Sötét jövő

Újabb LEGO diorámák, ezúttal disztópiából

2020. június 12. - Wittigen

Az oldalon számtalan elképesztően kreatív Lego alkotást osztottunk már meg, NXT Tachikoma, Pillar of Autumn, Iron Sky dioráma, Coruscant MOC (még egy kis exoskeleton robotika is belefért a dologba). Most hozok nektek még egy Lego posztot.

Sebastian Bachórzewski lengyel Lego építő csodálatos cyberpunk vonatkozású modelljeit véletlenül találtam meg (itt és itt), de az elképesztő részletességük azonnal elkápráztatott, és úgy éreztem, hogy meg kell osztanom veletek is. A cyberpunk világok örökös velejárója a rétegelt társadalom. Minden értelemben, társadalmilag és fizikálisan is. Én pedig imádom egymás mellett figyelni őket. Vagy épp valaki felemelkedését majd zuhanását figyelemmel követni. Azonban a cikkek nem adtak kielégítő válaszokat, úgyhogy írtam két helyen is a készítőnek, és az egyiket meg is látta, és választ is kaptam, szóval engedjétek meg, hogy helyettem Sebastian meséljen.

Meglepő módon soha nem voltan nagy sci-fi rajongó. Kedvelem a Star Wars-t, de nem vagyok fanatikus rajongó, hogy mindent tudjak. Hasonlóan vagyok a cyberpunk-kal. Kedvelem a stílust, és jó a képeket nézegetni, de nem vagyok fanatikus rajongó, és a sztorikat sem feltétlen szeretem, bár a posztapokaliptikus világnézet mindig közel állt hozzám. Ami a diorámákat illeti, nincs mögöttük egy átívelő epikus történet, hogy miért épültek. Csak azért, mert nekem ilyen kedvem volt.

Társadalom rétegei egy szeletben avagy Szint city

Az eredeti ötlet az összes társadalmi réteg megjelenítése volt egy diorámában. Az építést nem előzte meg semmilyen kimondott felkészülés, volt egy elképzelés az agyamban, és ennyi, építés közeben változott a terv is, alkalmazkodtam a lehetőségekhez. Eredetileg egy sokkal kisebb diorámának indult, de a csatorna szint befeezése után nyilvánvalóvá vált, hogy képtelenség lesz kicsi modellt építeni. A földalatti részen kaptak helyet a társadalom számkivetettjei, tulajdonképpen ez Layer city gettója, itt élnek a bűnözők, szegények, és hajléktalanok. Egyel feljebb ugorva elérünk az Utca szintre, mely az én személyes kedvencem. A legjobban a káoszban érzem magamat otthon, így szerintem érthető, hogy miért tetszik ennyire az élettől nyüzsgő utca. Próbáltam minél több részletet (reklámok, légkondik, csövek, tömeg) belesűríteni, és szerintem sikerült. Aztán következik a legnehezebb rész, a gazdag negyed. Az elképzelés a következő volt: letisztult, elegáns épületek, de az építész képességeim hagynak maguk után kívánni valót (Sebastian túl szerény szerintem - a szerk.), úgyhogy 4-5 verziót élt meg az a emelet, mire elégedett voltam a munkámmal. Továbbra sem az igazi, de sokkal jobb, mint az ezt megelőzőek, aztán legalább ezzel készen volt  dioráma, legalábbis gondoltam én. Aztán jött az ötlet, hogy elvinném egy kiállításra, szóval volt két hónapom, hogy teljesen átépítsem modulárisra. Az egyik nagyobb leküzdendő probléma az volt, hogy a dioráma összesen két oldala volt érdekes, másik kettő egy színes támoagtó szerkezet volt, úgyhogy eldöntöttem, hogy egyes épületek kapnak beltereket, hogy ha valaki körbejárja, akkor mindenhol legyen valami érdekes látnivaló (kétes minőségű zug orvosok, éttermek, apartman belterek stb), és persze ezenkívül át kellett terveznem modulárisra, hogy szállítható legyen. Összességében 11825 darab Lego elemet tartalmaz a modell, valamint 43 minifigurát.

Favella

A Favella születése összekapcsolódik a Layer citynél említett lételememmel: a káosszal. Szint city Utca szintjének építését annyira élveztem, hogy építeni akartam egy CSAK ilyen tematikájú diorámát, és telezsúfolni minden jóval. Az inspirációt értelemszerűen a nyomornegyedek zsúfoltsága adta, azonban én függőlegeset szerettem volna, nem csak egy vízszintesen terjedőt. Ismételten csak egy elnagyolt elképzeléssel kezdtem, illetve két fix ötlettel: szerettem volna elhelyezni rajta két landoló padot, illetve szerettem volna egy csatornát. 2,5 hónapba tellett elkészíteni, és sokkal nehezebb volt, mint ahogy arra  számítottam, mivel sokkal több tervezést igényelt, hogy ne ismételjek túl gyakran színeket. Bevetettem minden nem kedvelt legó elememet: van itt elszíneződött, fognyomos, lemálló matricájú, stb. Sokkal több időt is töltöttem a Favella építésével, mert attól féltem, hogy nem lesz kész a kiállításra, amire szántam.

 

 

Csekkoljátok le Sebastian Instagram oldalát, mert sok ötletes diorámát találhattok még rajta ezen a kettőn kívül!

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr2915512756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása