A DeLorean egy vitathatatlanul ikonikus autó, de sajánlatosan nem a minőségének és erejének köszönhető hírneve, hanem sokkal inkább a Vissza a jövőbe filmeknek, melyek által a verda örökre beírta magát a rajongók vágyálmai közé.
A DeLorean egy híresen rossz autó volt, gyenge motor, nagy össztömeg, rakoncátlan elektronika, szivárgó ajtó hidraulika. Ezek csak náhány elem egy viszonylag hosszú listáról. A gyártó cég a DMC bele is bukott, ha jól tudom. Manapság még "gyártanak" "új" DeLoren-eket a cég visszamaradt készletéből (melyet egy britt vállakozó szerzett meg), egy ilyen módon összerakott verda kb 21,2 millió forintba fáj, és kb 80%-ban eredeti alkatrészekből készül, és ha jól értem, még mindig az eredeti alulméretezett motorral. Mindezek ellenére a DeLorean kultikus autóvá vált, és számtalan alkotó képzeletét fogta meg, hogy milyen lenne egy felturbózott, vagy egy modernizált változat. Vegyük például Khyzyl Saleem munkáját, mely az egyik legismertebb újragondolás:
Az elmúlt pár évben találtam néhány érdekes projektet a Youtube-on, közöttük is kiemelkedő a Alien Powerloader a Hacksmith-től, és meg kell említeni a jelenleg is készülő Quadra V-Tech-et a Lángolócsőkulcs csatornától (komolyan, az a projekt elképesztő). És akkor íme, egy újabb garázsprojekt a Salvage to Savage csapatának jóvoltából, akik egy duplaturbós, frissített szörnyeteget alkottak a lomha, sirályszárnyas ajtójú verdából. Mostmár nem az lesz a kérdés, hogy meg lesz e a 88 mp/h, hanem hogy hány másodpercre faragták le?
képek forrása: the_kyza
A srácok nem egy tökéletes állapotban lévő DeLoreannek estek neki (mely jobb esetben is 6,5-13 millió forint között mozog HASZNÁLTAN) hanem felhajtották a legolcsóbbat, amit meg lehett találni (3,7 milliót adtak a donorért). Gyakorlatilag egy roncsot vettek kezelésbe, de ez még jobb, hisz új életet leheltek egy amúgy roncstelep pozitív fémhalomba, így tehát feltámadás sztori, csak úgy, mint a legendás Ecto-1 feltámadása. És ugyan a Youtubeon sok DeLorean átalakítós videót lehet látni, ez valamiért mégis különleges. Ha az előbb megjegyezted, hogy, "hmm, de hasonló Saleem képéhez a végtermék", akkor most kapaszkodjatok meg, Khyzyl részt vett a karosszéria megtervezésében, az dizájnolta a widebody kitet melyet egy alapos 3D szkennelés után egyedileg gyártattak. A motor is megkapta a maga ráncfelvarrását, egy komplett csere képében, mostmár egy 5,3-literes LSX V8 hajtja a járgányt (az eredeti 130 lóerő helyett ezútal több, mint dupla annyi szorult a motortérbe, összesen 320 vadló ereje tépi az aszfaltot), egy Porsche 911-ből kannibalizált váltóművel. Azonban a módosítások sora nem áll meg itt, a képeken is látható két elég prominens turbó, melyek A készítők állítása szerint azonban a meglévő 320 lóerőt 1000-re nyomják fel. És az egészről egy tök kompakt épülési videó sorozatot is készítettek, úgyhogy meg se kellett vágnom. Az alant látható videó valójában egy beágyazott lejátszási lista, az összes jeleneleg elérhető videót megtaláljátok benne.
Az autó részt vett a SEMA 2021 kiállításon, de sajnos nem a saját lábán ment oda, mert még tömérdek munka van vele, és ahogy láthattátok a második videóban, még nem indult el, de a java még csak most jön. Én pedig figyelni fogom a csatornát. Apró megjegyzés: 2 dolog nem tetszik az egészben, a műszerfal plüssel bevont része a kilóméter óra körül, illetve a SEMA-án látható váltó gomb. E kettőből a műszerfal az biztosan marad (ami feletébb kár), azonban remélem, hogy a váltófejtet lecserélik, mert az elég hányásra sikerült, egyéb iránt oda vagyok a felújításért.