Sötét jövő

Orosz gyöngyszemek, a nagy gyűjtőposzt

2021. október 08. - Wittigen

Az orosz filmek iránt a Guardians című Bosszúállók koppantással kezdtem érdeklődni (őt mondjuk nem igen ajánlom) és azóta viszonylag sok filmjükön átrágtam magamat. Az orosz filmpar elsődlegesen belföldre termel, külföldi mozikba igazán ritkán jut el (szinkronizálva meg egy sincs), azonban a téka oldalak gyakori szereplői. Minőségét tekintve viszont so-so, mind megvalósítás ügyileg, néha pedig történet ügyileg. Szóval a Netflix gyöngyszemek lista mintájára úgy gondoltam létrehozok egy specifikusan orosz filmes listát, hátha akad, amit megkuksolnátok.

1. Attraction - Az első nagy orosz film, melyre magamtól bukkantam rá, és írtam is róla. Meglepődésemre pozitív film lett, mind megvalósításában, mind történetében.

2. Koma - Rá nagyon sokáig vártam, és nagyon sokáig is tologatták, de megérte a várakozás. Szerintem egy igazán kiemelkedő alkotás lett.

3. Szaljut-7 - Egy kellemes űrtörténelemmel kapcsolatos dráma, noha nem egy Apollo 13, de a Gravity-t és sok más hasonszűrű társát (khm, Ad Astra, Passangers)  magasa veri, még annak ellenére, hogy kissé ki vannak színezve az események. Igen a film szerint az amerikaiak el akarták lopni a Szaljut-7et egy űrsiklóval. Nem, nem hogy tervek nem voltak erre nézve, de képes sem lett volna erre az űrsikló. Ennek elenére jó film.

4. Attraction 2 - Kedvenc vízalapú ufóink visszatérnek, hogy újból széttépjék Moszkvát. Az első rész egy meglepetés volt, és kicsit féltem, hogy el fogják cseszni a folytatást, de nem. HÁLA ISTENNEK nem.

5. Birchpunk széria - A Birchpunk valójában nem a sorozat neve, hanem a készítő(/k) neve, csak én hívom Birchpunk sorozatnak, de egy zseniális keleteurópai-cyberpunk érzést ad át, melyre sajnos még nincs megfelelő zsáneri besorolás, de szerintem nem sokára lesz (ha másnem majd kitalálunk valamit). Eddig 5 rész készült, különböző apró történetek, melyeket a szereplők kötnek össze, de önmagukban is fogyaszthatóak.

6. A kihívás - a legelső részben űrben forgatott dráma film, Armageddon találkozik a Vészhelyzet sorozattal, egy popcorn majszolásra pont jó lesz.

 +1 Éjszakai és Nappali őrség - még bőven az Attraction előtt, a leges-legelső kalandozásom az Éjjeli és Nappali őrség volt, mely az ugyan ezen címeket viselő regények adaptációja, melyet Szergej Lukjanyanko írt. Ugyan akadnak eltérések a film és a könyvek között (ugyan hol ne akadna), mégis szerintem elég jó átdolgozás, ahhoz, hogy időről-időre visszatérjek hozzájuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://sotetjovo.blog.hu/api/trackback/id/tr2016671654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása