A két téma külön nem érne meg egy egy cikket, de így rövidke híradásban tökéletesek együtt. De sajnos egyik hír sem jó. Szóval megpróbálkozunk egy Múltidézőhöz hasonló formátummal, csak nem régi cikkekre tekintünk vissza, hanem újabb kis hírekkel foglalkozunk. Üdvözöljétek a Hírmorzsák rovatunk első bejegyzését.
Kezdjünk a rossz hírrel:
A Netflix úgy döntött, hogy az Altered Carbon sorozat nem kapja meg a harmadik záró évadát. Az első évad és az anime szerintem nagyon magasra tette a lécet, azonban a 2. évad kritikán alulian teljesített, és ez nem Anthony Mackie hibája (hacsak nem az történt, hogy a gázsija elszipkázta a büdzsét), a könyvek eleve arra épülnek,hogy a testkép, mint olyan megszűnt. A probléma máshol keresendő. Az első évad pont azért volt zseniális, mert nagyon szorosan követte a könyv történéseit, apró változtatásokat eszközölt csak. A 2. évadban izgatottan vártam a régészkedős chill részeket, ahol végre megismerhettük volna a Marslakókat jobban, ehelyett kaptunk egy rövidebb politikai vergődést, ahol Kovács karakterének szemlyisége inkább papír állagú volt. Voltak benne jó karakterek (pl a hacker nő) de ez nem igen segített. A Netflixnél több sorozatot is kukáztak, Kungflu miatt, azonban a Deadline cikkje szerint az AC esetében nem erről van szó, hanem a csökkent nézőközönség és költségek miatt, ami pedig sajnálatos módon érthető, a harmatosan gyenge és katyvasz évad miatt.
Erre találjátok vonatkozó cikkjeinket:
via.: Deadline
És akkor a keserédes.
A cím is jelezte: Metró hír. Sajnos (vagy szerencsére) még nem a filmről hoztam hírt, hanem a 4A games, és közvetlenül a Metro játékok jövőjéről. A Deep Silver anyacége az Embracer csoport felvásárolta 4A games ukrán játékkészítő céget, annak saját motorját és teljes IP szettjét (ebbe beletartozik a teljes Metro franchise). Ami jobban aggasztó, az a jövőbéli tervek. Dean Sharpe a következőt mondta: továbbra is készülnek majd Metró játékok, ám a fókusz átkerül a többjátékos élményre. A fordítás nem feltétlen pontos, úgyhogy a teljesség kedvvért idézném angolul:
4A Games boss Dean Sharpe said it'll continue to make Metro games, and "will focus on bringing a multiplayer experience to our fanbase"
Ezt a mondatot az eredeti szöveg környezetben több módon is lehet értelmezni, ezek között van jó, felemás és rossz lehetőség is. Nézzük a jó lehetőséget:
Megartják a sztori és játék élmény fókuszt, és kapunk egy Wolfeinsten:Youngblood típusú co-op játékot (kivéve az egyenletből mindazt, ami a Youngbloodot amúgy rosszá tette). Egy játékon sokat tud dobni, ha barátokkal tudtok együtt sztalkerkedni, és felfedezni Moszkvát vagy a sivár pusztaságot. Én üdvözlném ezt az opciót.
A felemás: Egy Metro MMO. A Metro tökéletes táptalaj egy szerepjátékra (ezért is hegesztünk belőle egyet), és ezt leginkább egy Star Wars The Old Republic formátumban tudnám elképzelni. Viszont felmerül a kérdés, hogy tudna e érvényesülni az mmo-k által már amúgy sűrűn belakott piaci szektorban? Valamint (és ez személyes vélemény) nem igen kedvelem az MMO-kat a modelljeik miatt. Míg a Metró játékokat megvettem, egyszer annyiért amennyiért, egy mmo SOHA nem egyszeri befektetés. Ha van is ingyen játszható része, az korlátozott, többször alapvető funkcionalitások vannak elzárva egy ingyenes felhasználói fióktól. Azonban érthető, hogy nem egyszeri befektetés, mert új tartalom kell, hogy a játékosokat megtartsák, kellenek szerverek amik hostolják a játékosokat, és azoknak brutális költségeik vannak, és kismillió dolog. Egy mmo igazoltan több mozgásteret ad a fejlesztők számára akár több történet kibontására a világban, mint a sorozat vs filmek esetében. Illetve ugye minden mmo felett ott lebeg a pallos, hogy kihúzzák a dugót, és nagyon kevés játék kelthető életre egy ilyen "húzás" után (höhö). Hiába öltél esetleg több tíz vagy akár százezer forintot a játékba, annak ott van vége.
Nézzük a nem kívánatos lehetőséget: Metro Battleroyal. Két játék nagyon felfuttatta ezt a műfajt (ami amúgy nem más, mint egy 32 mindenki-mindenki ellen deathmatch felhízlalva és átcímkézve), és mindneki meglátta a nagy lehetőséget, és szeretne magának egy szeletet ebből a bizonyos tortából. Részemről rühellem, mikor egy olyan játékba, ahol SEMMI keresni valója az égegyadta világon be kell szorítani egy felesleges többjátékos módot. Főleg, hogy általában ilyen esetekben az alap elképzelés, azaz az immerzív egyjátékos mód nem kap akkora figyelmet mint egyébként kapott volna, és félő, hogy a játék lealacsonyodik valami tipik lövölde szintjére, azzal az "extrával" hogy posztapokaliptikus környezetben lesz.
Egyenlőre ennyit tudunk, illetve, hogy a 4A egy teljesen új IP-n dolgozik pillanatnyilag. Amint lesz konkrétabb dolog, akkor majd írunk róla.
via.: Eurogamer