Sötét jövő

Star Wars Redemption 2.1 - kétszer is frissült a legkomplexebb rajongói játék

2022. október 31. - Wittigen

A Redemption rajongói játékot, már attól a pillanattól kezdve vártam, hogy az első concept artokat/videókat láttam róla. Most ismételten foglalkozunk vele, megjött a 2.0-ás frissítés és azóta annak a 2.1-es gyorspatche. Lássuk miből élünk.

A SW:Redemption egy egy emberes projekt (de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy akadnak Etiennek segítői). Készítője sokszor hangsúlyozta, hogy a Redemption nem játék, csak egy demó, és ne számítsunk sokra, arra főleg ne, hogy komplett befejezett sztori driven játék, bármennyire is szeretnénk. Szóval ezzel a felütéssel osztotta meg 1 éve az akkor még csonka, de teljesen felfedezhető állapotban lévő "demót". Tudtuk, hogy csonka, hisz mindenki látta Ecks videóit ahol minimum az űrrepülést láthattuk, így tudtuk, hogy az megvan és kézzel fogható, és Etienn is kecsegtetett egy jövőbeli frissítés lehetőségével. Nem olyan régen egy Múltidéző keretében foglalkoztunk a játékkal és annak állapotával, akkor még csak képek és egy videó keretében, mert annyi volt. Aztán pár napra a cikk publikálását követően feltűnt az interneten egy francia később egy angol stream és láss csodát, Etienne csöndben ledobta a képletes bombát, azaz a Redemption új verzióját, ami nem csak a kivágott űrszegmenseket tartalmazta, hanem sokkal többet. Így ténylegesen megérdemli a 2.0-ás jelzőt.

Új pályák, kibővített pályák, NPCk, több tartalom, technológiai ráncfelvarrások. Megérdemli a 2.0/2.1-es verziószámot, mert majdnem meg duplázódott, ha nem triplázódott a tartalom mennyisége. Röviden és tömören ennyi. És akkor most bővebben:

A játékmenet megkapta a maga nagyon szükséges ráncfelvarrásait. Most már nem kell megtalálni a pálya végét ahhoz, hogy válthassunk másik helyszínre, egy egyszerű escape gomb megnyomásával és következő pályára való kattintással el lehet érni. Ezzel egy időben ráncfelvarrtak a erőszellem rendszeren is (kis röpködő gömbök), a játék elmenti a pályánkénti állást és bármikor visszatérhetsz az adott pályára és nem kell előlről kezdeni a kék repdeső golyók elkapását ahhoz, hogy felold a titkos tatalmakat (erről majd később). Viszont a pályákon nincs checkpoint rendszer így, ha meghalsz a mindig az adott pálya elejére tesz vissza. Került a játékba fall dmg is, így ha túlmagasról zakózol le, akkor meghalsz, nem úgy mint az előző verzióban, ahol kiugorhattál a Venator dokkjából, illetve leugorhattál a Geonosis kürtőinek egyikébe és semmi bajod nem esett. És bár a FAQ elején nyomatékosan fel van hívva mindenki figyelme, hogy erőforrás igényes a program, azért belefért tonnányi shader és egyéb optimalizálás, hogy krumpli pc-n is fusson a játék, ha valaki mazochista lenne. Az egyik legnagyobb újítás az az interakció. Ugyanis kerültek a játékba barátságos és ellenséges NPC-k is, sőt még egy 66-os parancs mód is került be, ez annyit tesz, hogy némelyik pályán a barátságos klónok hirtelen ellened fordulnak, Palpatine megfelelő utasításának kíséretében. Ezenkívül a növényzet is reagál rád. a világítós növény kiugrik, ha mellette vagy, a virágok feléd néznek stb. Ezenkívül hegesztettek bele egy manapság oly népszerű fényképező mód fél megoldását is, a képet ugyan nem tudod megfagyasztani, de egy csomó hasznos extrával, mint négyzetrácsok, aranymetsző diagramm vagy mi a fene rendelkezel, és a kamera szögét és mélységét is kedvedre változtathatod. Finomabb lett az animáció minősége, a bevezető videó (ha nem kattintgatsz mint egy őrült és nem lapozol el róla) meg még mindig gyönyörű. Lásd magadnak.

Ami a pályákat illeti, két pálya kapott nagyobb szeretet és ezzel együtt tartalmat, van néhány új pálya is, a legtöbb pedig megtelt élettel hála az NPC-knek. A Geonosison egy teljesen új barlangrendszerben barangolhatunk, és új területek is vannak, zeg-zugokkal ahol várnak rád droidok.

A legkiterjedtebb frissítést a Lumberia templom rom kapta. Egyértelműen látszik, hogy ez a pálya volt a szerelemprojektje a srácnak. Legalább 5x nagyobb lett, kapott egy rendes induló területet, mely graduálisan építi fel a látványt.

A köztes rész, az maradt ugyan az, de utána nyílik ki igazán a pálya, egy hatalmas (de sajnos csak a földszinten bejérható) templommal.

Megszaporodtak az ugrálós puzzle játékok, amik igazából nem nehezek, ha megfelelő teljesítményű gép áll rendelkezésedre. Story szempontjából szeretném azt gondolni, hogy Mevenn már menekülés közben keveredik ide, ezt mutatja szerintem a lezuhant  Eta-2-es Jedi vadászgép is. Ebbe a pályába is becsúszott néhány rejtett zugocska, meg 183 kék kis erőgömböcske amit össze kell gyűjtened (vagy használni a save fájlunkat, bővebben a jótanácsoknál), amik szépen szét vannak szórva a pályán.

Itt megjegyezném, hogy szerintem a világításhoz is hozzányúltak, mert a demo nem szenved a tipikus hol vak sötét, hol pedig vakító fény hibában. Az effektek gyönyörűek, illetve Etienn és társai tudják, hogy mi fán terem az Unreal 4, van dinamikus árnyék és változó időjárás, sőt ha jól érzékeltem még napszak ciklus is van korlátoltan a játékban. A légköri effektek az egyik repcsis pályán remekelnek, ahol egy viharos bolygó légkörében rekedsz és csapdosnak a villámok. 

Aztán kaptunk új pályákat is, egyszer szabadon eresztene minket egy Lucrehulk folyosóin, a betöltő képernyőről meg nagyon erős Star Wars Bajlós Árnyak játék flashbackjeim vannak.  Aztán játszható pálya a képekkel demózott Könyvtár is, mely a templom mészárlás alatt játszódik, és titokban kell besurranod a csatornán/szellőző rendszeren keresztül. Ahhoz képest, hogy kizárólag szemmel mérte fel a méreteket, egy nagyon jó replikációja a templomnak.

A bónusz tartalmakhoz össze kel szedned mind a 332 repkedő kék gömböt, aminek a fele legalább a Lumeria pályán van, hál istennek van hozzá gomb, ami irányba tud állítani, de azért a végén már egy kicsit elegem volt a gyűjtögetésből. De megérte, mert a bónusz tartalom rejti a hőn áhított űrhajós pályákat. Meglepetésre nem csak a demózott Coruscant repülhető, hanem Naboo felett is is beülhetünk egy N1-es pilótafülkéjébe. Összességében 5 pályán tudsz 4 hajóba szállni, és a modell lista igen lenyűgöző: N-1-es Naboo Starfighter, ARC-170, ETA-2 (ezzel kétszer is) valamint a sajáttervezésű űrhajójukkal is, ami amúgy szerintem gyönyörűen bele illik az SW dizájn nyelvezetébe. Itt megemlíteném, hogy az összes gépnek a beltere is szépen meg van csinálva, és Mevenn ott csücsül benne szépen elrendezve. Az ilyen apróságokon látszik, hogy szerelem projektről beszélhetünk. A bónusz pályák között kapunk 3 db Lucrehulk folyosós hentelős pálya alternatívát: egy Venator csillagrombolón, a 66-os parancs idején, lumberiai templom tömlöcében, valamint Geonosis barlangjaiban is császkálhatunk (bár nem támadnak meg olyan ragyás szúnyogok :P).

 

Ennyit a fő tartalomról. Ami a 2.1-es hotfixet illeti, az tényleg az aminek nevezik, több fixecskét tartalmaz, lényeges játékmenetbéli változást nem, finomítottak a felhők renderelésén, új mozgó hátterünk van és még párszáz motorháztető alatt lévő apró fixecske, ami a megjelenésre és teljesítményre megy rá. Valamint ebben a patchben kerültek bele a működő és rombolható lézerágyúk a nagy hajókon, no aktív célzás rád nincs, legalábbis rám nem lőttek..  Az egyik kommentelő feltette neki a kérdést, hogy miért nem pitcheli magának Lord Mäusnak, mert minden jogosultsága meg lenne hozzá, hisz az ötlet és az kezdeti art design kész van, az egész csak a mocskos anyagiak rendezése lenne. Etienne a következőt válaszolta:

Igazat kell adnom, ugyanakkor nem akarok ebben a témában mélyebben elmerülni. Úgy érzem kicsit szétstresszelne hogy egy nagy cégnél dolgoznék. Még ha a projekt készen is áll, én nem.

Illetve nyílván feltették neki az elkerülhetetlen kérdést, hogy lesz e ilyen meg olyan funkció (pl NPC interakció és irányítás. stb). Etienne a következőt válaszolta:

Van temérdek ötletem, a tiédhez hasonlóak is, de jelenleg nem lesz több tartalomfrissítés. Egy-két hasonló hotfixecske lesz, mint a 2.1, de utána más projekteke fogok váltani, nem is biztos, hogy ezek után foglalkozni fogok még az SWR-rel.

Ha jól értem a játékban nincs egyetlen Unreal asset stroreból származó modell (itt foglalkoztunk részletesen az UE asset store használatával rapid játék prototipizálás során), minden saját, az utolsó animációig. És látszik az itt-ott feltűnő collision hibák és apróbb repedések ellenére is (mert valljuk be, nem tökéletes, de nagyon közel áll) egy szenvedéllyel és tömérdek szeretettel készült demóval játszhatunk. Amit ez a kis csapat összehozott gyakorlatilag kenterbe veri az EA eddigi teljes SW IP-val történő munkásságát. Valahol örülök neki, hogy Lord Mäus nem küldte még a francia srác után a pribékjeit. Bár azt sem teljesen értem, hogy miért nem kapkodnak érte, mert ez már gyakorlatilag az alapokat letette, ami az art directiont, karakter, környezet, pálya  dizájnt illeti, és még több is, ha a Artstation posztjai alapján tippelni enged. Értem a srác álláspontját is, ami az ő felkészültségét illeti. Lehet jobb is így, mert abban a pillanatban ahogy megjelennek a projekt körül a sales-es karvalyok és execek úgy menne tönkre a látomása Etiennek. Vaaaaagy úgy járna, mint Syama Pedersen Astartes sorozatának második évadja, ami gyanúm szerint annyira van az ő irányítása alatt, hogy amikor még a bejelentés után követem kb 1 évig, egy teljesen új projekten kezdett el dolgozni, az Astartes második évadjáról meg semmi hír. Itt mellékesen megjegyezném, hogy üzenem a GW-nek, hogy ragadja el egy warpvihar és Papa Nurgle és Slaneesh felváltva trenírozzák a különböző testnyílásaikat. Jó szerencsét kívánok neked és csapatodnak Etienne, remélem más cég majd ugyan annyira lenyűgözőnek találja munkásságotok, mint mi.

A játékot itt tudjátok letölteni, és akkor még néhány tanács a demóhoz, ami jobbá teheti a játékélményt:

  1. Játék közben ne válts minőséget, mert lehet hogy gallyra vágja a világítást,
  2. Ha meghalsz a játékban, akkor az addig gyűjtött force ghostok számát levonja a pályán gyűjtendőből és csak a fennmaradót jeleníti meg.
  3. A játék menüiben nincs lehetőség arra, hogy az elmosódást (Blur) kikapcsold, de ki tudod iktatni máshogy, kövesd ezt a leírást.
  4. Ha nem akarsz keresgélőset játszani, csak élvezni a pályákat, itt van egy save file, a használatához kövesd ezt a leírást.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr1517933805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása