és hogy kötelező jelleggel kire fogsz szavazni a következő amerikai szenátusi választásokkor. Ha ezzel megvagy, akkor a képzésed és egyéb költségeid eddig összeszedtek neked egy szexi $999,999,999,999-os adósságot a Lynx felé, amit beza törleszteni kellene. Szóval irány a yard, ragadj űracetilén vágót és uzsgyi, várnak a roncsok.

Van egy egész jó, több lépcsős kiképző küldetés, mely megismertet az alapokkal, hogy használd az eszközeid, hogyan fejleszd azokat, mikre kell figyelni, ne okozz hirtelen dekompressziót stb. Azonban nem igen mondja el, hogy hogyan tudod megtörni a hajó külső burkolatát, a nem rögzítési pontokon kívül hogyan tudsz vágni stb (amúgy ráviszed a bontólézert a vágni kívánt panelra, és ha kijelöli akkor panelszélek mentén vágni). Mivel még erősen fejlesztés alatt van, így egy picit még bugos a motor és a collosion detection, mert vannak olyan esetek, hogy két panel közé már annyi lyukat vágtál, hogy átlátsz köztük, de a játék szerint azt még egyben tartja valami, holott nem. Amúgy erre tökéletes a szabad játék, ahol azt a hajót veszed ki, amelyiket akarod (még karrier módban sem kell elérned) és ott aztán úgy szabdalsz ahogy akarsz.

A játékot a Unity motor hajtja, hála istennek nem szenved a vaksötét-vakító fény szindrómában, mint Unrealra építő társai, a homály is inkább félhomály, és a zseblámpád sem olvasztja ki a szemed. A játékban jelenleg két mód van: karrier és szabadjáték. És akkor itt ejtünk szót a karrier mechanikáiról: A kerettörténet ugye egyszerű: felcsaptál hajóbontónak az űrben, mert jól fizet, és a Lynx felé van egy vaskos tartozásod. A készítők egész jó kis mikromanagement rendszert építettek itt a játékba. Ahogy játszol szerzel képesítéseket, mellyel különböző méretű és értékű hajókat tudsz kihívni, melyeket 1 vagy akár több műszakon keresztül is bonthatsz. És itt jön a "de". A munkáltatód nem jóléti társaság, és mindenhol megsápol téged. A helyzet az, hogy a felszerelésed 100%-át bérled, semmi nem a tiéd, így minden műszak végeztével a nehezen elért dollárjainkból levonják a cuccaink bérlési költségét, erősen megcsapolva a jövedelmünket, melyet aztán még ugye át is váltanak Lynx érmére, hogy abból vásárolhass majd magadnak fejlesztéseket, szóval az elején lehet megéri, hogy egynapos hajókkal, és csak a feladatokkal törődj, és az esetleges plusszal, mert többet vesztesz a többnapos shiftekkel, mint amit nyersz. Ezzel amúgy nincs baj, egész jól beleillik a játékba, és tök jól lehet alkalmazkodni. Egyetlen-egy dolgot tudok felhozni csupán, mint nem tetsző pont: a karriermódban amellett, hogy figyelned kell a fennmaradó oxigénedre, a hátizsák rakéták üzemanyagára, a feladataidra, emellett MÉG időre is megy, és nem hagy bontani kedved szerint (viszonyításképp szabadjátékban azon a kis kezdő hajón amire van 12 perced meg 3-4 feladatod én most elmolyoltam 40 percet). 

Amúgy tök nyugis a játék, kellemes country stílusú űrlift zene szól, bár ismétlésen, de nem idegesítő. Remélem lesz benne LAN multi vagy épp Steames helyi multi, hogy a a haverokkal bonthassunk, akár osztott karrier módban, mert csak úgy mint az űrtakarító szimulátorban, itt is csak hozzá adna a játékhoz, hogy a haverokkal bontotok közösen. A játék EARLY ACCESSBEN van, és folyamatosan fejlődik ennek fényében ragadj te is lézervágót, vár téged az űr hidege!

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9315986182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása