Sötét jövő

Múltidéző, Sötét Jövő módra, 7. rész

2022. szeptember 09. - Wittigen

Rég volt már Múltidéző, gondoltam sort kerítünk egyre. Egész sok témát sikerült átnyálazni: érintjük a Boral Alyph helyzetét, mesélek egyet a Csernovodkás próbálkozásomról, rákukkantunk, hogy mi a helyzet a honvédség bunkerébe belógó tolvajkezű urbexesekkel, érintjük a Star Wars Redemption-t, és foglalkozunk az új DeLorean járgányokkal.

Boreal Alyph

A Boreal Alyph-ról a Project Borleais-al egy cikkben emlékeztünk meg, hisz mind kettő ugyan azon a projekten dolgozott, Marc Laidlaw kikerült/kiszivárgott Epistle 3-ját, ami a HL 3 részének feltételezett szinopszisa volt, játékra ültessék. A Project Borleais ezt az Ureal motorra ültetve szeretné/szerette volna véghez vinni, és egész szép demókat és concepteket mutattak. Vele egy időben a Keep away from fire nevű cég szintén elkezdett dolgozni a saját Episode 3 megalkotásán (ő volt a Boreal Alyph), két különbséggel, míg a PB csak mankóként óhajtotta használni az Epistle 3-at, addig a KAFF csakis kizárólag arra támaszkodott ÉS volt licenszük a Source motor használatára. Mind két cikkünk nem mai csirke, a PB-ről először 2018-ban majd mind kettőről 2019-ben írtunk. Azóta pedig nagy csend honol mind két projekt háza táján, illetve volt egy évvel ezelőttig. A KAFF egy twitter poszt keretében jelentette be az elkerülhetetlent: a Boreal Alyph munkálataival végleg leálltak.

Hogy a találgatásoknak elejét vegyük: A Boreal Alyph fejlesztése valószínűleg végleg le fog állni (a poszt egy éves, azóta tényleg leálltak - a szerk). Részleteket a következő néhány napban fogunk megosztani, de a döntés nem jött könnyen.

Megvitatjuk a jövőbeli lépéseket és módszereket annak érdekében, hogy a fejlesztési anyagokat és eszközöket (és talán még többet) a nyilvánosság elé tárjuk anélkül, hogy bárkinek rálépnénk a lábujjára, vagy másokat idegesítenének. Azt szeretnénk, hogy ez valamilyen módon mindenkinek hasznára váljon.

Remek közönségünk voltatok, és mindannyian nagyon élveztük, hogy követtétek utunkat. Nemsokára közzé tesszük, hogy hogyan nézhetitek meg csapatunk tagjainak más projektjeit, mivel sokan közülünk együtt kívánnak tovább dolgozni. Szóval ez nem ez nem búcsú!

Végül: Kérjük, ne zaklassátok a csapat tagjait információért vagy csalódásból. Amit esetleg hallottatok a történtekről, az részben a mai rossz kezelés eredménye, de nagyrészt azoknak a problémáknak az eredménye, amelyek a kezdetek óta gyötörnek bennünket.

Hamarosan részletesebben fogunk beszélni. Sokunk számára nehéz időszak ez, ezért ismét kérjük, tiszteljen mindenkit azzal, hogy tartózkodik a csapattagok zaklatásától. Még egyszer köszönjük mindenkinek az évek óta tartó támogatást. Mélyen motivált, segített bennünket és kedves volt. Még ha a KAFF fel is oszlik, a legtöbben továbbra is közösen készítünk dolgokat, és reméljük, élvezni fogjátok.

A legközelebbi viszontlátásig.
Keep Away From Fire

Aztán egyik a csapat tagjának kommentjeiből kirajzolódik egy kép, miszerint túl nagy fába vágták a fejszéjüket, ami sajnos nem meglepő, hisz a Valve-nak sem sikerült megcsinálnia a harmadik részt valamiért, és garantálom, hogy már nem is fogják. Szóval a 2 versenyző projektből már csak egy van életben, de az is tetszhalott állapotban leledzik. A remény ugyan adott lenne, mert a Black Mesa ugyan 15 vagy hány évig készült, mégis megszületett, és jó, a forrásműhöz hű újra álmodása lett a Half-Life széria első játékának.

Csernovodka

A Csernovodka témájában ott hagytuk abba a dolgot, hogy az ukrán terrorelhárítás rátette a piszkos kis mancsát a szállítmányra, és nem engedik ki az országból. Nos azóta kiengedték, én meg megpróbáltam belőle szerezni egy palackkal, ami igazából nem sikerült. Illetve igen, meg nem, és a DHL meg bekaphatja. Szóval amikor elkezdődött az árusítás, akkor kizárólag britt lakcímmel lehetett vásárolni, mert kizárólag belföldön postáztak. De van egy Angliában lakó olvasóm, aki vállalta nekem, hogy megveszi és postára adja (természetesen mindent én finanszíroztam). Gondoltam nem lesz probléma, magán célra hozom, és fizetek majd mint a kisangyal. HA, itt tévedtem. Az első probléma ott kezdődött, hogy nekem kellett megkeresni őket, hogy sziasztok egy hete már itthon van a cucc (a követési szám megmondta), de nem mozog már egy hete sehová. Ezzel kezdetét vette egy hosszas, papír töltögetős-nyilatkozós levelezési lánc, kb 20 levéllel, aminek az lett a vége, hogy közölték, hogy nem, nem hozhatom be, nem, nem vámkezelik, nem, nem csinálnak semmit, és hordjam el magamat egy vámudvarhoz. Ja, csak vámudvarok nem vállalnak nem cégeket. Úgyhogy két lehetőségem volt, vagy bezúzzák, vagy visszaküldik. Akkor inkább küldjék vissza majd kitalálok valamit gondoltam. Aztán ez év januárja óta gondolkodtam, hogy mi a pék legyen, majd mikor lett egy ötlet (pontosabban másik ismerős) akkor kiderült, hogy a DHL elvesztette a csomagot, de ugye ennek is vagy negyed éve, nekem meg kisebb bajom is nagyobb volt egy palack piánál. Úgyhogy nem sikerült szerezni egy üveggel a nedűből. Azóta beindítottak egy nemzetközi szállításos opciót is, de az meg nem szállít ide. A DHL-nek meg üzenem:

 

Kalandvágyó Urbexesek és a Honvédség bunkere

Még januárban ismeretlen tettesek látogatást tettek a Budai-vár P-50-es jelű honvédségi tulajdonban álló bunkerba, és valószínűsíthetően meg is lovasítottak néhány dolgot. Na most az jó kérdés, hogy mit tárolhattak odalent, de a reakciót tán kissé túltolták, mert a TEK és a készenléti rendőrség 20 kisbusza volt kint. Na most azóta hírek nem voltak erről az esetről, az is elképzelhető, hogy lezárták a nyomozást, mert nem találtak semmit. Gondoltam ráírok az ORFK sajtóügyeletére, elvégre más is tőlük szerezte az infót, hátha válaszolnak nekem. És válaszoltak:

Elektronikus úton hozzánk érkezett megkeresésére válaszolva tájékoztatjuk, hogy a fenti ügyben a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatta az eljárást. A nyomozás során az elkövetők kilétét sikerült megállapítani és velük szemben az eljárást lefolytatni.

Nos, ahogy a mellékelt ábra mutatja, nem feltétlen éri meg bemászni őrzött Honvédségi területre, főleg nem a Budai várban.

Star Wars Redemption

Etienne Beschet saját képességeit demozó alkotása kijött és hatalmas hullámokat csapott az internet tengerén, viszont a francia kisasszony nem hülye, és ideje korán kijelentette, hogy nem készül teljes játék, hanem csak a készségeit élesítgeti. Mondjuk ez nem akadályozza meg abban, hogy időnként frissítse a Redemption-t, mert különböző demó videók mutatják, hogy még van tartalom. De ameddig az a pillanat el nem érkezik hogy mi is letölthessük, addig meg kell elégednünk bepillantásokkal. Épp nem olyan régen rakta ki az egyik újabb munkáját, ami a Jedi-templom könyvtárának komplett újra álmodása az ő stílusában. És mindezt pontos tervek és léptékek nélkül, mind csak szemmértékre, szerintem nagyon jó munkát végzett. Remélem egyszer rendesen is viszont láthatjuk a játékát, mert észhez térnek odafent. De elég abból, hogy én karattyolok, beszéljenek helyettem a képek!

 És még egy aprócska gameplay loop is csurrant nekünk: 

Sós akkumulátor

Most hogy az EU hozott egy rendeletet, miszerint 2035 után nem gyárthatnak belső égésű motoros járműveket (azt így pontosan nem tudom ez most mindenre vonatkozik, vagy csak személygépjárművekre). Ezzel egy időben éppen az elektromos járművek felfutásának idejét éljük, bár még mindig indokolatlanul drágák, ahhoz, hogy az olyan átlag embernek, mint neked kedves olvasóm, vagy nekem megérje. Mindenből van mostmár elektromos: elektromos bicikli, roller, gördeszka, autó, kisteherautó, stb, s akkor az egyéb elektronikai eszközökről nem is beszéltünk. Ezeket az esetek 90%-ban valamiféle lítium akksival hajtják meg, amihez ki nem találod mi kell: hát lítium. Csakhogy az ugyan úgy fogyó anyag mint a hélium vagy az olaj, arról nem beszélve, hogy a világ lítium kitermelésének nagyjából a fele egy ország kezébe összpontosul, aztán lesz pislogás mikor az azt mondja, hogy nem kaptok többet. Szóval nagyon jól hangzik az ötlet, hogy egy olyan anyagból csináljunk akkumlátort, ami még bővebben áll rendelkezésünkre: sóból. Szóval mi van vele? Nos épp jókor jutott eszembe, ugyanis 2 hónapja volt egy kisebb áttörés meg némi visszalépés. Az első kezdeti tesztek nem úgy tűnnek, hogy pontosak voltak. Tekintsünk csak egy picit vissza: 2019-ben a következőt írtuk mi is:

a jelenlegi Li-ION akksik 500 töltés ciklust bírnak, na ez az 1200. ciklusnál mutatta az ugyan akkora mértékű degradációt, mint a mostani akkuk az élettartamuk végén

Az amerikai PNNL laboratórium kutatóinak eddig nem sikerült közelébe kerülni Goodenough állításához, és sokkal gyorsabban sokkal nagyobb degradáció tapasztaltak. Szóval elkezdtek a só receptúrával kísérletezni, és eddig több gombelemben sikerült 300 vagy több töltésciklust elhanyagolható degradációval megcsinálni, ami ígéretes. Ezenkívül egy másik, szilárd anyagú elem fejlődése is útnak indult a Mercedes-Benz konszern hátszelével, melynek a lítium-foszfát útvonalon indult el, de ennek nincs köze Goodenough és kutatótársának Helene Bargának ötletéhez, de egyenlőre itt is várnunk kell, legalább 2026-ig, hogy valamit lássunk belőle. Úgyhogy jelenleg itt állunk, távol a mainstreamé válástól, de azért még is közel.

Újraéled a DeLorean, most már hivatalosan

DeLoreanhoz a használt piacon juthattál a legegyszerűbben, illetve még a visszamaradt alkatrészekből állítottak össze új autókat, de iszonyat hosszú a várólista. Így nem meglepő, hogy a rajongók szeretnék, ha újra beindulna a sorozatgyártás elvégre kult autóról van szó. Foglalkoztunk is ezzel a témával, 2016-ban. Aztán 2019-ben a 3. múltidéző keretében foglalkoztunk azzal, hogy egy De Thomasso Mangusta rajongói concept keringett a neten mint "hivatalos újra álmodás". Nos azóta megjelentek a tényleges új conceptek, de szerintem semmiben nem emlékeztet a az eredetire. Tessék lessétek meg:

És ennél még lesz lejjebb is. Az első sorozat kizárólag 88 darabból fog állni, mely még csak nem is lesz közúton használható, csak kizárólag versenypályán, és idézem a célja az lesz a sorozatnak, hogy a DeLorean NFT avatarjai legyenek. Az meg már csak külön szégyen, hogy a kocsi úgy néz ki mint egy Tesla, és semmi nincs meg azokból a formai elemekből amik miatt ikonikus lett az autó (arról ne is beszéljünk, hogy a Fluxuskondenzátor és Mr. Fusion még mindig nem széria tartozék). A tervek szerint 2024-re várható a street legal sorozatgyártás beindulása. Az Alpha 5 fantázia néven futó modell teljesen elektromos lesz. 

Tessék, így néz ki nem számítógép által generált képeken az Alpha 5 fantázianévre hallgató modell. Jó szokáshoz híven telerakták mindenféle felesleges "extrával" pl.: kapsz egy karkötőt is, ami valójában egy fitnesz óra, és az kommunikál a kocsival, pl a testhődhöz igazítja az ülésfűtést, vagy épp ölelést ad (nem, komolyan, 2:27-től a videóban). A műszerfal teljesen digitális. A cég amúgy nem csak az Alpha 5-tel indul, hanem szeretne még SUV-ot is, 4 ajtós DeLoreant és természeten a klasszikus igazi DeLoren-t is gyártani.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr9217877331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása